افتتاح حساب بانکی بین‌ المللی در خارج از کشور

با پیشرفت فناوری و تکنولوژی و از همه مهمتر بانکداری مجازی در سطح بین‌الملل، امکان ارائه خدمات بانکی از طریق موبایل و اینترنت امکان‌پذیر شده است. بنابراین با داشتن یک حساب بانکی بین المللی در خارج  از کشور، می‌توان انواع امور بانکی نظیر نقل‌و‌انتقال و پرداخت پول را به راحتی انجام داد. افتتاح حساب بانکی در خارج از کشور برای همه افرادی که به اهداف مختلف تحصیلی، تفریحی، مهاجرت، کار و اقامت قصد سفر به کشورهای خارجی را دارند، الزامی است.

همچنین افراد و شرکت‌هایی که قصد ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی را دارند، می‌بایست برای افتتاح حساب بانکی بین‌المللی اقدام نمایند. مهمترین نکته برای اقدام به افتتاح حساب بانکی بین‌المللی آشنا شدن با شرایط، مراحل و قوانین مختلف کشور مقصد است. موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام در ادامه این مطلب قصد دارد شما را با مهمترین نکات برای افتتاح حساب بانکی بین ‌المللی در خارج از کشور آشنا نماید.

افتتاح حساب بانکی بین‌ المللی
نام و نام خانوادگی *
این فیلد را پر کنید
شماره موبایل *
این فیلد را پر کنید
  1. هلدینگ رسام
  2. وبلاگ
  3. افتتاح حساب بانکی بین‌ المللی در خارج از کشور

شرایط افتتاح حساب بانکی بین‌ المللی در خارج از کشور

شرایط افتتاح حساب بانکی بین ‌المللی در خارج از کشور برای افرادی که مقیم خارج کشور هستند و برای افراد غیرمقیم، متفاوت است. در ادامه به بررسی شرایط این دو می‌پردازیم.

شرایط افتتاح حساب بانکی بین‌ المللی

شرایط افتتاح حساب بانکی بین‌المللی برای افراد مقیم خارج

اصولاً و بر طبق قوانین جهانی، بانک‌ها تنها به کسانی خدمات بانکی و امور مالی را ارائه می‌دهند که اقامت آنها در آن کشور محرزشده باشد. بنابراین کارگران، دانشجویان و به طور کلی افرادی که شرایط اقامت آنها در هر کشور خارجی احراز شده باشد، می‌توانند برای افتتاح حساب بین‌المللی در آن کشور اقدام نمایند. به طور کلی، هر بانک شرایط خاص خود را جهت افتتاح حساب دارد ولی در مجموع همه بانک‌ها برای افتتاح حساب فیزیکی، از مشتریان خود سه مورد مهم را طلب می‌کنند که شامل اثبات اقامت، اثبات هویت و پس‌انداز اولیه است.

شرایط افتتاح حساب بانکی بین‌المللی در خارج برای افراد غیرمقیم

سیستم بانکداری بین‌المللی به خصوص در کشورهای اروپایی از نظر خدمات بانکداری و مالی به صورت مشترک عمل می‌کنند. اما تفاوت‌های جزئی نیز در نحوه عملکرد آنها وجود دارد. یکی از این تفاوت‌های قابل توجه و مهم، درباره افرادی می‌باشد که اقامت آنها در کشور مقصد محرز نشده است و یا به اصطلاح غیرمقیم تلقی می‌شوند. این افراد برای استفاده از خدمات بانکداری و افتتاح حساب بانکی در خارج از کشور می‌بایست فرآیندهای متفاوتی را برای دسترسی به این خدمات دنبال نمایند. منظور از غیرمقیم، فردی است که حضور فیزیکی در کشور مقصد ندارد.  

بنابراین حتی افرادی که اقامت قانونی در کشور خارجی نداشته باشند، می‌توانند برای افتتاح حساب بانکی بین ‌المللی در خارج از کشور اقدام نمایند. برای رسیدن به این هدف، متقاضیان می‌توانند از گزینه بانکداری دیجیتال یا موبایل بانک‌های خارجی استفاده کنند. بنابراین بهترین گزینه برای افراد غیر مقیم، استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک بانک‌های معتبری نظیر (N26, Monese, Revoult, Monzo, Chime, Treanferwise) و مواردی از این قبیل است. از مهمترین امتیازات و مزایای استفاده از این بانک‌ها، عدم نیاز به پرداخت هزینه‌های ماهیانه جهت تبدیل ارز، انتقال پول و (ATM) می‌باشد.

