اقامت کشور پرتغال از راه استارت آپ

اقامت پرتغال از طریق استارت آپ مخصوص کارآفرینانی می‌باشد که می‌خواهند در کشور پرتغال، استارت آپ خود را راه‌اندازی نمایند یا آن را توسعه دهند. هدف این برنامه مهاجرتی، قوی‌سازی اکوسیستم‌های نوآورانه در این کشور است. با این برنامه، که یک برنامه منحصربه‌فرد در قاره اروپا به شمار می‌رود، درهای کشور پرتغال به روی کارآفرینانی که دانش و ظرفیت راه‌اندازی استارت آپ را دارند، گشوده‌شده است. در ادامه این مقاله با مزایا، ویژگی‌ها، شرایط و پیش‌نیازهای اقامت پرتغال از طریق استارت آپ بیشتر آشنا می‌شوید.

 

نام و نام خانوادگی *
این فیلد را پر کنید
شماره موبایل *
این فیلد را پر کنید
  1. هلدینگ رسام
  2. وبلاگ
  3. اقامت کشور پرتغال از راه استارت آپ

مقدمه ای درباره کشور پرتغال

کشور پرتغال با نام رسمی جمهوری پرتغال غربی ترین کشور قاره اروپا هست و با تنها همسایه خود کشور اسپانیا مجموعه شبه جزیره ایبری را تشکیل می دهند. کشور پرتغال از جمله کشورهای حاضر در اتحادیه اروپا و حوزه شینگن است و یک کشور توسعه یافته به حساب می آید. پایتخت کشور پرتغال لیسبون بوده و زبان رسمی این کشور پرتغالی است.

دو شهر مهم در کشور پرتغال لیسبون و پورتو هستند که در کلیه شرایط و ویژگی ها شامل شرایط اقتصادی، فرهنگی و… از زمان های قدیم با هم در حال رقابت هستند.

کشور پرتغال کشوری است با تاریخ بسیار غنی و دارای اقتصادی توسعه یافته است. در زمان های گذشته توسط پادشاهان دیکتاتور اداره می شده است و در زمینه های اقتصادی و مالی رشد نامطلوبی داشته است ولی با تغییر حکومت از سیستم حکومتی به سیستم جمهوری دموکراتیک، پتانسیل های موجود در اقتصاد کشور پرتغال شناسایی شده و پایه های اقتصادی این کشور در مسیر توسعه رو به رشدی استوار گردیده است. دولت کشور پرتغال توانسته است با تکیه بر صادرات تجهیزات و ماشین آلات فلزی، مواد شیمیایی و فلزات درآمد مطلوبی را برای پایه ریزی اقتصادی کلان فراهم آورد و در مسیر توسعه و صنعتی شدن حرکت و جهش های رو به رشدی را انجام دهد.

نرخ تورم در سال های گذشته در کشور پرتغال رقم پایینی را داشته است و با تدابیری که دولت این کشور انجام داده است نرخ تورم کشور پرتغال در حال حاضر 1 درصد می باشد.

از صنایع مهم کشور پرتغال می توان به ماهیگیری مخصوصاً ماهی ساردین و صادرات ساردین اشاره کرد، تولید انواع محصولات نوشیدنی و تولید چوب پنبه از دیگر صنایع فعال و درآمدزا در کشور پرتغال است. کشور پرتغال به دلیل شرایط اقلیمی مناسبی که دارد، تولیدات کشاورزی مختلفی را تولید و برای صادرات آماه می نماید. از این تولیدات می توان به زیتون، گندم، ذرت، مرکبات و غلات اشاره نمود.

همچنین لازم به توضیح است صنایعی همانند صنایع نفتی، تولید سیمان، ساخت ماشین آلات و تجهیزات الکترونیک، تولید منسوجات و صنایع چرم دوزی در کشور پرتغال فعال هستند.

