صفر تا صد مهاجرت به کانادا

با وجود شرایط فعلی مهاجرت، دریافت اقامت و قوانین اداره مهاجرت کانادا در سال 2024، هیچ وقت زمان بهتری برای درخواست ویزای کانادا وجود نداشته است. بخش مهاجرت به کانادا در وب سایت موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام ایجاد شده است تا به کسانی که به دنبال زندگی، کار و سرمایه گذاری در کانادا هستند کمک کند تا روش‌های مهاجرتی مناسب را انتخاب کنند، روند دریافت ویزا را سرعت ببخشد و متقاضیان اقامت خود را با حداقل مشکلات دریافت کنند. این مقاله با موضوع کانادا و روش های مهاجرت به کانادا، می‌تواند برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند ولی اطلاعی از روش‌های مختلف مهاجرت به آن را ندارند، بسیار کمک کننده باشد.

پروسه اخذ ویزا: چند هفته الی 3 سال

اعتبار ویزا: پنج ساله

محل انگشت نگاری: امارات، ترکیه، ارمنستان

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، اولین اقدام خود را باید به انجام تحقیقات کامل اختصاص دهید. اطلاعات زیادی در مورد برنامه‌های مهاجرت، الزامات و معیارهای واجد شرایط بودن در وب‌سایت رسمی دولت کانادا وجود دارد. متقاضیان مهاجرت می‌توانند بر اساس عواملی مانند مهارت‌ها، تجربه کاری، مهارت زبان و تحصیلات خود، مناسب‌ترین راه را برای مهاجرت خود تعیین کنند.

برای مهاجرت به کانادا از کشور ایران چندین راه وجود دارد؛ از جمله: مهاجرت تحصیلی، کاری، از طریق ثبت‌ شرکت، پناهندگی یا ازدواج. هزینه‌ مهاجرت به کانادا بسته به این که از کدام روش اقدام کنید می‌تواند بین ۲ تا ۱۰۰ هزار دلار متفاوت باشد. از جمله مزایای مهاجرت به کانادا می‌توان به امنیت بالا، رفاه مناسب و اقتصاد پایدار اشاره کرد؛ اما از میان حدود ۸۰ نوع روش مهاجرت به کانادا، کدام یک مناسب شما است؟

اگر شما هم قصد مهاجرت به کانادا، کشور سفید و پهناور قاره آمریکای شمالی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا با راه‌های مهاجرت به کانادا و مزایا و معایب هر یک آشنا شوید و برای تصمیم‌گیری از وکیل مهاجرت به کانادا کمک بگیرید.

روش های مهاجرت به کانادا

کشور کانادا دارای یک اقتصاد عالی و روبه رشد است. اما جمعیت این کشور، پاسخگوی نیروی متخصص مورد نیاز و فرصت‌های شغلی آن نمی‌باشد. این، یک خبر خوب برای متقاضیان مهاجرت به کانادا است؛ زیرا می‌توانند از این فرصت ایده‌آل برای زندگی، کار، تحصیل و سرمایه‌گذاری در یک کشور فوق پیشرفته استفاده کنند. مطابق آمار، تاکنون حدود ۴۰۰ هزار ایرانی به کانادا مهاجرت کرده‌اند؛ این آمار چشم‌گیر نشان می‌دهد که مهاجرت به کانادا برای ایرانیان از طریق راه‌های زیادی ممکن است و شما می‌توانید بسته به شرایط و نیازتان از یکی از این راه‌ها استفاده کنید. برای مثال:

اگر کمتر از ۲۹ سال دارید می‌توانید مهاجرت تحصیلی به کانادا را انتخاب کنید که پس از آن به مدت ۳ سال ویزای کاری نیز دارید؛

اگر بین ۲۹ تا ۴۵ ساله هستید، گزینه‌های مهاجرت کاری به کانادا برای شما مناسب است؛

هم‌چنین اگر بیش از ۴۵ سال دارید، راه‌های سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در کانادا برای مهاجرت را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

سطح زبان مورد نیاز برای برخی از راه‌های مهاجرت به کانادا

حداقل نمره آیلتس راه‌‌های پیشنهادی مهاجرت به کانادا
۰ یا کمتر از ۵+

مهاجرت خانوادگی و از طریق ازدواج

دریافت پیشنهاد شغلی (Job Offer)

۵ تا ۶

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

مهاجرت با ایده استارت‌آپی

مهاجرت تحصیلی به دبیرستان یا کالج

۶ تا ۷

مهاجرت تحصیلی برای مقاطع کارشناسی به بالا

استفاده از دعوت‌نامه‌های کاری استانی

۸ به بالا مهاجرت کاری به کانادا از طریق اسکیل ورکر 

(با کلیک روی هر گزینه به قسمت مورد نظر هدایت می شوید)

مهاجرت به کانادا از طریق کار

یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا، اشتغال در این کشور پررونق می‌باشد. کانادا یک کشور بسیار وسیع با جمعیت بسیار کم است. به همین‌ دلیل از نیروی کاری متخصص و توانمند استقبال می‌کند. روش‌های مختلفی برای مهاجرت کاری کانادا و اخذ اقامت کانادا وجود دارد. هرکدام نیز دارای شرایط و قوانین خاصی برای متقاضیان مهاجرت به کانادا است. در ادامه چند روش مهم و البته پرطرفدار برای مهاجرت کاری به کانادا معرفی کرده ایم. شما برای بررسی شرایط خود و اینکه کدام روش برای آنها مناسب‌تر است، می‌توانید از کارشناسان هلدینگ رسام کمک بگیرید.

جاب آفر یا همان پیشنهاد کار یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق کار است. در این نوع مهاجرت کاری به کانادا، فرد باید بتواند یک پیشنهاد کاری از یک کارفرمای معتبر کانادایی دریافت کند. متقاضی می‌تواند از روش‌های مختلف کار یابی در کانادا برای پیدا کردن پیشنهاد شغلی مناسب استفاده کند. از مهم‌ترین شرایط برای دریافت پیشنهاد شغلی و مهاجرت به کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن تخصص در زمینه‌هایی که کانادا به آنها نیاز دارد
  • تسلط و مهارت به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی
  • تمکن مالی برای انجام فرآیندهای اولیه اخذ ویزا و استقرار در کانادا
  • مدرک تحصیلی معتبر و مورد تایید دولت کانادا
  • رزومه خیلی قوی
  • داشتن حداقل یک سال تجربه کاری

فرد می‌تواند به‌صورت مستقیم با پیشنهاد شغلی خود، برای مهاجرت به کانادا اقدام کند یا اینکه از پیشنهاد شغلی خود برای افزایش امتیاز در سیستم اکسپرس اینتری استفاده نماید و بلافاصله اقامت دائم کانادا را دریافت کند.