اما بهترین گزینه از بین این حساب‌های آنلاین، افتتاح حساب بدون مرز چند ارزی ترنسفروایز یا (TransferWise multi-currency borderless account) است. افتتاح چنین حسابی مزایا و امتیازهای بی‌شماری دارد که از میان آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان چک کردن سریع و آنلاین حساب‌ها
  • امکان مدیریت آسان دریافت و پرداخت وجوه مختلف در سطح بین‌الملل
  • امکان استفاده از خدمات چند ارزی
  • عدم نیاز به شبکه جهان سوئیفت برای انجام پرداخت‌ها
  • دسترسی آسان به نرخ تبادل ارز
  • امکان اتصال و دریافت دبیت کارت (Debit card)

افتتاح حساب بانکی بین‌ المللی در خارج از کشور مورد نیاز کدام افراد است؟

نهادهای مالی هر کشور و به خصوص نظام بانکی آن، نقش بسیار محوری و مهم را در نظام اقتصادی آن کشور ایفا می‌نمایند. به همین ترتیب، عملکرد همین بانک‌ها از یک طرف می‌تواند زمینه رشد و تعالی اقتصادی را فراهم نماید و از طرف دیگر هم با عملکردهای نادرست خود می‌تواند زمینه سقوط نظام اقتصادی یک کشور را مهیا کند.

حساب بانکی بین‌ المللی مورد نیاز کدام افراد است؟

همان‌طور که برای همه واضح است، شروع تحریم‌های بانکی در ایران که 18 بانک داخلی ایران را مورد هدف قرار داد. به همین دلیل هم امکان پرداخت‌های ارزی خارجی و نقل‌وانتقال ارزها با مشکلات جدی روبرو شده است. یکی از راه‌های مقابله با این مشکل، افتتاح حساب بانکی بین ‌المللی در خارج از کشور می‌باشد که می‌تواند اهمیت بسیار بالایی برای افراد داشته باشد. حالا سوال این است که چه افرادی بیشتر به این حساب بانکی بین‌المللی احتیاج دارند؟ موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام در ادامه به این سوال پاسخ داده است:

  • دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور را دارند، می‌بایست برای انتقال، دریافت و پرداخت مبالغ و هزینه‌های مختلف برای افتتاح حساب بین‌المللی اقدام نمایند.
  • تاجران و بازرگانانی که به واردات و صادرات کالاهای مختلف مشغول هستند.
  • افراد یا شرکت‌هایی که قصد دارند برای ثبت شرکت در خارج از کشور اقدام نمایند.
  • متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور یا افرادی که قصد اخذ اقامت دائم یا موقت را دارند.
  • افرادی که با اهداف مختلف کاری و بیزینس به کشورهای مختلف همیشه در سفر و رفت‌وآمد هستند.
  • خانواده‌هایی که می‌خواهند برای فرزندان یا اعضای خانواده خود پول انتقال دهند.
  • اشخاصی که شغل آنها فریلنسری یا دورکاری برای شرکت‌ها و مشتریان در خارج از کشور است.

افتتاح حساب بانکی در اروپا

یکی از مهم ترین نیازهایی که بازرگانان و تجار ایرانی برای توسعه و ادامه فعالیت خود دارند، افتتاح حساب بانکی در خارج از کشور و در کشورهای اروپایی و استفاده از خدمات بانکی اروپا می‌باشد. بانک‌های اروپایی به دلیل نقشی که در تبادلات ارزی در جهان دارند بهترین گزینه برای افتتاح حساب و داشتن حساب برای ایرانیان می‌باشد. با داشتن حساب در اروپا علاوه بر افزایش اعتبار اقتصادی امکان استفاده از دیگر خدمات بانکی مانند سوئیفت و ال سی نیز برای صاحبان حساب فراهم می‌گردد.

راحتی و آسایش در تبادلات بانکی و ارزی از خواسته‌های کلیه بازرگانان و تجار می‌باشد. آن‌ها می‌خواهند با افتتاح حساب بانکی در هر جای دنیا و با استفاده از حساب بانکی و کارت‌های اعتباری خود به راحتی و بدون نیاز به صرافی به سفرهای تفریحی و کاری و جلسات کاری خود بپردازند.