استارتاپ در پرتغال

روش های اقامتی کشور پرتغال

 

دریافت اقامت از راه سرمایه گذاری در کشور پرتغال مانند برخی دیگر از کشورهای حوزه شینگن به روش های ذیل امکانپذیر می باشد:

1- سرمایه گذاری و اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک

2- سرمایه گذاری در کشور پرتغال از طریق ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار

3- سرمایه گذاری در کشور پرتغال از طریق استارتاپ

 

ما در این مقاله قصد داریم به صورت مشخص در خصوص مهاجرت به پرتغال و اخذ اقامت کشور پرتغال از طریق برنامه استارتاپ صحبت کرده و ابهامات متقاضیان محترم را برطرف نماییم.

تماس با کارشناسان هلدینگ رسام

راه‌اندازی کسب و کار در پرتغال

راه‌اندازی کسب و کار در پرتغال تابع شرایط خاص خودش است که در این بخش آنها را معرفی خواهیم کرد.

اولین اقدام شما در زمان راه‌اندازی کسب و کار در پرتغال، این است که ثابت نمایید می‌توانید در بهبود و پیشرفت اقتصادی پرتغال مؤثر باشید. برای این کار باید بیزینس پلن شما علاوه بر قابل اجرا بودن، پول‌ساز باشد. در واقع باید ثابت کنید ظرف مدت 5 سال، گردش مالی کسب و کار شما حداقل 325000 یورو خواهد شد.

علاوه بر این، کسب و کار شما باید قابلیت اشتغال‌زایی برای پرتغالی‌ها داشته باشد. میزان این اشتغال‌زایی به وسعت کسب و کار شما بستگی دارد و حداقل ده نفر است. در استخدام نیروی کار موردنظرتان باید تابع قوانین تامین اجتماعی کشور پرتغال باشید. پس قبل از هر اقدامی، باید قوانین مربوطه را مطالعه کنید تا بعداً با مشکلاتی نظیر جریمه یا حتی بسته شدن کسب و کار خودتان مواجه نشوید. یک راه بهتر، استفاده از خدمات مشاوره‌ای مؤسسات مهاجرتی با تجربه در این زمینه است. موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام با تیم خبره خود می‌تواند شما را به درستی هدایت نماید.

همچنین، باید در اداره مالیات ثبت‌نام کنید تا به یک کارآفرین پرداخت‌کننده مالیات‌ در کشور پرتغال تبدیل شوید. اقامت یک ساله موقت شما در صورتی تمدید خواهد شد که مدارک مالیاتی داشته باشید.

یک مساله مهم در زمان راه‌اندازی کسب و کار در پرتغال یا هر کشوری، توجه به درصد مصادره اموال در صورت بروز هرگونه مشکل یا جرم اقتصادی می‌باشد. کشور پرتغال در این مورد تفاوتی بین سرمایه‌گذران داخلی و خارجی خود قائل نشده است. توجه داشته باشید که درصد مصادره اموال در کشور پرتغال، در قرن بیست و یکم، حدود یک درصد اعلام‌شده است که نشان از امنیت بالای کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در این کشور دارد.

راه‌اندازی کسب و کار در پرتغال

اقامت پرتغال از طریق استارتاپ

دریافت اقامت پرتغال از طریق استارتاپ از سال 2018 به دیدگاه جذب کارآفرینانی که خارج از حوزه شینگن هستند آغاز شده است تا افراد کارآفرین بتوانند استارتاپ خود را در کشور پرتغال شروع کنند و یا بتوانند طرح استارتاپی را که در حال انجام هستند، در کشور پرتغال نیز راه اندازی کرده و گسترش دهند. برنامه استارتاپ پرتغال توسط سازمان شرکت های کوچک و متوسط کشور پرتغال و سازمان نوآوری پرتغال حمایت و پشتیبانی می گردد.

دیگران می خوانند: ویزای استارت آپ کانادا

شرایط درخواست اقامت پرتغال از طریق استارت آپ

اقامت پرتغال از طریق استارت آپ مخصوص کارآفرینانی است که ایده‌های نویی در زمینه تکنولوژی دارند و می‌خواهند استارت آپ خود را در این کشور راه‌اندازی یا توسعه دهند. ویزای استارت آپ پرتغال، در سال 2018 توسط آژانس IAPMEI که تحت نظارت وزارت اقتصاد کشور پرتغال فعالیت می‌نماید، معرفی‌شده است.