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به کانادا استفاده از سیستم اکسپرس اینتری است. اکسپرس اینتری یک سیستم بسیار جامع برمبنای امتیاز بندی می‌باشد که گروه‌های مختلفی از نیروی متخصص را در برمی‌گیرد. این سیستم دارای دو مرحله است. در مرحله اول که یک مرحله عمومی می‌باشد، متقاضیان باید از 100 امتیاز حداقل 67 امتیاز کسب کنند تا وارد مرحله دوم یا استخر شوند. فاکتورهای مختلفی مثل سن، تسلط به زبان، مدرک تحصیلی، داشتن سابقه و تخصص و مواردی از این قبیل بر امتیاز فرد تأثیرگذار هستند. از سه روش می‌توان برای برنامه اکسپرس اینتری و مهاجرت کاری به کانادا اقدام کرد:

نیروی‌کار ماهر فدرال (Federal Skilled Worker): متقاضیانی که دارای تخصص‌های خاص و مدارک آکادمیک بالا هستند، می‌توانند از این روش برای مهاجرت کاری به کانادا اقدام کنند. افراد باید ابتدا لیست مشاغل مورد نیاز برای اسکیل ورکر را بررسی کنند. اگر شغل آنها در لیست تخصص‌های موردنیاز دولت کانادا وجود داشت، می‌‌توانند برای بقیه فرآیندهای مهاجرت به کانادا اقدام کنند. پزشکان، مهندسان و افراد دارای تخصص و مدرک تحصیلی، می‌توانند از طریق اسکیل ورکر برای سیستم اکسپرس اینتری اقدام نمایند.

نیروی کار فنی فدرال (Federal Skilled Trade): درصورتی که تخصص متقاضی مهاجرت به کانادا در لیست مشاغل اسکیل ورکر نبود یا به عبارتی فرد مدارک تحصیلی بالایی نداشته باشد، می‌تواند برای برنامه اسکیل ترید اقدام کند. کارکنان گروه‌های زیر، می‌توانند از این برنامه برای مهاجرت به کانادا بهره ببرند.

  • کارکنان فنی در مشاغل صنعتی، ساختمانی و برقی
  • سرپرستان و کارکنان در منابع طبیعی، کشاورزی و تولیدات مرتبط
  • کارکنان فنی در مشاغل نگهداری و بهره‌برداری از تجهیزات
  • سرپرستان پردازش، ساخت و خدمات اپراتورهای کنترل مرکزی
  • قصاب‌ها و نانواها
  • سرآشپزها و آشپزها

به‌طور کلی افراد با تخصص‌های فنی و غیرآکادمیک برای این برنامه مهاجرت به کانادا مناسب هستند.

تجربه کار کانادایی (Canadian Experience Class): این برنامه مختص افرادی است که حداقل یک سال در کشور کانادا مشغول به کار بوده‌اند. این افراد با اقدام از طریق سیستم اکسپرس اینتری و کسب‌امتیاز لازم در استخر، می‌توانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

پس از اینکه متقاضی روشی که قصد دارد با آن وارد سیستم اکسپرس اینتری شود را انتخاب کرد، باید به دنبال افزایش امتیاز خود در مرحله دوم که یک مرحله 1200 امتیازی است، باشد. 500 امتیاز از کل امتیاز فوق، مربوط به فاکتورهای اصلی سن، سابقه‌ کاری، مدرک تحصیلی، زبان، و انطباق‌پذیری است. شرایط همسر، درصورت متاهل بودن، نیز به امتیاز فرد متقاضی می‌افزاید. داشتن جاب‌آفر فدرال و یا جاب‌آفر استانی نیز به افزایش امتیاز اکسپرس اینتری و دریافت اقامت دائم کمک شایانی می‌کند.

برنامه آتلانتیک پایلوت یکی دیگر از روش‌های مهاجرت کاری به کانادا می‌باشد. این برنامه مختص ایالت‌های آتلانتیک کانادا یعنی نیوبرانزویک، جزیره پرنس ادوارد، نیوفاندلند و لابرادور و نوا اسکوشیا است. متقاضیان مهاجرت کاری از طریق آتلانتیک پایلوت، ابتدا باید لیست مشاغل مورد نیاز این استان‌ها را بررسی کنند. سپس برای دریافت پیشنهاد شغلی از این استان‌ها و قلمروها اقدام نمایند.

برنامه‌های مهاجرت استانی (PNP) از دیگر روش‌های مهاجرت کاری به کانادا محسوب می‌گردد. این برنامه تقریبا شبیه به جاب آفر فدرال است، با این تفاوت که به‌صورت استان به استان صورت می‌گیرد. به عبارت دیگر، فرد به جای درنظر گرفتن کل کشور کانادا، یک استان به‌خصوص را مدنظر قرار می‌دهد و براساس نیازهای همان استان اقدام می‌کند. از آنجایی که قوانین استان‌های کانادا باهم متفاوت هستند، نیاز هر استان به نیروی متخصص نیز متفاوت است. بنابراین افراد شانس بیشتری برای دریافت پیشنهاد شغلی خواهند داشت. کافی است فرد بررسی کند که در کدام استان بیشترین نیاز به تخصص وی وجود دارد. سپس برای مهاجرت به کانادا از همان استان اقدام کند. خبر خوب اینکه، فرد با دریافت پیشنهاد شغلی (PNP) و شرکت در برنامه اکسپرس اینتری، 600 امتیاز به سقف امتیازهای موردنیاز خود اضافه کرده و می‌تواند به‌راحتی اقامت دائم کانادا را دریافت نماید.

افرادی که در کانادا تحصیل کرده‌اند می‌توانند از طریق پیدا کردن کار در این کشور ویزای PGWP را اخذ کنند.

اسکیل ورکر کانادا مختص به افرادی است که حداقل یک سال در یکی از کارهای مورد نیاز کشور کانادا (در لیست ناک کانادا) سابقه کاری دارند.

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی بیشتر برای هنرمندان و ورزشکاران مطرح در سطح جهان امکان دارد.

