مهاجرت به فرانسه

برای مهاجرت به فرانسه و اخذ اقامت این کشور باید ویزا دریافت کرد. مدت زمان اقامت در این کشور نیز با اخذ ویزا تعیین می‌گردد. البته هر روش مهاجرتی ویزای مخصوص به خود را دارد و طبیعتاً نوع ویزا، مدت زمان اقامت در فرانسه را تعیین می‌کند. به عنوان مثال، ویزای توریستی شینگن امکان اقامت 90 روزه را در فرانسه برای متقاضی فراهم می‌نماید که به آن ویزای کوتاه‌مدت گفته می‌شود. درمقابل، با دریافت ویزای بلندمدت امکان اقامت در فرانسه برای مدت زمان طولانی‌تری امکان‌پذیر می‌گردد. پس از پنج سال زندگی در فرانسه می‌توان برای دریافت اقامت دائم و سپس تابعیت این کشور اقدام نمود. در ادامه این نوشتار موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام برخی از بهترین روش ‌های اخذ اقامت فرانسه را بررسی کرده است.

نام و نام خانوادگی *
این فیلد را پر کنید
شماره موبایل *
این فیلد را پر کنید
  1. هلدینگ رسام
  2. وبلاگ
  3. مهاجرت به فرانسه

روش های اخذ اقامت فرانسه

روش‌های متنوعی برای اخذ اقامت فرانسه و مهاجرت به فرانسه وجود دارد که می‌توان به‌واسطه آنها به صورت کوتاه مدت و بلندمدت در این کشور زندگی کرد. این روش‌ها که می‌توان از طریق آنها به فرانسه مهاجرت نمود، از نظر شرایط و ضوابط کاملاً با هم متفاوت هستند و ویزایی که برای آنها نیاز می‌باشد نیز متفاوت است. روش‌های معمول دریافت اقامت فرانسه به صورت کوتاه‌مدت یا بلند‌مدت شامل مواردی همچون تمکن مالی، استارت آپ، سرمایه‌گذاری، تحصیل، کار و سفر توریستی است.

اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی

اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه یکی از ارزان‌ترین و آسان‌ترین روش ‌های اخذ اقامت فرانسه به شمار می‌رود. این روش مناسب افرادی است که در داخل کشور خود دارای تمکن مالی بالایی هستند. در سایر روش‌های مهاجرت همچون کارآفرینی و سرمایه‌گذاری، متقاضی باید سرمایه‌های خود را از کشور خارج و در کشور مقصد سرمایه‌گذاری کند. ولی در روش تمکن مالی نیاز به جابه‌جایی سرمایه وجود ندارد. همچنین برای اخذ اقامت تمکن مالی نیازی به ارائه مدرک زبان تخصصی نیست و از طرفی هم امکان تمدید اقامت نیز وجود دارد.

اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی

تنها کاری که متقاضی می‌بایست انجام دهد، این است که ثابت نماید قادر است 2000 یورو در ماه درآمد داشته باشد. متقاضی برای همسر و فرزند خود نیز باید به صورت ماهیانه به ترتیب 1500 یورو و 750 یورو در نظر بگیرد. متقاضی می‌تواند درآمد خود را از طریق حقوق بازنشستگی، سود سهام شرکت، سود سپرده بانکی و اجاره نامه ملکی به کشور فرانسه ثابت کند. به عبارت ساده‌تر، متقاضی تنها با داشتن حقوق بازنشستگی، سند یا سپرده بانکی می‌تواند برای اقامت تمکن مالی فرانسه اقدام نماید.

اقامت فرانسه با خرید ملک

ممکن است این سوال برای متقاضیان پیش بیاید که آیا می‌توان با خرید ملک در فرانسه اقامت این کشور را دریافت کرد یا خیر؟ در پاسخ این سوال باید گفت که امکان خرید ملک در فرانسه برای افراد غیرمقیم و شهروندان خارجی وجود دارد. اما انجام این کار در نهایت منجر به دریافت کارت اقامت اروپا و اخذ ویزای شنگن نمی‌شود. به عبارت دیگر، با خرید ملک در فرانسه امکان دریافت اقامت این کشور از طریق تمکن مالی وجود دارد.

بهترین گزینه برای افراد با توانایی مالی بالا، دریافت ویزای تمکن مالی این کشور می‌باشد. اقامت تمکن مالی فرانسه یک گزینه‌ تضمین‌شده و قانونی است. این روش در مدت زمان کمی متقاضی را به کارت اقامت قابل تمدید و ویزای حوزه شینگن هم برای خودش و هم برای اعضای خانواده‌اش، نزدیک می‌کند. در نهایت هم افراد با داشتن کارت اقامت می‌توانند سایر امور قانونی نظیر خرید ملک در فرانسه، افتتاح حساب بانکی بین‌المللی و ثبت نام رایگان فرزندان در مدارس و دانشگاه‌ها را انجام دهند.

اقامت فرانسه از طریق استارت آپ فرانسه

برای کارآفرینی در فرانسه و اخذ ویزای استارت آپ فرانسه دولت برای صاحبین کسب‌ و کار و کارآفرینان غیر فرانسوی، برنامه‌ای با عنوان (France Tech Visa) یا ویزای فناوری فرانسه در نظر دارد. بنابراین اخذ این ویزا به معنی اخذ ویزای استارت آپ فرانسه است. این ویزا همچنین مسیر را جهت کسب اقامت فرانسه برای کارآفرینان خارجی فراهم می‌نماید. برای اخذ ویزای استارت آپ فرانسه فرد باید از تمکن مالی کافی برخورد باشد. وی همچنین باید به عضویت شرکت‌های رشد منطقه‌ای شامل انکوباتورها و اکسلریتورها درآید و شرکت خود را در فرانسه ثبت و شماره چهارده رقمی با نام (SIREN) دریافت نماید. موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام در فرآیند اخذ ویزای استارت آپ فرانسه می‌تواند شمار را یاری نماید.