به‌عنوان یک کارآفرین و صاحب ایده‌های نو، درصورتی واجد شرایط دریافت اقامت پرتغال از طریق استارت آپ خواهید بود که:

1- بخواهید یک شرکت در کشور پرتغال راه‌اندازی کنید یا قبلاً یک شرکت در یک کشور خارج از منطقه شرکت راه‌اندازی کرده‌اید و خواهان توسعه آن در کشور پرتغال هستید.

2- حساب بانکی شما باید حداقل 5147 یورو موجودی برای یک سال (برای هر نفر) داشته باشد.

3- سن شما نباید کمتر از 18 سال باشد.

4- نباید در هیچ کشوری سابقه کیفری داشته باشید.

5- در چند سال گذشته نباید در یکی از کشورهای عضو منطقه شنگن زندگی و کار کرده باشید.

مهاجرت به پرتغال از طریق استارتاپ

شرایط استارت آپ پرتغال

برای اخذ اقامت پرتغال از طریق استارت آپ اول از همه، به‌عنوان یک سرمایه‌گذار یا کارآفرین، استارت آپ یا پروژه شما باید براساس تکنولوژی و فناوری‌های نو باشد. بر اساس پیش‌زمینه و دانشی که دارید، باید بر روی یکی از حوزه‌های زیر تمرکز کنید:

  • فناوری اطلاعات (IT)
  • الکترونیک
  • بیوتکنولوژی و فارماکولوژی
  • مخابرات و رسانه
  • انرژی
  • محصولات صنعتی
  • پزشکی و بهداشت
  • محصولات تجاری و مصرفی

 

علاوه بر این موارد، استارت آپ شما باید ظرف پنج سال از ورود به یک انکیوبیتور(انکوباتور) تکنولوژیک (tech incubator) منتخب، یک گردش مالی پنج ساله حداقل 325000 یورویی داشته باشد. سایر شرایط به شرح زیر هستند:

1- استارت آپ شما باید بر اساس یک ایده نو، جسورانه و ریسک‌پذیر ساخته و توسعه داده شود.

2- باید به یک انکیوبیتور(انکوباتور) که توسط دولت پرتغال حمایت می‌شود و در تشکیلات و مؤسسات R&D شریک است، ملحق شوید.

3- پروژه یا استارت آپ شما باید تحت یک دوره انکیوبیشن سه سال قرار گیرد. در صورت رد شدن درخواست شما، هزینه‌های انکیوبیشن برگشت داده خواهد شد.

4- باید یک سرمایه‌گذاری استارت آپی/کارآفرینی در یک انکیوبیتور(انکوباتور) تجاری انجام دهید. مبلغ سرمایه‌گذاری 175000 یورو است. 25000 یوروی دیگر نیز به‌عنوان سهام سرمایه معاملات ریسک‌پذیر پرتغال و هزینه ارائه خدمات موردنیاز کسب‌وکار شما صرف خواهد شد. برای هر سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر جدید در پرتغال، سرمایه‌گذار (استارت آپ) مالک حدود 95% از سهام خواهد بود و حق تفویض حدود 5% از سهام به دیگری را دارد. 