مزایا و معایب مهاجرت کاری

کشور کانادا، حقوق نسبتاً بالایی را برای نیروی کار خود تعریف کرده است و ساعات کاری در این کشور چهل ساعت است. برخی از مزایا و معایب دیگر مهاجرت کاری به کانادا عبارت‌اند از:

مزایا معایب

فضای کاری سالم و رو به پیشرفت در بیشتر حوزه‌ها

مالیات پایین 

امنیت شغلی بالا

ارائه بیمه و در نظر گرفتن روز‌های تعطیلی برای کارمندان

کند بودن روند تایید ویزای کاری کانادا

هزینه‌های بالای زندگی از جمله خرید یا اجاره مسکن

تسلط کامل به زبان انگلیسی برای برخی از شغل‌ها

البته مزایا و معایب مهاجرت کاری به موقعیت شغلی، نوع شرکت و حوزه کاری آن بستگی دارد و می‌تواند متفاوت باشد. به همین خاطر بهتر است پیش از هر اقدامی از مشاوره برای مهاجرت به کانادا استفاده کنید تا بهترین عنوان شغلی مخصوص خود را بیابید. برای مثال اگر به کمک مشاور مهاجرت به کانادا، جاب آفر دریافت کنید، شرکت‌ها معمولاً برخی از هزینه‌های شما را پوشش می‌دهند.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

از دیگر روش‌هایی که می‌توان از طریق آن برای مهاجرت به کانادا اقدام کرد، کارآفرینی یا سرمایه گذاری در کانادا است. درصورتی که فردی شرایط کار یا تحصیل را نداشته و البته از تمکن مالی خوبی برخوردار باشد، می‌تواند از طریق مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری اقدام کند. حداقل سرمایه موردنیاز برای سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی یک کسب‌وکار و کارآفرینی بین 100 تا 350 هزار دلار کانادا گزارش‌شده است.

مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در کانادا

برنامه‌های مختلف سرمایه گذاری در کانادا مشخص هستند و اقدام به مهاجرت از طریق آن‌ها بسیار ساده است. از دیگر مزایا و چالش‌های این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایا  معایب

امکان سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف از جمله: منابع طبیعی، رسانه‌، کشاورزی و فناوری پاک

سوددهی بالا

ریسک پایین سرمایه‌گذاری به خاطر امنیت اقتصادی در کانادا

نیاز به حداقل ۲۰۰ هزار دلار سرمایه اولیه

محدودیت در تعلق‌گرفتن پروژه‌های سرمایه‌گذاری به افراد غیر کانادایی

نیاز به دانش زیاد برای سرمایه‌گذاری در برخی از حوزه‌ها

برای اینکه توسط این چالش‌های سرمایه گذاری در کانادا محدود نشوید، پیش از اقدام تمامی قوانین پروژه سرمایه‌گذاری را به‌خوبی مطالعه کنید و از وکیل مهاجرت به کانادا کمک بگیرید.

البته روش‌های دیگری برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در این کشور نیز وجود دارند که عبارتند از:

مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ به‌معنی شروع یک کسب‌وکار نوپا، خلاقانه و جدید است که بتواند به اقتصاد کانادا کمک کند. متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ با ارائه یک بیزینس‌پلن که آینده استارت‌آپ را نشان می‌دهد، برای ویزای استارتاپ کانادا اقدام می‌کنند. حداقل مدرک زبان مورد نیاز برای برنامه استارتاپ کانادا، آیلتس 5 می باشد.

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به کانادا، ثبت شرکت در کانادا است. فرد می‌تواند با کمترین میزان سرمایه، یک شرکت را به نام خود در کانادا راه‌اندازی کند. ثبت شرکت زمانی پذیرفته می‌شود که به دولت کانادا، توانایی شرکت برای کمک به اقتصاد این کشور ثابت شود. تازمانی که شرکت سرپا باشد، افراد می‌توانند به همراه خانواده خود در کانادا زندگی کنند. پس از حدود یک سال، متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت می‌‌توانند برای اقامت دائم کانادا اقدام نمایند.

مزایای مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت

البته برای ثبت شرکت در کانادا شما باید بتوانید به دولت این کشور تمکن مالی خود را اثبات کنید. این محدودیت برای اقامت از طریق ویزای استارت آپی وجود ندارد. در جدول زیر مزایا و معایب بیشتری را بررسی می‌کنیم:

مزایا معایب

ساده بودن فرایند ثبت شرکت در کانادا

هزینه کمتر ثبت شرکت کانادا در مقایسه با دیگر کشور‌ها

امکان ثبت شرکت در حوزه‌های متنوع

وجود اقتصاد پایدار و بستری مناسب برای پیشرفت شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها

قوانین متنوع برای ثبت شرکت در هر استان

الزام شهروند یا مقیم بودن مدیر برای ثبت برخی از شرکت‌ها

منحل شدن برخی شرکت‌های‌ ثبت‌شده بعد از فوت مدیر

هم‌چنین شما به صورت آنلاین نیز می‌توانید شرکت مد نظر خود را در این کشور ثبت کنید.

انتقال شعبه شرکت به کانادا نیز یکی دیگر از روش های تجاری مهاجرت به کانادا می باشد. بسیاری از متقاضیانی که دارای سوابق مدیریتی و تخصصی بوده و شرایط مالی مطلوبی دارند، برای مهاجرت به کانادا می توانند اقدام به تاسیس و راه اندازی یک شعبه از شرکت خود در کانادا نمایند.

خرید ملک به تنهایی نمی‌تواند منجر به دریافت اقامت کانادا شود. ولی این روش می‌تواند فرآیندهای مهاجرت به کانادا را برای متقاضیان تسهیل نماید. درصورتی که متقاضی در حوزه خریدوفروش سهام و سرمایه‌گذاری در ملک و مستغلات (Real Estate Investment in Canada) فعالیت کند، به عنوان یک سرمایه‌گذار شناخته شده و می‌تواند از این فرصت برای اقامت کانادا اقدام نماید.

ارزیابی شرایط مهاجرت شما

موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام از ابتدای فرآیند مهاجرت تا رسیدن به مقصد همراه شماست.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیلی

یکی از راحت‌ترین، مقرون‌به‌صرفه‌ترین، بهترین و ساده‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به کانادا تحصیل در این کشور است. کشور کانادا دارای تعداد زیادی دانشگاه خصوصی و دولتی، کالج و موسسه می‌باشد. افراد می‌توانند یکی را برای تحصیل یا گذراندن دوره به‌خصوصی انتخاب کنند و پذیرش بگیرند. مهم‌ترین و اساسی‌ترین شرایط برای اخذ پذیرش و مهاجرت تحصیلی به کانادا عبارتند از:

  • داشتن رزومه
  • تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • فاصله یا گپ تحصیلی کم
  • سن مناسب
  • پشتیبانی مالی یا تمکن مالی
  • مدارک تحصیلی با نمرات بالا

یکی از مزایای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل یا همان مهاجرت تحصیلی به کانادا این است که فرد بلافاصله پس از اتمام تحصیل و دریافت مدرک می‌تواند وارد بازار کار شود. در نهایت نیز می‌تواند برای اقامت دائم کانادا اقدام نماید.