یک تاجر ایرانی با افتتاح حساب بانکی در اروپا قدرت بیشتری برای حضور و فعالیت در بازارهای بین‌المللی را دارند و به دلیل حضور در بازارهای جهانی کیفیت محصولات و خدمات خود را متناسب با بازارها و تقاضاهای اروپایی و جهانی افزایش می‌دهد.

دیگران میخوانند: ثبت شعبه شرکت در کانادا

کشورهای مناسب برای افتتاح حساب بانکی بین‌المللی

هر بانکی در هر کشوری، قوانین و مقررات خاص خود را دارد. بنابراین برای افتتاح حساب بانکی بین ‌المللی در خارج از کشور می‌بایست کشور یا بانکی را انتخاب نمود که قوانین و مقررات آن به قوانین ایران نزدیک باشند.

کشورهای مناسب برای افتتاح حساب بانکی بین‌المللی

افتتاح حساب بانکی در سوئیس

یکی از بهترین کشورها برای افتتاح حساب بانکی بین‌المللی، سوئیس است. یکی از بانک‌های معروف این کشور سیم بانک نام دارد و بالغ بر 12 زبان زنده دنیا را پشتیبانی می‌نماید. مهمترین مزیتی که بانک‌های سوئیسی دارند، محرمانه بودن اطلاعات در آنها است.

افتتاح حساب بانکی در ارمنستان

یکی دیگر از بهترین کشورها برای افتتاح حساب بانکی بین ‌المللی در خارج از کشور برای ایرانیان ارمنستان است. امکان افتتاح حساب بانکی شخصی و شرکتی در بانک‌های ارمنستان وجود دارد. پس از افتتاح حساب، افراد می‌توانند از مزیت دریافت کارت‌های بانکی و حساب اینترنتی برخوردار شوند.

افتتاح حساب بانکی در کانادا

کانادا یکی دیگر از بهترین کشورها برای افتتاح حساب بانکی بین‌المللی به‌شمار می‌رود. بانک‌های این کشور از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند و مزایای مختلف همچون اعطای وام و انواع کارت‌های بانکی را در برنامه‌های خود دارند. اگر به دنبال راهی برای مهاجرت به کانادا و سپس اخذ اقامت کانادا هستید، برای باز کردن حساب بانکی در این کشور می توانید با مشاوران ما در تماس باشید. 

افتتاح حساب بانکی در آلمان

بر اساس گزارش گلوبال فاینانس، هفت بانک از پنجاه بانک امن جهان در آلمان قرار گرفته‌اند. به‌همین علت، یکی دیگر از بهترین کشورها برای افتتاح حساب بانکی بین ‌المللی در خارج از کشور آلمان است. آلمان بهترین وضعیت اقتصادی جهان را دارد و افتتاح حساب در بانک‌های این کشور، راه را برای ترقی و پیشرفت باز می‌نماید.

افتتاح حساب بانکی در کره جنوبی

این کشور آسیایی با داشتن اقتصاد قوی، یکی از بهترین کشورها برای افتتاح حساب بانکی بین‌المللی است. بانک‌های کره جنوبی به تجارت و سرمایه‌گذاری مالی احترام می‌گذارند و زیرساخت‌های لازم را جهت حمایت از این موارد فراهم می‌نمایند.

از دیگر کشورها برای افتتاح حساب بانکی بین ‌المللی در خارج از کشور می‌توان به پرتغال، سوئد، نروژ، هلند، استرالیا، لوکزامبورگ، انگلستان، مکزیک، چین، سنگاپور، فرانسه و بیشتر کشورهای منطقه یورو اشاره کرد.

بهترین بانک‌ها برای افتتاح حساب بانکی بین‌ المللی در خارج از کشور

تعدادی بانک معروف در کشورهای درجه یک جهان وجود دارند که به افرادی که دارای حساب بین‌المللی هستند، خدمات بانکی مختلف ارائه می‌دهند. بنابراین می‌توان در یکی از این بانک‌ها نیز یک حساب بانکی بین‌المللی افتتاح کرد. در این بخش موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام برای اطلاعات بیشتر خوانندگان عزیز لیستی از بانک‌های بزرگ و معروف در کشور‌های درجه یک جهان برای افتتاح حساب بانکی بین ‌المللی در خارج از کشور معرفی کرده است.