اقامت فرانسه از طریق تحصیل

اخذ اقامت از طریق تحصیل، یکی دیگر از روش ‌های اخذ اقامت فرانسه می‌باشد. از آنجایی که هزینه تحصیل در کشور فرانسه به صورت رایگان است، بنابراین این مورد یکی از مهمترین مزایای تحصیل در این کشور می‌باشد و سالانه خیل عظیمی از علاقمندان را به سمت خود می‌کشاند. یکی از شرایط اخذ اقامت فرانسه از طریق تحصیل، داشتن دانش کافی به زبان فرانسوی است و علاقمندان می‌توانند در همه مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در فرانسه تحصیل کنند.

مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل

هزینه تحصیل در فرانسه باتوجه به شهر محل اقامت، مقطع تجصیلی، نوع دانشگاه و سبک زندگی، متغیر است. اما به طور متوسط، یک دانشجوی مقطع کارشناسی در سال به حدود 190 یورو نیاز خواهد داشت. از جمله مهم‌ترین دانشگاه‌های فرانسه برای تحصیل می‌توان به استراسبورگ، لویی پاستور و سوربن اشاره کرد. لازم به ذکر است که دوره دکتری در دانشگاه‌های این کشور در اکثر رشته‌ها به صورت بورسیه و تحقیقاتی می‌باشد.

یکی دیگر از مزایای اخذ اقامت فرانسه از طریق تحصیل این است که افراد می‌توانند در حین تحصیل به کار پاره‌وقت نیز مشغول شوند. به عبارت دیگر، افراد با داشتن ویزای تحصیلی مجوز کار در این کشور را نیز دریافت می‌کنند. برای تبدیل اقامت موقت تحصیلی به اقامت دائم افراد می‌توانند پس از پایان تحصیلات، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.

اقامت فرانسه از طریق کار

یکی از گزینه‌های رایج در بین روش های اخذ اقامت فرانسه اقامت از طریق یافتن شغل است. از آنجا که کشور فرانسه از نظر اقتصادی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و همچنین به دلیل پایین بودن نرخ بیکاری فرانسه در سال‌های اخیر، درخواست مهاجرت کاری به این کشور نیز افزایش پیدا کرده است. برای اخذ اقامت فرانسه از طریق کار، کافی است متقاضی، یک کارفرمای مناسب برای خود از طریق آگهی‌های شغلی درج‌شده در سایت‌های کاریابی پیدا کند.

پس از اینکه کارفرما دعوت‌نامه را برای متقاضی ارسال نماید، یک اقامت اولیه به مدت یک سال به فرد اعطا می‌شود که می‌تواند پس از چند سال به اقامت دائمی نیز تبدیل شود. متقاضیان با پرداخت به موقع مالیات، تعهد و منظم بودن در کار و نداشتن سوءپیشینه سیاسی می‌توانند اقامت دائم خود را به تابعیت و شهروندی تبدیل کنند.

مهاجرت به فرانسه از طریق کار

شرایط لازم برای مهاجرت به فرانسه

فرانسه کشوری در غرب اروپا و یکی از کشورهای عضو شینگن با 68 میلیون جمعیت است. متقاضیان مهاجرت به فرانسه و اخذ اقامت این کشور می‌توانند با داشتن شرایط خاصی برای این امر اقدام نمایند. همان‌طور که قبلا گفته شد، روش های اخذ اقامت فرانسه گسترده هستند. هر کدام از روش‌ها، شرایط و ضوابط خاص خود را دارند. با این حال، این شرایط افراد است که مناسب‌ترین راه برای مهاجرت و اخذ اقامت فرانسه را معین می‌کند.

شرایط لازم برای دریافت اقامت فرانسه

به عنوان مثال، افرادی که از تمکن مالی خوبی برخوردار باشند، می‌توانند با اخذ ویزای تمکن مالی یا سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در این کشور برای مهاجرت به فرانسه و دریافت اقامت این کشور اقدام نمایند. برخی دیگر از متقاضیان که شرایط تحصیل را داشته باشند، می‌توانند از طریق تحصیل به این کشور مهاجرت نمایند. داشتن یک حرفه مناسب نیز می‌تواند به افراد برای اخذ اقامت کاری فرانسه کمک کند. بنابراین متقاضیان با توجه به شرایطی که دارند و پس از انجام مشاوره‌های مختلف با افراد متخصص مانند مشاوران موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام می‌توانند بهترین راه را برای اخذ اقامت فرانسه انتخاب نمایند.

مدارک لازم برای دریافت اقامت فرانسه

برخی مدارک که برای بیشتر روش های اخذ اقامت فرانسه مشترک هستند، در ادامه معرفی شده‌اند:

  • گذرنامه معتبر
  • ویزای معتبر
  • مدارک اقامتی که مدت اقامت متقاضی را پوشش دهند
  • تمکن مالی مناسب
  • مدارک تحصیلی و سوابق شغلی
  • مدارک تسلط به زبان فرانسوی برای برخی از ویزاها

مدارک لازم برای مهاجرت به فرانسه

به این مطلب امتیاز دهید.
[کل: 0 میانگین: 0]

تماس و مشاوره رایگان

فرم مشاوره رایگان مهاجرت

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید

آخرین مقالات وبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

× مشاوره آنلاین