مزایا و معایب مهاجرت تحصیلی به کانادا

شاید از خود بپرسید مهاجرت تحصیلی به کانادا چه مزایایی و معایبی دارد؟ در جدول زیر برخی از این موارد را برای شما توضیح می‌دهیم:

مزایا معایب

حضور در برنامه‌های تحصیلی با کیفیت و بین‌المللی

امکان پیدا کردن فرصت‌های شغلی در کانادا یا دیگر کشور‌ها

استفاده از امکانات رفاهی دولت کانادا مخصوص دانشجویان

هزینه زیاد شهریه در بعضی از دانشگاه‌ها

تداخل زمان‌بندی ترم‌ها با زمان پذیرش شما در برخی از دانشگاه‌ها

فاصله جغرافیایی زیاد بین ایران و کانادا برای سر زدن به خانواده

جالب است بدانید که بیشتر شرکت‌های کانادایی مایل هستند تا افرادی را استخدام کنند که در یکی از موسسات آموزشی همین کشور تحصیل کرده‌اند؛ پس اگر مهاجرت تحصیلی کانادا را انتخاب کردید، به احتمال بالایی می‌توانید یک پیشنهاد کاری هم در این کشور پیدا کنید؛ از سویی معایب مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌توانند با انتخاب موقعیت و برنامه تحصیلی درست، می‌توانند تا حدی کم‌تر شوند.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

شاید بتوان گفت مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج یکی از سریع‌ترین راه‌های اقامت در این کشور است. دولت کانادا برنامه‌هایی را فراهم کرده است تا افرادی که همسری از شهروندان یا مقیمان این کشور دارند، بتوانند به راحتی به این کشور مهاجرت کنند.

اگر فردی با یک تبعه و یا شهروند کانادایی ازدواج کند می‌تواند اقامت و تابعیت این کشور را دریافت کند. برای مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج، همه فرآیندها باید به‌صورت واقعی و قانونی اجرا شود. هرگونه استفاده نامشروع از این روش یا تلاش برای دور زدن دولت کانادا با ازدواج صوری، عواقب سخت و جبران‌ناپذیری به‌دنبال خواهد داشت. از طریق ازدواج با یک شهروند یا فرد مقیم کانادا، می‌توانید اقامت دائم کانادا را دریافت کنید و از حقوق شهروندی این کشور بهره‌مند شوید؛ البته در این روش شما باید اثبات کنید که ازدواجتان صوری و فقط به خاطر دریافت ویزا و مهاجرت به کانادا نبوده است. فرد متقاضی مهاجرت به کانادا باید ابتدا به مدت دوسال با اقامت موقت در کانادا زندگی ‌کند. پس از آن می‌تواند برای اقامت دائم، و چند سال بعد برای تابعیت این کشور اقدام نماید.

مزایا و معایب مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

اگر مهاجرت خانوادگی به کانادا را انتخاب کنید، از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید و البته اگر همسر شما کانادایی باشد، ممکن است با او به مشکلات فرهنگی و حتی چالش در یک‌سان نبودن زبان خود بخورید. به‌طور کلی مزایا و معایب این روش مهاجرتی عبارت‌اند از:

مزایا معایب

عدم نیاز به تحصیلات یا شغل خاص

بدون نیاز به ارائه نمره زبان خاص

امکان استفاده از امکانات شهروندی کانادا

امکان تحصیل رایگان در مدارس کانادا برای فرزندان وابسته

دوری از خانواده و وطن

امکان ریسک اقامت در کانادا در صورت جدایی از همسر

نیاز به آشنایی با قوانین کشور کانادا

هزینه‌های بالای زندگی در کانادا

به نظر شما معایب مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج بیشتر است یا معایب آن؟

ارزیابی شرایط مهاجرت شما

موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام از ابتدای فرآیند مهاجرت تا رسیدن به مقصد همراه شماست.

مهاجرت به کانادا از طریق فرزندآوری

کانادا کشوری تابع اصل خاک است. بنابراین هر فرزندی که در خاک آن متولد شود، تابعیت و اقامت کانادا را دریافت می‌کند. بنابراین مهاجرت به کانادا از طریق فرزندآوری یکی از روش‌های متداول برای زوج‌های جوان جهت گرفتن اقامت کانادا برای فرزند به‌شمار می‌رود.

مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسر فامیلی

یکی از روش‌های دیگر برای مهاجرت به کانادا استفاده از ویزای فامیلی اسپانسرشیپ (Sponsorship) کانادا است. برطبق این روش، فرد اسپانسرکننده که مقیم خاک کانادا می‌باشد، می‌تواند حمایت مالی یک یا چند نفر از اعضای خانواده خود را تقبل کرده و آنها را وارد خاک کانادا کند. استفاده از روش مهاجرت به کانادا از طریق حمایت خانواده شرایط و ضوابط خاصی دارد که عبارتند از:

  • اسپانسرکننده باید سوءپیشینه کیفری نداشته باشد.
  • اسپانسرکننده طی قراردادی به دولت کانادا ثابت کند که توانایی پرداخت هزینه‌های اسپانسرشونده را دارد.
  • قراردادی بین اسپانسرکننده و اسپانسرشونده نیز امضا می‌شود. این قرارداد به دولت کانادا ثابت می‌کند که هردو طرف، از مسئولیت‌های پیش‌رو آگاهی دارند.

مهاجرت به کانادا از طریق روش های استانی

مهاجرت به کشور کانادا از طریق روش‌های استانی یک مسیر محبوب برای اخذ اقامت دائم محسوب می‌شود. دولت کانادا در برنامه‌های نامزدی استانی (PNPs) به استان‌ها و مناطق مختلف این کشور اجازه می‌دهد که مهاجران را بر اساس بازار کار خاص و نیازهای اقتصادی خود انتخاب کنند.

هر استان دارای الزامات و دسته‌بندی‌های مخصوص به خود است. به عنوان مثال، برنامه نامزدی مهاجرت آلبرتا افرادی را هدف قرار می‌دهد که در مشاغل خاص و مورد تقاضا در این منطقه مانند مهندسی یا کادر درمان تجربه داشته باشند. افراد با مهاجرت به کانادا از طریق روش‌های استانی، فرصت مستقر شدن در استانی را دارند که با آرزوهای شغلی آن‌ها مطابقت داشته باشد.

یکی از مزایای قابل توجه مهاجرت از طریق روش‌های استانی، امتیاز اضافی اعطا شده در سیستم اکسپرس اینتری است. سیستم اکسپرس اینتری یک برنامه مهاجرتی فدرال است که درخواست‌های نیروهای ماهر مایل به اقامت دائم را مد نظر قرار می‌دهد.