کشور

نوع ارز

بانک‌های اصلی و معروف کشور

مکزیک

پزو

Banamex, Bank of America, Scotiabank, HSBC, ING Bank

انگلستان

پوند

HSB, Barclays, Metro Bank

کانادا

دلار کانادا

TD Bank, RBC, Scotiabank

آلمان

یورو

Deutsche Bank

چین

یوآن

Bank of China

فرانسه

یورو

BNP Paribas

استرالیا

دلار استرالیا

HSBC Australia

برترین بانک ها برای افتتاح حساب بانکی بین‌ المللی

بانک‌هایی که در این بخش معرفی شدند، در واقع بهترین و برترین بانک‌های موجود در هر کشور هستند که حتی به شهروندان خارجی نیز خدمات مشابه شهروندان بومی ارائه می‌دهند. اما به هر حال شرایط برای فعالیت متقاضیان ایرانی در این بانک‌ها به دلیل تحریم‌های موجود، کمی متفاوت می‌باشد و افتتاح حساب را دشوار کرده است. اما با این حال، راه‌هایی نیز وجود دارند که متقاضیان ایرانی نیز بتوانند برای افتتاح حساب بانکی بین‌المللی در این بانک‌ها اقدام نمایند.

انواع حساب بانکی بین المللی

افتتاح حساب بانکی بین ‌المللی در خارج از کشور می‌توان به دو صورت شرکتی و شخصی اقدام نمود. نکته مهم اینکه افتتاح حساب بانکی شخصی، نسبت به حساب بانکی شرکتی راحت‌تر است و فرآیندها و مراحل کمتری نسبت به حساب بانکی شرکتی دارد. بنابراین افراد می‌بایست طبق نیاز خود یکی از انواع حساب‌های شخصی و شرکتی را انتخاب نمایند. موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام در ادامه این بخش، این نوع حساب بانکی را معرفی کرده است:

حساب بانکی شخصی

در بیشتر کشورها برای افتتاح حساب بانکی شخصی، متقاضیان می‌بایست در کنار احراز هویت، اقامت دائمی یا موقت خود را در آن کشور محرز نمایند. اما خبر خوب اینکه در بانک‌های برخی دیگر از کشورها، نیازی به احراز اقامت نیست و افراد می‌توانند با استفاده از گذرنامه خود برای افتتاح حساب بانکی بین ‌المللی در خارج از کشور اقدام نمایند.

حساب بانکی شرکتی

برای افتتاح حساب بانکی شرکتی، متقاضیان ابتدا باید شرکت مورد نظر خود را در کشور مقصد ثبت نمایند و سپس برای افتتاح حساب اقدام کنند. برای افتتاح حساب شرکتی نیز لازم است که افراد اسناد و مدارک لازم که نشان‌دهنده ثبت شرکت می‌باشد را به کشور مقصد ارائه دهند.

معرفی انواع حساب بانکی بین المللی

انواع کارت‌های بانکی بین‌المللی

در حال حاضر و همگام با پیشرفت و گسترش خدمات بانکداری الکترونیک، استفاده از کارت بانکی بین‌المللی برای انجام امورات مختلف خرید و نقل‌و‌انتقال مبالغ مختلف، یکی از ضروریات مهم زندگی شده است. برای دریافت کارت بانکی بین‌المللی، مشتری می‌بایست دارای یک حساب بانکی بین‌المللی متصل به آن باشد. بنابراین در زمان افتتاح حساب بانکی بین ‌المللی در خارج از کشور لازم است که با این کارت‌ها هم آشنایی داشته باشید. کارت‌های بانکی به طور کلی در دو دسته ویزا کارت و مستر کارت وجود دارند که موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام در ادامه به معرفی آنها پرداخته است:

ویزا کارت (Visa Card) چیست؟

ویزا کارت ابزاری برای استفاده از خدمات بانکی الکترونیک به صورت بین‌المللی است. این کارت در انواع مختلف اعتباری، نقدی و پیش پرداخت صادر می‌شود.

  • کارت اعتباری(Credit Card)

‏(Credit Card) یا کارت اعتباری نوعی کارت بانکی است که تنها تا سقف معینی اعتبار برای خرید به مشتری می‌دهد. به‌عبارت دیگر، کارت اعتباری را می‌توان به ‌نوعی وام با اعتبار محدود از طرف بانک در نظر گرفت. در کارت اعتباری، سقف خرید مشتری به اعتباری که از طرف بانک کسب کرده، وابسته است. در صورتی که مشتری خوش حساب باشد، امتیاز وی و همچنین اعتبار کارت نیز افزایش پیدا می‌کند.