شرایط استارت آپ پرتغال​

انکیوبیتورها (انکوباتورها) یا حامیان کارآفرینی

انکیوبیتورها (انکوباتورها)، شرکت‌هایی هستند که برای حمایت از کارآفرینان و استارت آپ‌های نوپا در کشور پرتغال تاسیس شده‌اند. کار این شرکت‌ها، ارائه مشاوره، امکانات، تسهیلات و خدمات دیگری مانند معرفی شرکت‌های نوپا به بازار تجاری کشور پرتغال است. در حال حاضر 36 انکیبوبیتور(انکوباتور)  فعال در کشور پرتغال حضور دارند. هر کدام از این شرکت‌های حامی در یک حوزه مشخص کار می‌کنند. برایت پیکسل، استارت آپ لیسبو، مادان پارک، شرکت نوآوران جهانی و شرکت EDP از جمله برترین شرکت‌های حامی کارآفرینی در کشور پرتغال به‌شمار می‌روند. در قسمت مراحل دریافت اقامت پرتغال از طریق استارت آپ نحوه انتخاب و ارتباط با انکیوبیتورها (انکوباتورها)  را توضیح داده‌ایم. همچنین شما می‌توانید از طریق وکیل مهاجرتی یا موسسه مهاجرتی معتبر مانند موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام با این شرکت‌ها بیشتر آشنا شوید.

شرایط استارت آپ پرتغال

طرح تجاری یا بیزینس پلن در ویزای استارت آپ پرتغال

بعد از پیدا کردن ایده برای راه‌اندازی استارت آپ، نوبت به نوشتن بیزینس پلن شما می‌رسد. اگر می‌خواهید در اخذ ویزای استارت آپ پرتغال موفق شوید، بیزینس پلن شما باید به‌صورت کامل، واضح و جزء به جزء، ایده کسب و کاری شما را توضیح دهد. باید به‌طور کامل واضح بنویسید که چه محصولی را می‌خواهید عرضه نمایید. چه بازارهایی را هدف گرفته‌اید و از چه طریقی کسب و کار شما به درآمد خواهد رسید. در این بیزینس پلن میزان احتمالی درآمد در آینده و هزینه‌های لازم برای راه‌اندازی و بقای کسب وکار باید کاملاً مشخص باشند.

طرح تجاری یا بیزینس پلن در اخذ ویزای استارت آپ پرتغال و حمایت انکیبیوترها اهمیت زیادی دارد. نکته بسیار مهم این است که طرح تجاری شما باید بر مبنای تکنولوژی و فن‌آوری اطلاعات باشد. حتی اگر مثلاً قصد دارید سوغات مشهور اصفهان یعنی گز را در کشور پرتغال تولید و عرضه نمایید، این کار با راه‌اندازی یک مغازه کوچک در شهر لیسبون، تبدیل به یک استارت آپ نمی‌شود. بلکه باید راهی برای عرضه آن از طریق اینترنت پیدا کنید و تولید آن نیز با دستگاه‌های مدرن انجام شود. هرچه ایده شما نوآورانه‌تر، تخصصی‌تر و آینده‌دارتر باشد، انکیوبیتورهای بیشتری جذب طرح شما خواهند شد.

پس شما به یک طرح تجاری جامع، از زمان شروع استارت آپ تا تولید محصول، روش بازاریابی و ارائه آن و نحوه سودآوری و اشتغال‌زایی آن نیاز خواهید داشت. حتی اگر در کارآفرینی سابقه طولانی دارید یا ایده‌های نوآورانه‌ خوبی برای شروع کارآفرینی در پرتغال دارید، نوشتن یک بیزینس پلن نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد. توصیه ما به شما، استفاده از خدمات مؤسساتی معتبر و باتجربه در این زمینه است. موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام می‌تواند شما را در این زمینه به خوبی یاری نماید.

طرح تجاری در ویزای استارت آپ پرتغال

مزایای اقامت پرتغال از طریق استارت آپ

دریافت اقامت پرتغال از راه استارت آپ مزایای زیادی به همراه دارد که موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام در ادامه این بخش به مهم‌ترین آن‌ها در دو بخش مزایای تجاری و مزایای شخصی اشاره خواهد کرد.

مزایای تجاری

1- کشور پرتغال برای بالا بردن اقتصاد کارآفرینی خود و جذب سرمایه‌های خارجی، یک حمایت همه‌جانبه از استارت آپ‌ها دارد. علاوه بر این، میزان مالیات دریافتی از استارت آپ‌ها تحت قوانین خاصی انجام می‌شود و نسبت به کشورهای اروپایی دیگر بسیار پائین است.