نامزدی استانی می‌تواند 600 امتیاز را در سیستم جامع رتبه‌بندی کانادا (CRS) به متقاضیان ارائه دهد و شانس آن‌ها را برای دریافت دعوت‌نامه بالا ببرد. این مزیت به نامزدهای استانی امکان می‌دهد در رقابت بالا برای تعداد محدود مشاغل، شانس بیشتری داشته باشند. در ادامه، به معرفی 6 استان کانادا و برنامه مهاجرت به آن‌ها می‌پردازیم.

استان بریتیش کلمبیا در غربی‌ترین سمت کانادا قرار دارد و زیبایی طبیعی خیره‌کننده و فضای فرهنگی متنوعی دارد. این استان به خاطر مناظر زیبای خود مانند کوه‌های راکی، جنگل‌های بارانی ساحلی و دریاچه‌های بکر مهاجران زیادی را به خود جذب می‌کند.

برنامه نامزد استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP) یک برنامه نامزد استانی (PNP) است. این برنامه به استان بریتیش کلمبیا اجازه می‌دهد افراد متقاضی مهاجرت به کانادا را برای اقامت دائم برگزیند. برنامه PNP بریتیش کلمبیا چندین جریان مختلف دارد که هرکدام دارای معیارها و روش درخواست منحصر به فرد خود هستند.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید برای کار در زمینه فناوری به بریتیش کلمبیا مهاجرت کنید، می‌توانید از طریق جریان BC PNP Tech درخواست دهید. از زمان راه‌اندازی این برنامه در سال 2017 تاکنون بیش از 6000 نیرو تحت این جریان برای اقامت دائم کانادا انتخاب شده‌اند. جریان فناوری PNP بریتیش کلمبیا قرعه‌کشی‌های هدفمند خود را فقط در زمینه فناوری برگزار می‌کند و شاغلان حوزه فناوری را در اولویت قرار می‌دهد.

یک راه خوب دیگر برای مهاجرت به بریتیش کلمبیا، تحصیلات آموزش عالی است. زیرا داوطلبانی که مدارک آموزش عالی خود را در کانادا به دست می‌آورند، شانس بیشتری برای دریافت دعوت‌نامه و نامزدی از طریق جریان اکسپرس اینتری کانادا دارند.

استان‌ها در کانادا سیاست مهاجرت را تعیین می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که چه کسی وارد کانادا شود. اگر می‌خواهید به کانادا مهاجرت کنید، می‌توانید از طریق استان انتاریو هم اقدام کنید. نوع درخواست شما به این موضوع بستگی دارد که با کدام برنامه مهاجرتی هماهنگ‌تر باشید. برای مهاجرت به کانادا و اقامت دائم از طریق استان انتاریو می‌توانید در دسته‌بندی‌های زیر اقدام کنید.

  • نیروهای ماهر فدرال
  • حمایت خانواده
  • سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و خوداشتغالان
  • نیروهای حرفه‌ای ماهر
  • نامزدهای استانی
  • پناهندگان

همچنین می‌توانید برای اقامت موقت کانادا در استان انتاریو تحت دسته‌های زیر درخواست دهید.

  • دانش‌آموزان خارجی
  • دانشجویان خارجی
  • نیروهای خارجی موقت
  • بازدیدکنندگان
  • ویزای شایستگی

همه برنامه‌های فوق بر اساس الزامات و مقررات خاص ارزیابی می‌شوند. بنابراین ممکن است نیاز به رعایت برخی الزامات بهداشتی و امنیتی داشته باشید. به عنوان مثال، شاید مجبور به انجام معاینه پزشکی شوید یا یک بررسی پیشینه را پشت سر بگذارید. همچنین ممکن است اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) با شما مصاحبه کند یا اسناد دیگری را بخواهد.

درخواست‌ها را می‌توان از خارج یا داخل کانادا انجام داد. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه و محل ارسال درخواست خود، از وب‌سایت IRCC دیدن کنید. معمولا برای هر درخواست خود باید هزینه‌ای غیرقابل استرداد را بپردازید.

برنامه نامزد مهاجرت استانی از طریق استان ساسکاچوان (SINP) راهی دیگر برای مهاجرت به کانادا است. از طریق برنامه SINP افراد غیر کانادایی می‌توانند درخواست اقامت خود را ارائه دهند. متقاضیان موفق در استان ساسکاچوان برای اقامت دائم کانادا به دولت فدرال معرفی می‌شوند. به طور کلی، سه دسته برنامه SINP وجود دارد.

  • نیروهای ماهر بین‌المللی: برای نیروهای ماهری که می‌خواهند در ساسکاچوان کار و زندگی کنند.
  • تجربه ساسکاچوان: برای اتباع خارجی که قبلا در استان ساسکاچوان زندگی و کار کرده‌اند.
  • کارآفرین و مزرعه‌دار: برای کسانی است که قصد راه‌اندازی کسب و کار یا خرید و راه‌اندازی یک مزرعه در ساسکاچوان را دارند.

افراد زیر واجد شرایط درخواست اقامت کانادا در استان ساسکاچوان نیستند.

  • متقاضیان پناهندگی
  • کسی که در کشور محل اقامت خود یا در کانادا به طور غیرقانونی زندگی می‌کند.
  • فردی که از طرف اداره IRCC یا آژانس خدمات مرزی کانادا حکم اخراج گرفته باشد.
  • کسانی که به هر دلیل از ورود به کانادا منع شده‌اند.
  • افرادی که خود یا هر یک از اعضای خانواده تحت تکفل آن‌ها نتواند الزامات سلامت و عدم سوء پیشینه را برآورده کند. حتی اگر وابستگان شما در درخواست مهاجرت لحاظ نشده باشند.
  • کسانی که اختلافات حل‌نشده حضانت فرزند دارند.
  • افرادی که در زمان ارائه درخواست ویزا، صادق نبوده‌اند.
  • کسانی که نتوانند قصد خود از زندگی و کار در ساسکاچوان را اثبات کنند.

کانادا از استان‌های مختلفی تشکیل شده است که هرکدام قوانین خاص خود را به‌خصوص در مورد مهاجرت دارند. کبک یکی از استان‌هایی است که برنامه‌های مهاجرتی خاصی مانند برنامه نیروهای ماهر کبک (QSWP) را ارائه می‌دهد.

مهاجرت به کانادا از طریق استان کبک به اتباع خارجی دارای مهارت‌های مطابق با نیازهای استان کبک اجازه می‌دهد درخواست دهند و در صورت انتخاب، ساکن دائم کانادا شوند. فقط افرادی که می‌خواهند به طور دائم در کبک زندگی کنند، باید برای این برنامه اقدام کنند.