  • کارت نقدی(Debit Card)

یکی دیگر از انواع کارت‌های بانکی (Debit Card) یا کارت نقدی نام دارد. در این نوع کارت مشتری می‌تواند به اندازه مقدار موجودی حساب کارت خود خرید یا برداشت نماید. امکان شارژ مجدد این کارت پس از اتمام موجودی نیز وجود دارد. در برخی موارد، بانک‌ها یک کد اختصاصی به مشتری اعطا می‌نمایند تا مشتری بتواند از خدمات اینترنتی بانک استفاده کند.

  • کارت‌های پیش پرداخت(Pre-Paid)

نوع دیگری کارت بانکی یا ویزا کارت وجود دارد که کارت پیش پرداخت یا (Pre-Paid) خوانده می‌شود. برای داشتن چنین کارتی، نیازی به افتتاح حساب بانکی نیست. کارت‌های پیش پرداخت حتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم به مشتریان فروخته می‌شوند. افراد می‌توانند بر اساس موجودی کارت خرید کنند. پس از اتمام موجودی، امکان شارژ مجدد آن وجود ندارد. به‌عبارت دیگر، این کارت‌ها یکبار مصرف هستند، ولی می‌توان به واسطه آنها خرید آنلاین نیز انجام داد.

مستر کارت (Master Card) چیست؟

یکی دیگر از مهمترین و معتبرترین کارت‌های بانکی در جهان، مستر کارت نام دارد. این کارت نیز همانند مستر کارت در سه نوع نقدی، اعتباری و پیش پرداخت صادر می‌شود. این کارت بانکی به دلیل برخورداری از 3000000 دستگاه پایانه (ATM) و (P.O.S) و همچنین داشتن بیش از 140 شعبه نمایندگی در کشورهای مختلف، در جایگاه اول مبادلات مالی قرارگرفته است. این کارت بانکی مزایای بسیار زیادی از جمله موارد زیر را دارد:

  • امکان دریافت صورت حساب رایگان به صورت روزانه
  • پرداخت کارمزدهای ناچیز
  • امکان خرید از تمام فروشگاه‌های بین‌المللی سرتاسر جهان
  • امکان نقد کردن وجوه از طریق دستگاه خودپرداز در بیشتر کشورهای جهان
  • امکان انتقال وجوه از طریق شعب ارزی بانک‌های اینترنتی، صرافی‌ها و بانک‌های بین‌المللی
  • امکان انجام تبادلات مالی با شرکت‌های بین‌المللی

معرفی انواع کارت های بانکی بین المللی

مستر کارت بهتر است یا ویزا کارت؟

واضح است که یکی از ملزومات مهاجرت و مسافرت به کشورهای مختلف جهان، افتتاح حساب بانکی بین ‌المللی در خارج از کشور و اخذ ویزا کارت یا مستر کارت است. یکی از مهمترین مزایای داشتن کارت بانکی، افزایش ضریب امنیت مالی و جانی افراد و همچنین سرعت بخشیدن به انواع معاملات روزانه و تراکنش‌ها می‌باشد. به‌عبارت دیگر، می‌توان گفت که مستر کارت و ویزا کارت، کاربردی‌ترین کارت‌های بانکی بین‌المللی به شمار می‌روند. از آنجایی که مقصد بسیاری از مهاجران را کشورهای اروپایی تشکیل می‌دهند، در این بخش مهمترین و برترین کارت‌های بانکی در کشورهای اروپایی در سال 2022 معرفی شده‌اند:

  • Capital One Venture Rewards Credit Card
  • Chase Sapphire Preferred Card
  • Capital One Quicksilver Cash Rewards Credit Card
  • Bank of America Travel Rewards Credit Card
  • Chase Sapphire Reserve

و اما میرسیم به پاسخ سوال، یعنی کدام کارت بهتر است: مستر کارت یا ویزا کارت؟ توصیه بسیاری از کارشناسان در حوزه افتتاح حساب بانکی بین ‌المللی در خارج از کشور به متقاضیان این است که برای انجام بسیاری از تبادلات مالی بین‌المللی، از مسترکارت استفاده نمایند. یکی از مهمترین دلایل این است که دسترسی به مسترکارت ساده‌تر می‌باشد و همچنین هزینه‌های کمتری را در بر می‌گیرد. ذکر این نکته الزامی است که در حال حاضر مستر کارت قدرت بیشتری نسبت به ویزا کارت دارد. ضمن اینکه افتتاح حساب بین‌المللی رایگان نیست و افراد برای افتتاح چنین حسابی می‌بایست مبلغ اندکی را بابت حق عضویت و صدور کارت پرداخت نمایند.