2- وجود یک بازار رقابتی آزاد، ریسک سرمایه‌گذاری پائین و همین‌طور فرصت‌های تازه و زیاد برای توسعه استارت‌ آپ‌ها، از جمله مزایای دیگر مزایای اقامت پرتغال از طریق استارت آپ هستند.

3- افتتاح حساب بانکی در این کشور برای ایرانیان دشوار نیست. در نهایت، شما این امکان را دارید که از وام‌های بانکی با سود پائین کشور پرتغال برای توسعه استارت آپ خود استفاده نمایید.

 

مزایای شخصی 

1- یک مزیت مهم دریافت اقامت پرتغال از طریق استارت آپ این است که می‌توانید بدون هیچ محدودیتی در منطقه شنگن مسافرت کنید. همچنین بعد از یک مدت زمان کوتاه، امکان کار و اقامت دائم در کشور پرتغال را به‌دست می‌آورید. در صورت داشتن پیش‌شرط‌های لازم، بعد از 5 سال، تابعیت پرتغال نیز به شما داده می‌شود.

2- شما می‌توانید با گرفتن ویزای کارآفرینی پرتغال، به‌غیر از استارت آپ خود در شرکت‌های دیگر نیز مشغول به کار شوید. البته توجه داشته باشید که دولت پرتغال برای راه‌اندازی استارت آپ به شما ویزا داده است. در نتیجه شما اجازه کار تمام‌وقت در این کشور را ندارید. اما می‌توانید به‌صورت پاره‌وقت و به‌عنوان فریلنسر در شرکت‌های دیگر کار کنید.

3- می‌توانید بعد از سه سال مجوز کار در کشور پرتغال را بگیرید. همچنین بعد از گرفتن اقامت پرتغال امکان تغییر ویزای خود را از استارت آپ با ویزای کار دارید.

4- برای گرفتن اقامت پرتغال از طریق استارت آپ نیازی به ارائه عملکرد کاری و تجاری خود ندارید.

5- امکان همراهی اعضای خانواده شامل همسر، فرزندان (زیر 18 سال) و والدین در این نوع اقامت وجود دارد. همسر شما اجازه کار در این کشور را خواهد داشت. همچنین، تمامی اعضای خانواده از حقوق اجتماعی، مدنی و تحصیل رایگان در کشور پرتغال بهره‌مند می‌شوند.

6- تسلط به زبان پرتغالی جزء الزامات دریافت اقامت پرتغال از طریق استارت آپ نیست. البته توجه داشته باشید که با دانستن زبان پرتغالی، امکان پذیرش درخواست شما بیشتر خواهد شد.

مدارک لازم برای دریافت اقامت پرتغال از طریق استارت آپ

1- پاسپورت معتبر (برای همه اعضای تیم استارت آپ که بین یک تا پنج نفر است. پاسپورت باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد)

2- مدارک هویتی که نشان می‌دهند سن شما بالای 18 سال است (کپی تمامی صفحات شناسنامه شما و همه افراد خانواده)

3- گواهینامه عدم سوءپیشنه کیفری در ایران (این گواهینامه تنها یک ماه اعتبار دارد و به همین دلیل باید یک ماه قبل از ارائه مدارک گرفته شود)

4- اثبات تمکن مالی لازم برای یک سال زندگی در کشور پرتغال (برای متقاضی: 7980 یورو، برای همسر متقاضی: 3990 یورو و برای هر یک از فرزندان واجد شرایط 2294 یورو. این مبالغ باید در یک حساب ارزی یا ریالی در ایران موجود باشند ولی بعداً به یک حساب بانکی در پرتغال واریز شوند)

5- اعلام عدم اقامت در کشورهای حوزه شنگن ظرف چند سال گذشته

6- سند ملکی (ارائه سند ملکی اختیاری است ولی تاثیر مثبتی در پروسه اخذ اقامت پرتقال از طریق کارآفرینی دارد)

7- طرح اولیه پروژه استارت آپ

8- نامه انگیزشی یا motivation letter

9- رزومه کاری

توجه داشته باشید که تمامی مدارک شناسایی، هویتی، مالی و بانکی شما باید توسط یک دارالترجمه رسمی ترجمه شوند. سپس، دارالترجمه این مدارک را برای تائید به دادگستری و وزارت امور خارجه ارسال می‌نماید. بعد از دریافت مهر این دو ارگان، مدارک برای ارسال آماده هستند.