در صورت انتخاب، می‌توانید شغل و مسکن در کبک پیدا کنید و در آنجا به زندگی خود ادامه دهید. علاوه بر این، پس از چند سال، می‌توانید برای شهروندی کانادا اقدام فرمایید و پاسپورت کانادایی دریافت کنید.

الزامات و عوامل انتخاب نامزدها در استان کبک به منظور عادلانه‌تر بودن، بر اساس شبکه‌ای از امتیازات طراحی شده‌اند. هنگامی که درخواست می‌دهید، امتیاز مهاجرت به شما تعلق می‌گیرد و شما را با سایر متقاضیان مقایسه می‌کند. سپس کسانی که بالاترین امتیاز را دارند، انتخاب می‌شوند.

عوامل انتخابی در نظر گرفته شده عبارت از تحصیلات، تجربه کاری، سن، مهارت زبان، وجود عضو خانواده در کبک، امتیاز همسر یا شریک زندگی، پیشنهاد شغلی، سن فرزندان و وضعیت مالی است.

شما می‌توانید از طریق برنامه نامزد استانی جزیره پرنس ادوارد (PEI PNP) برای نامزدی اکسپرس اینتری و اقامت دائم کانادا درخواست دهید. نامزدی از طریق PNP پرنس ادوارد شانس شما را برای صدور دعوت‌نامه از سوی دولت فدرال کانادا تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد. افراد واجد شرایط نامزدی از طریق استان پرنس ادوارد باید الزامات حداقل یکی از برنامه‌های فدرال زیر را برآورده کنند.

  • برنامه نیروهای ماهر فدرال
  • برنامه تاجر ماهر فدرال
  • کلاس تجربه کانادایی

جزیره پرنس ادوارد دعوت‌نامه‌های صادر شده از طریق اکسپرس اینتری را برای متقاضیانی در اولویت قرار می‌دهد که با کارفرمای واجد شرایط در استان، کار و زندگی می‌کنند. شما باید 9 ماه سابقه کار تمام‌وقت با کارفرمای خود در پرنس ادوارد داشته باشید. همچنین حداقل 4 ماه از مجوز کار شما در زمان ارسال فرم اظهار علاقه باقی مانده باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

مطابق آمار، از سال ۱۹۸۰ تاکنون، بیش از یک میلیون نفر پناهنده به کانادا مهاجرت کرده‌اند. پناهنده در واقع شخصی است که در کشور خود به خاطر اعتقادات مذهبی، سیاسی یا گرایش‌های جنسی‌اش مورد آزار و اذیت قرار میگیرد و سلامت جانی یا مالی ندارد.

 البته پناهندگی در کانادا روشی پر خطر و نسبتاً سخت است؛ چرا که شما باید بتوانید به دولت کانادا ثابت کنید که خطری شما را در کشور خود آزار می‌داده و از سویی شما برای این کشور خطری ایجاد نمی‌کنید. 

مزایا و معایب پناهندگی برای مهاجرت به کانادا

کشور کانادا فرصت‌های تحصیلی و آموزشی زیادی را برای پناهندگان خود آماده کرده است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید فرصت‌های شغلی مد نظر خود را هم پیدا کنید. دیگر مزایا و معایب مهاجرت پناهندگی به کانادا را در جدول زیر ببینید:

مزایا معایب

برخورداری از امنیت

استفاده از حمایت‌های مالی

بهره بردن از امکانات رفاهی کشور کانادا

بدون نیاز به تسلط به زبان انگلیسی

وجود خطرات بسیار در صورت سفر قاچاقی به کانادا

پرداخت هزینه بسیار زیاد به قاچاقچیان

سختی زندگی در کمپ‌های پناهندگی

تاخیر در دریافت امتیاز‌های اقامت در کانادا

کم بودن شانس پذیرفته شدن به‌عنوان پناهنده

با وجود این معایب و خطرات، مشاوران مهاجرت پیشنهاد می‌کنند برای مهاجرت به کانادا از روش‌های دیگر استفاده کنید که خطرات جانی ندارند.

برنامه ریزی برای مهاجرت خود را همین حالا شروع کنید

معرفی کشور کانادا

کانادا در آمریکای شمالی قرار دارد و مساحتی نزدیک به 10 میلیون کیلومتر مربع در قاره آمریکای شمالی را در بر می‌گیرد. به همین دلیل کانادا را می‌توان به عنوان دومین کشور دنیا از نظر مساحت بعد از روسیه به حساب آورد. کانادا در سال 1867 از بریتانیای کبیر جدا شد و طبق آخرین آمار سال 2021 جمعیت تقریبی این کشور 38.25 میلیون نفر اعلام شده است.

پول رایج و مورد استفاده در کانادا، دلار کانادا می‌باشد که با علامت های CAD یا Can$ یا C$ نشان داده می‌شود. زبان رسمی کشور کانادا انگلیسی و برای بعضی از استان‌ها، زبان انگلیسی و فرانسوی همراه با هم می‌باشد. تنها مرز مشترک کشور کانادا با ایالات متحده آمریکا می‌باشد.

پایتخت کشور کانادا، شهر اتاوا (Ottawa) بوده که طبق بررسی‌های آماری انجام شده، رتبه پنجم در رده‌بندی محبوبترین شهرهای کشور کانادا را به خود اختصاص داده است. در این رده‌بندی، شهر تورنتو مقام اول، شهر ونکوور رتبه بعدی و مونترال و کلگری در رتبه‌های سوم و چهارم قرار گرفته‌اند.

کشور کانادا دومین کشور بزرگ جهان است که در شمالی‌ترین نقطه قاره آمریکا قرار دارد. این کشور از جنوب به کشور آمریکا، از غرب به اقیانوس آرام، از شرق به اقیانوس اطلس و از شمال به اقیانوس منجمد شمالی منتهی می‌شود. بیشتر ساکنین کانادا، رضایت کاملی از زندگی در این کشور دارند. ضمن اینکه میزان جرم و جنایت نیز در پایین‌ترین حد ممکن گزارش‌ شده است. خبر خوب برای افراد دارای تخصص و همچنین علاقمند به مهاجرت به کانادا این می‌باشد که دولت کانادا سیاست خود را براساس جذب نیروی کار متخصص خارجی تعیین کرده است. به همین جهت از نیروی انسانی متقاضی مهاجرت به کانادا استقبال می‌نماید.

مناطق و استان های کانادا

کشور پهناور کانادا به 5 منطقه اصلی تقسیم‌بندی شده است که استان‌ها و سرزمین‌های این کشور در این مناطق قرار دارند. این کشور شامل 10 استان و 3 قلمرو یا سرزمین می‌باشد.

پهنه‌بندی و تعیین مناطق مختلف کانادا با توجه به شرایط اقلیمی، آب و هوایی، جغرافیایی و سیاسی در هر منطقه صورت گرفته است و 5 منطقه اصلی به شرح ذیل تعیین گردیده است.