مدارک مورد‌ نیاز جهت افتتاح حساب بانکی بین ‌المللی در خارج از کشور

خوب تا اینجای کار با شرایط، بهترین کشورها، بهترین بانک‌ها و انواع حساب برای افتتاح حساب بانکی بین ‌المللی در خارج از کشور آشنا شدید. اما برای افتتاح چنین حسابی چه مدارکی نیاز می‌باشد؟ ممکن است که مدارک مورد نیاز برای هر بانک و هر کشور متفاوت باشد. اما به طور کلی، برخی از مدارک بین همه بانک‌ها تقریباً مشترک است که آنها را به‌صورت زیر می توان لیست نمود:

  • ارائه مدارک هویتی نظیر کارت شناسایی و پاسپورت
  • ارائه مدارک هویتی از قبیل قبض اشتراک خانگی و اجاره نامه
  • الزام به ارائه ویزا برای افتتاح حساب بانکی بین‌المللی در برخی از کشورها

با توجه به اهمیت ارائه مدارک معتبر و صحیح، لازم است که افراد قبل از اقدام به افتتاح حساب بانکی بین ‌المللی در خارج از کشور ابتدا شرایط و مدارک مورد نیاز را از بانک مورد نظر استعلام نمایند تا فرآیند افتتاح حساب بین‌المللی با سرعت بیشتری انجام شود. در این میان می‌توان از مشاورین و متخصصین این حوزه مانند موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام نیز کمک گرفت.

مدارک مورد‌ نیاز جهت افتتاح حساب بانکی بین ‌المللی

مزایای افتتاح حساب بانکی بین‌ المللی در خارج از کشور

همانطور که قبلا گفته شد، حساب بانکی بین المللی نوعی حساب است که فرد آن را در یک بانک خارجی افتتاح می‌کند و می‌بایست از قوانین و مقررات بانکی آن کشور تبعیت نماید. حساب بانکی بین‌المللی می‌تواند کوتاه مدت بلند مدت یا جاری باشد. حتی با وجود هزینه های تبدیل ارز و هزینه های تراکنش، باز هم افتتاح حساب بانکی بین ‌المللی در خارج از کشور مزایای بسیار زیادی برای متقاضیان مهاجرت، سرمایه‌گذاران بین‌المللی، بازرگانان و متقاضیان تحصیل و کار و غیره به همراه دارد. موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام در ادامه این بخش، برخی از این مزایا را بررسی کرده است.

  • داشتن حساب بانکی بین‌المللی در خارج، متقاضیان را قادر می‌سازد تا در شرایط نامطلوب اقتصادی و ریسک‌های ناشی از آن نظیر نوسانات مختلف در نرخ ارز، تورم بالا یا حتی جنگ و مواردی از این قبیل، در امان بمانند.
  • امکان پرداخت مالیات از طریق افتتاح حساب بانکی بین ‌المللی در خارج از کشور برای متقاضیان راحت‌تر می‌شود.
  • حساب‌های بانکی بین المللی انعطاف‌پذیری بالایی نسبت به سایر حساب‌ها دارند. به این ترتیب دسترسی آنلاین، دسترسی به پول نقد از طریق خودپردازها و غیره آسان‌تر می‌گردد.
  • افتتاح حساب بانکی بین‌المللی نه تنها باعث افزایش ارزش افزوده می‌شود، بلکه باعث تسریع روند معاملات و تراکنش‌های روزمره نیز می‌گردد. ضمن اینکه ثبت شرکت و خرید ملک از طریق حساب بانکی بین‌المللی، سریع‌تر انجام می‌پذیرد.
  • در اختیار داشتن حساب بانکی بین‌المللی، شانس دریافت ویزاهای مختلف از کشورهای اروپایی را افزایش می‌دهد.
  • امکان خرید مستقیم از فروشگاه‌های بین‌المللی، کسب درآمد و دسترسی به بازارهای بین‌المللی در صورت داشتن حساب بانکی بین‌المللی وجود دارد.
  • افتتاح حساب بانکی بین المللی، متقاضیان را از پرداخت هزینه‌های مربوط به تبدیل ارز در صرافی‌ها معاف می‌نماید.