مدارک لازم برای دریافت اقامت پرتغال از طریق استارت آپ

مراحل دریافت اقامت پرتغال از طریق استارت آپ

بهترین روش برای موفقیت در دریافت اقامت پرتغال از طریق استارت آپ استفاده از وکیل مهاجرتی یا خدمات مؤسسات مهاجرتی معتبر مانند موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام است. کار شما با گرفتن مشاوره و سپردن کار خود به این مؤسسات راحت‌تر خواهد شد. در حالت کلی، باید مراحل زیر را طی نمایید تا درخواست شما برای دریافت اقامت پرتغال از طریق استارت آپ ثبت و بررسی شود:

1- ابتدا از آماده بودن مدارک خود مطمئن شوید

2- درخواست شما به‌صورت آنلاین ثبت خواهد شد.

3- در مرحله اول درخواست آنلاین، باید یک حساب کاربری بسازید.

4- بعد از ورود به حساب کاربری خود، نام استارت آپ خود را در فیلد designation وارد نمایید.

5- در فیلد motivation letter، انگیزه‌نامه را که قبلاً آماده کرده‌اید، وارد می‌نمایید. انگیزه‌نامه شما باید کوتاه و در عین حال جامع باشد. در این نامه، باید توضیح دهید که چرا کشور پرتغال را برای راه‌اندازی استارت آپ خود انتخاب کرده‌اید..

6- در قسمت Brief description of the project، پروژه استارت آپی خود را با حداکثر 2500 کاراکتر توضیح می‌دهید.

7- در قسمت innovative nature of the project، ماهیت نوآورانه موجود در پروژه را با حداکثر 2500 کاراکتر توضیح دهید.

8- در قسمت justification of the internationalization، درباره پتانسیل جهانی شدن پروژه خود توضیح دهید (حداکثر 2500 کاراکتر).

9- در فیلد بعدی که justification of job creation potential است با حداکثر 2500 کلمه قابلیت اشتغال‌زایی پروژه خود را بیان نمایید.

10- در قسمت justification of estimated values، میزان درآمد احتمالی استارت آپ خود طی 5 سال را با تفکیک درآمدها و هزینه‌های هر سال بیان نمایید.

11- در بخش Entrepreneurs requirements، مدارک مورد نیاز برای اقامت پرتغال از طریق استارت آپ را وارد کنید. این مدارک شامل پاسپورت، گواهی نامه تمکن مالی از بانک و گواهی یک ماۀ عدم سوءپیشینه کیفری برای هر یک از اعضای تیم استارت اپ هستند.

12- در قسمت incubators، انکیوبیتورهای موردنظر خود را انتخاب و درخواست ملحق شدن به آنها را ارسال نمایید.

13- بعد از تائید ایده توسط IAPMEI، با یکی از انکیوبیترهایی که علاقه‌مند به پروژه شما هستند، ارتباط برقرار می‌نمایید (ایمیل یا تماس تصویری). بعد از عقد قرارداد با انکیوبیتور، این شرکت قرارداد شما را بر روی پلت‌فورم IAPMEI آپلود می‌کند و در نهایت یک دعوت‌نامه از IAPMEI دریافت خواهید کرد.

14- بعد از دریافت دعوت‌نامه که به معنی پذیرش طرح شما است، باید برای ویزای استارت آپ پرتغال اقدام نمایید. مراحل اقدام برای اخذ ویزا شامل ارسال مدارک به سفارت پرتغال درایران، اخذ وقت از سفارت‌خانه، مصاحبه در سفارتخانه و ارائه مدارک هستند. در نهایت، مدارک شما بررسی می‌شود و درصورت تائید، اقامت پرتغال از طریق استارت آپ، ویزای استارت آپ پرتغال (D2) را دریافت خواهید کرد.