مناطق اصلی استان یا سرزمین واقع شده در استان
منطقه اطلس نوا اسکوشیا- پرنس ادوارد آیلند- نیوفاوندلند و لابرادور
منطقه کانادا مرکزی اونتاریو- کبک
منطقه علفزارها منیتوبا- ساسکاچوان- آلبرتا
منطقه کرانه غربی بریتیش کلمبیا
منطقه شمال نورت وست تریتوریز- یوکان- نوناویت

طبق آخرین تقسیم بندی‌های انجام شده در کشور کانادا، این کشور دارای 10 استان است که به شرح زیر به همراه مرکز هر استان نامگذاری شده‌اند:

استان مرکز استان مهم ترین شهر در استان
آلبرتا ادمونتون کلگری
اونتاریو تورنتو اتاوا
بریتیش کلمبیا ویکتوریا ونکوور
پرنس ادوارد آیلند شارلوت تاون شارلوت تاون
ساسکاچوان رجینا ساسکاتون
کبک کبک سیتی مونترال
منیتوبا وینیپگ وینیپگ
نوا اسکوشیا هلیفکس هلیفکس
نیوبرانزویک فردریکتون سنت جان
نیوفاوندلند و لابرادور سنت جانز سنت جانز

طبق آخرین تقسیم بندی‌های انجام شده در کشور کانادا، این کشور دارای 10 استان است که به شرح زیر به همراه مرکز هر استان نامگذاری شده‌اند:

قلمرو یا سرزمین مرکز
نورث وست تریتوریز (نواحی شمال غرب) یلوتایف
یوکان وایت هورس
نوناویت ایکالویت

برنامه ریزی برای مهاجرت خود را همین حالا شروع کنید

مزایای مهاجرت به کانادا

با توجه به ثبات سیاسی، امنیت اجتماعی، دریافت خدمات درمانی مقرون به صرفه، سیستم آموزشی مناسب و زبان اصلی این کشور که انگلیسی می باشد، کانادا از پرطرفدارترین کشورهای جهان برای علاقه مندان به مهاجرت می‌باشد. همچنین کشور کانادا در زمینه بررسی رفاه و امنیت و آزادی و آرامش از جمله کشورهای دارای امتیاز بالا محسوب می‌شود که این موارد از مزایای مهاجرت به کانادا می باشند.

بیش از 70 درصد مردم کشور کانادا نه تنها از کشور خود رضایت دارند بلکه به دولت و حکومت خود نیز اعتماد کامل دارند. همچنین لازم به ذکر است که یکی دیگر از مزایای مهاجرت به کانادا معتبر بودن پاسپورت کانادایی می‌باشد. مهاجرت به کانادا به‌خصوص برای افرادی که کشور محل اقامت فعلی آنها از نظر استانداردهای زندگی و اقتصادی مشکل دارد، به یک آرزوی بزرگ تبدیل‌شده است. مهاجرت و اخذ اقامت کانادا دارای مزایای بی‌شماری می‌باشد که در ادامه بررسی می‌کنیم:

وضعیت اقتصادی فوق‌العاده در کانادا
کانادا در سازمان تجارت جهانی حضور دارد و دلیل قدرتمند بودن آن وضعیت اقتصادی قدرتمند و پایدار و تجارت گسترده با آمریکا می‌ باشد. کشور کانادا دارای منابع غنی نفت و گاز و چوب است که صادرات را در این کشور بسیار پررونق می‌کند‌. به همین دلیل است که متقاضیان مهاجرت به کانادا تمایل زیادی به اشتغال و سرمایه‌گذاری در این کشور دارند.

نرخ پایین بیکاری در کانادا
وقتی چرخ صنعت یک کشور به صورت پایدار و مداوم بچرخد، قطعا تعداد فرصت‌های شغلی نیز افزایش پیدا می‌کند. وجود همین فرصت‌های شغلی باعث شده که نرخ بیکاری در کانادا بسیار پایین باشد. این شرایط یکی از مزایای مهاجرت به کانادا می‌باشد که راه را برای مهاجرت به کانادا فراهم‌تر کرده است.

طبیعت منحصربه‌فرد کانادا
کشور کانادا دارای تعداد زیادی دریاچه و جنگل‌های انبوه است که طبیعت زیبای کانادا را شکل داده‌اند. این کشور درواقع چهارفصل بوده و تنها 15 درصد آن را مناطق قطبی تشکیل می‌دهد. افرادی که مهاجرت به کانادا را انتخاب می‌کنند، هم می‌توانند در یک‌ مکان کانادا اسکی کنند و هم در جای دیگر در کنار ساحل حمام آفتاب بگیرند.

مهاجرپذیر بودن کانادا
به‌دلیل نیاز به نیروی کار متخصص، کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورها است که از علاقمندان مهاجرت به کانادا استقبال می‌کند. کانادا به‌خوبی می‌تواند نیازهای مختلف مهاجران را پاسخ داده و در پیدا کردن شغل و مسیرزندگی به آنها کمک کند.

امنیت در کشور کانادا
بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا، این کشور را به‌خاطر وجود آرامش و امنیت بالا انتخاب می‌کنند. میزان بزهکاری در این کشور بسیار پایین برآوردشده، به‌طوری‌که تعداد قتل از هر 100 هزار نفر تنها 1.4 درصد است. این شرایط اجتماعی، از مزایای مهاجرت به کانادا به‌شمار می‌روند.

حمایت دولت از نیروی کار و تحصیل
کشور کانادا در مواقع بحرانی مثل شیوع بیماری، از شهروندان در تمامی زمینه‌های تحصیلی، کاری و زندگی پشتیبانی می‌کند. بیمه‌های بیکاری و خدماتی از جمله حمایت‌های دولت از مردم است که باعث‌شده متقاضیان، بیشتر برای مهاجرت به کانادا تلاش کنند.

تحصیل در بهترین دانشگاه‌های کانادا
اکثر دانشگاه‌های کانادا در لیست بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، با فارغ‌التحصیل شدن از هر دانشگاه کانادایی، موفق به دریافت یک مدرک معتبر جهانی خواهند شد.

چندفرهنگی بودن کانادا
سالانه خیل عظیمی از متقاضیان مهاجرت به کانادا به این کشور سرازیر می‌شوند. همین باعث شده که کانادا سرشار از فرهنگ‌های مختلف باشد که زندگی را در آن نیز بسیار آسان می‌کند.

هزینه‌های معقول در کانادا
وجود فرصت‌های شغلی زیاد، دانشگاه‌های سطح بالا و هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه زندگی، مزایای مهاجرت به کانادا هستند. در نتیجه، باعث‌شده تا متقاضیان مهاجرت به کانادا نسبت به قبل افزایش چشمگیری پیدا کنند.

با پر کردن فرم رایگان ارزیابی، اولین قدم در مسیر مهاجرت به کانادا را بردارید

شرایط جدید مهاجرت به کانادا برای ایرانیان

دولت کانادا از اول مارس 2023 تمدید اقامت موقت در کانادا و جابه‌جایی بین دوره‌های موقت را برای ایرانیان آسان‌تر کرد. این کار به ایرانیان اجازه می‌دهد با درخواست مجوز اقامت جدید از داخل کانادا ویزای تحصیلی، کاری یا ملاقات با خانواده خود را تمدید کنند. همچنین درخواست‌های ایرانیان مقیم کانادا در اولویت بررسی قرار خواهند گرفت.

از این پس، ایرانیان می‌توانند برای مجوز جدید تحصیل یا کار در کانادا درخواست دهند و از پرداخت برخی هزینه‌های پردازش معاف خواهند شد. همچنین یک مسیر اقامت کاری جدید برای ایرانیان مقیم کانادا در دسترس خواهد بود. این مسیر به آن‌ها اجازه می‌دهد در هر شغلی برای هر کارفرمای مورد نظر خود کار کنند.

شهروندان کانادایی و مقیم دائم ساکن ایران نیز می‌توانند بدون هیچ هزینه‌ای برای دریافت مدارک مربوط به سفر مانند پاسپورت کانادایی با اعتبار محدود، گواهی شهروندی کانادا و اسناد سفر افراد مقیم دائم کانادا اقدام کنند. این خط‌مشی عمومی به اتباع ایرانی واجد شرایط و مقیم موقت کانادا امکان می‌دهد بدون هیچ هزینه‌ای برای تمدید وضعیت اقامت موقت و مجوزهای کاری و تحصیلی درخواست دهند.

دولت کانادا اقدامات تسهیل‌کننده جدیدی نیز برای مهاجرت به کانادا توسط ایرانیان در دست اجرا دارد که تا 28 فوریه 2024 معرفی می‌شوند.

مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا

متقاضیان مهاجرت به کانادا باید مجموعه‌ای جامع از مدارک را برای سفارت کانادا جمع‌آوری کنند. مهاجران با جمع‌آوری تمام مدارک لازم می‌توانند شانس خود را برای مهاجرت موفق به کانادا افزایش دهند. مدارک اصلی برای تمام مهاجران شامل موارد زیر هستند. البته توجه داشته باشید که هر دسته ویزا نیز الزامات و مدارک خاص خود را می‌طلبد.

 

گذرنامه معتبر گواهی تولد گواهی ترخیص پلیس
مدارک تحصیلی نمرات آزمون مهارت زبان اسناد مالی
گزارش معاینه پزشکی فرم درخواست ویزا دو قطعه عکس

مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا

افرادی که قصد دارند به کانادا مهاجرت کنند، باید مدرکی دال بر مهارت زبان خود ارائه دهند. این کار معمولا از طریق نمرات قبولی در آزمون‌های استاندارد زبان مانند سیستم آزمون بین‌المللی زبان انگلیسی (IELTS) انجام می‌شود. همچنین برنامه شاخص مهارت زبان کانادایی (CELPIP) برای زبان انگلیسی یا برای زبان فرانسه (TEF) قابل قبول است.

هزینه های مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کشوری مانند کانادا می‌تواند یک تصمیم هیجان‌انگیز و تغییردهنده زندگی باشد؛ اما آگاهی از هزینه‌های مربوط به آن هم ضرورت دارد. هزینه زندگی یکی از مخارج مهم مهاجرت به کانادا است. شهرهای کانادا به‌ویژه مناطق بزرگ شهری مانند تورنتو و ونکوور به دلیل هزینه‌های بالای زندگی شناخته می‌شوند.

هزینه‌های اجاره، خواربار، حمل‌ونقل و مراقبت‌های بهداشتی می‌توانند بخش قابل توجهی از بودجه یک فرد یا خانواده را به خود اختصاص دهند. علاوه بر این، مهاجران باید برای هزینه‌های مربوط به روند مهاجرت مانند درخواست‌های ویزا، مجوزهای کار، آزمون مهارت زبان و سایر مدارک لازم هم مبالغ قابل توجهی را بپردازند.

هزینه‌های مهاجرت به کانادا بسته به روش مهاجرت، کیفیت زندگی، مدت زمان مهاجرت و نوع فعالیت کاری شما می‌تواند متفاوت باشد. این هزینه‌ها در بخش‌های مختلفی مثل دریافت ویزا، اجاره یا خرید مسکن، تامین خوراک، شهریه تحصیلی و خدمات درمانی وجود دارند و با برای هر فرد متفاوت است.

میانگین هزینه‌های زندگی در کانادا  

هزینه های ماهانه دسته‌بندی هزینه‌ها
اجاره منزل (در شهر) 1,326.79 دلار کانادا
اجاره منزل (اطراف شهر) 1,116.62 دلار کانادا
غذا 1,158 دلار کانادا
حمل و نقل (عمومی – یک طرفه) 3.25 دلار کانادا
حمل و نقل (عمومی – ماهانه) 91 دلار کانادا
بنزین (1 لیتر) 1.12 دلار کانادا
خدمات شهری (برق، سرمایش، آب، گرمایش، زباله) 164.64 دلار کانادا
خدمات شهری (اینترنت/کابل) 78.82 دلار کانادا
ورزش و اوقات فراغت (باشگاه بدنسازی) 50.99 دلار کانادا
مراقبت از کودکان (پیش دبستانی خصوصی) 990.48 دلار کانادا
مراقبت از کودکان (دبستان – ماهانه) 1179.50 دلار کانادا

سوالات متداول

چگونه می‌توان غیر کاری به کانادا مهاجرت کرد؟
از طریق روش ازدواج و مهاجرت خانوادگی کانادا و سرمایه‌گذاری در ملک می‌توانید بدون نیاز به شغل به کانادا مهاجرت کنید.

آیا می‌توان بدون داشتن نمره آیلتس به کانادا مهاجرت کرد؟
اگر ویزای کاری دارید یا اسپانسرشیپ خانوادگی دریافت کنید، می‌توانید بدون مدرک زبان به کانادا مهاجرت کنید.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا چیست؟
مدارک هویتی، پاسپورت، مدارک تحصیلی یا شغلی قبلی و گواهی تمکن مالی از مدارک کلی مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا هستند؛ در روش‌های گوناگون، این مدارک ممکن است تخصصی‌تر شود.

× مشاوره آنلاین