15- بعد از دریافت ویزا و ورود به خاک کشور پرتغال باید برای ارائه مدارک موردنیاز به اداره مهاجرت مراجعه نمایید. بعد از بررسی مدارک، کارت اقامت کشور پرتغال برای شما صادر خواهد شد. این کارت اقامت یک سال اعتبار دارد.

 

مراحل دریافت اقامت پرتغال از طریق استارت آپ باید با دقت طی شوند. با مراجعه به وکیل مهاجرت یا موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام که یکی از مؤسسات مهاجرتی معتبر است و در این زمینه تجربه کافی را دارند، کار شما آسان‌تر خواهد شد.

مراحل دریافت اقامت پرتغال از طریق استارت آپ

 

با گرفتن اقامت پرتغال از طریق استارت آپ، چه کسانی می‌توانند شما را همراهی نمایند؟

افرادی که اقامت پرتغال از طریق استارت آپ را دریافت می‌نمایند، می‌توانند برخی از اعضای خانواده‌شان را با خود همراه نمایند. این افراد عبارتند از:

1- همسر یا پارتنر قانونی شما

2- فرزندان زیر 18 سال؛

3- فرزندان 18 سال یا بالاتر که دچار معلولیت‌های ذهنی و حرکتی هستند

4- فرزندان 18 سال و بالاتر که ازداوج نکرده‌اند، از لحاظ مالی به شما وابسته‌ می‌باشند و دانش‌آموز یا دانشجوی تمام‌وقت در یکی از مؤسسات آموزشی کشور پرتغال هستند.

5- پدر و مادر شما در صورتی که از لحاظ مالی به شما وابسته‌ باشند.

6- پدر و مادر همسر شما که از لحاظ مالی به شما وابسته‌ هستند.

مزایای تجاری راه اندازی کسب و کار و استارتاپ در کشور پرتغال

سرمایه گذاری با مبالغ پایین در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی

دسترسی به بازار جهانی و کشورهای اروپایی

با اجرای برنامه استارتاپ در کشور پرتغال ریسک سرمایه گذاری پایینی برای طرح تجاری وجود دارد

افزایش اهمیت طرح های استارتاپی در کشور پرتغال در سال های اخیر

سهولت در افتتاح حساب بانکی برای ایرانیان

طرح های مالیاتی مناسب کشور پرتغال برای صاحبان برنامه های استارتاپ

همچنین استفاده از وام های بانکی با سودهای پایین

مشخصات طرح استارتاپ کشور پرتغال

موضوع و زمینه طرح باید خلاقانه و نوآورانه باشد.

میزان سوددهی و زمان تقریبی سوددهی طرح مشخص باشد.

بازار و زمینه هدف طرح مشخص شده باشد.

طرح تجاری یا بیزینس پلن قابلیت توسعه را داشته باشد.

طرح تجاری قابلیت استخدام پرسنل را در کشور پرتغال اثبات نماید.

متقاضی طرح استارتاپ توانایی ثبت شرکت در کشور پرتغال را داشته باشد.

مشخصات استارتاپ در پرتغال

مزیت های شخصی دریافت اقامت کشور پرتغال از طریق استارتاپ

دریافت اقامت اروپا برای متقاضی، همسر و فرزندان زیر 18 سال

صدور اقامت پرتغال با اجازه کار برای همسر متقاضی

اجازه تحصیل رایگان برای فرزندان

امکان دریافت پاسپورت و شهروندی کشور پرتغال و حوزه شینگن

امکان سفر و رفت و آمد در کلیه کشورهای عضو شینگن

جمع‌بندی

کشور پرتغال ظرف سال‌های اخیر تأکید زیادی بر روی بخش فناوری و پروژه‌های استارت‌ آپی داشته است. این کشور از ایجاد یک فضای کسب‌وکار متنوع با ورود سرمایه‌گذارها و کارآفرینان خارجی استقبال می‌نماید. شما می‌توانید با دریافت اقامت پرتغال از طریق استارت آپ از این محیط کسب‌وکار پویا به‌بهترین نحو ممکن بهره‌مند شوید. توجه داشته باشید که برای دریافت این اقامت، ارزیابی‌های گسترده‌ای توسط IAPMEI بر روی پروژه استارت آپی پیشنهادی شما انجام می‌شود. این ارزیابی‌ها شامل سطح نوآوری، قابلیت توسعه کسب‌وکار، پتانسیل بازار، پتانسیل کارآفرینی (ایجاد اشتغال) و توانایی‌های تیم مدیریتی هستند.

به این مطلب امتیاز دهید.
[کل: 0 میانگین: 0]

تماس و مشاوره رایگان

فرم مشاوره رایگان مهاجرت

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید

آخرین مقالات وبلاگ

18 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • ساناز احترامی
    3 می 2022 3:02 ب.ظ

    من وقت مشاوره میخواستم بابت اقامت کشور پرتغال از طریق استاراپ چطور میتونم این وقتو فیکس کنم

    پاسخ
  • ریحانه شمسی
    7 می 2022 8:11 ب.ظ

    موسسه هلدینگ رسام همکاری داشتن بام برای اخذ ویزا و اقامت خانوادگی ما در پرتغال بسیار ممنون و مچکر

    پاسخ
  • عاطفه جباری
    9 می 2022 1:17 ب.ظ

    کشور پرتغال برای اقامت و راه اندازی بیزینس گزینه خوبیه به نظرم کشور مقید به قوانین باشه

    پاسخ
  • فرزاد کرامتی
    11 می 2022 12:55 ب.ظ

    سلام اقامت پرتغال از طریق استارت اپ فرزند بالا ۱۸ سال ک ازدواج کردن رو نمیتونن همراه خودشون ببرن؟از لحاظ مالی وابسته نیستن باید جدا اقدام کنن

    پاسخ
  • ارین زهرایی
    13 می 2022 2:15 ب.ظ

    سلام خدمت موسسه هلدینگ رسام اقامت گرفتن از طریق ویزا کاری بهتر و بی دردسر تر هستش یا تحصیلی برای پرتغال ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • مدیریت تایید دیدگاه ها
      16 می 2022 11:23 ق.ظ

      سلام، برای ارائه مناسب ترین روش مهاجرتی، مشاوره اولیه ضروری است. لطفا با کارشناسان ما در تماس باشید.

      پاسخ
  • عابد غریبی
    15 می 2022 4:09 ب.ظ

    سلام برای مهاجرت به پرتغال از طریق ویزای کاری برای منی که شغلم پرستاره و در کنارش ساختمان سازی هم انجام میدم ممکنه

    پاسخ
    • مدیریت تایید دیدگاه ها
      16 می 2022 10:42 ق.ظ

      سلام، بله امکان پذیر است. لطفا جهت دریافت مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید.

      پاسخ
  • مهرداد بداغی
    25 می 2022 12:51 ب.ظ

    سلام من اقامت کشور پرتغال از طریق استارت اپ از طریق موسسه شما و با همکاری خیلی خوبه مشاورانتون تونستم بگیرم خواستم اینجا از تمام همکاراتون تشکر کنم

    پاسخ
  • الهام عزیزی
    27 می 2022 2:37 ب.ظ

    سلام من دریافت ویزای تحصیلی رو برای کشور پرتغال میخواستم که از موسسه شما کمک گرفتم و عالی بود

    پاسخ
  • سپیده سلامی
    29 می 2022 1:49 ب.ظ

    سلام خدمت موسسه هلدینگ رسام میخواستم بدونم چه راه های برای اقامت گرفتن در کشور پرتغال هست

    پاسخ
    • مدیریت تایید دیدگاه ها
      30 می 2022 2:10 ب.ظ

      کشور پرتغال روش های مهاجرتی متنوعی همچون تمکن مالی، ثبت شرکت، کار، تحصیل و … ارائه می دهد

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

× مشاوره آنلاین