 

مزایای افتتاح حساب بانکی بین‌ المللی در خارج از کشور

مزایای داشتن حساب بانکی در اروپا

  • استفاده از خدماتی مانند سوئیفت و ال سی
  • حساب بانکی پایدار و دائمی در جهان
  • استفاده از خدمات آنلاین به صاحبان حساب
  • افزایش اعتماد و اعتبار شما در معاملات تجاری با دارا بودن حساب بین المللی شخصی
  • استفاده از این حساب ها در پرونده های مهاجرتی صاحبان حساب

روند افتتاح حساب در کشورهای اروپایی

افتتاح حساب بانکی در کشورهای اروپایی بستگی به کشور مقصد دارد و سیاست‌های کشورهای اتحادیه اروپا در مورد افتتاح حساب یکسان نمی‌باشد. براساس قوانین موجود در کشورهای مختلف، ممکن است حضور شما در هنگام افتتاح حساب لازم بوده و روند افتتاح حساب با حضور متقاضی انجام گردد. به همین دلیل کارشناسان هلدینگ رسام می توانند در برخی از کشورهای اروپایی نظیر اتریش، یونان و آلمان با حضور متقاضی نسبت به افتتاح حساب اقدام نمایند. همچنین علاوه بر کشورهای مذکور، در کشورهای پرتقال و فرانسه بدون حضور متقاضی امکان افتتاح حساب توسط هلدینگ رسام وجود دارد.

هلدینگ رسام با افتخار با توجه به داشتن دفاتر مختلف در کشورهای مختلف، امکان افتتاح حساب بانکی برای متقاضیان را دارا می باشد. برای آشنایی با خدمات این شرکت و مشاوره با کارشناسان این شرکت تماس حاصل فرمایید.

در صورت افتتاح حساب بانکی اروپایی از چه خدماتی بهره می گیریم؟

  • کد سوئیفت (Swift Code): کد بین‌المللی بانکی جهت دریافت و انتقال وجه بین‌المللی
  • کد آی‌بن (IBAN): شماره‌ی حساب بین‌المللی جهت دریافت و انتقال وجه بین‌المللی
  • کد دیجی‌پس (DIGIPASS): خرید آنلاین و اینترنتی
  • مدیریت مالی آنلاین با اینترنت ‌بانک
  • تحویل فیزیکی مسترکارت و ویزاکارت به نام شخص ایرانی
  • افتتاح حساب شرکتی و شخصی در کوتاه‌ترین زمان ممکن
  • حساب همیشگی بدون محدودیت زمان

کدهای سوئیفت و آی بن

همیشه سازوکار خاصی برای افتتاح حساب بانکی بین ‌المللی در خارج از کشور و چگونگی نقل‌وانتقال پول از طریق حساب بین‌المللی وجود دارد. بانک‌های بین‌المللی برای ردوبدل شدن اعتبار و عملی شدن نقل‌وانتقال پول از دو نوع کد مخصوص استفاده می‌کنند. موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام این کدها را در ادامه معرفی کرده است:

کد سوئیفت (SWIFT) چیست؟

کد سوییفت (SWIFT) معرف شبکه جهانی ارتباطات مالی و ارزی بین بانک‌ها در سرتاسر جهان می‌باشد. این کد یا به اصطلاح دقیق‌تر، این شبکه با هدف ایجاد یک روش بین‌المللی و ثابت برای انجام تبادلات مالی بین بانک‌ها در کشورهای مختلف طراحی شده است. شبکه جهانی سوئیفت برای اولین بار در کشور بلژیک در سال 1973 پایه‌گذاری و آغاز به کار کرد. هم اکنون این شبکه شامل بالغ بر 10000 موسسه مالی در 212 کشور جهان است که تراکنش‌های بانکی بین آنها ردوبدل می‌شود.

کدهای سوئیفت

برای اتصال به شبکه جهانی (SWIFT)، هر کشور می‌بایست یک نقطه دسترسی یا (SAP) دریافت نماید. خبر خوب اینکه در کشور ما ایران نیز امکان اتصال به شبکه جهانی سوئیفت در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. فرآیند ارسال پول به بانک‌های کشورهای دیگر به این صورت است که بانک‌های ایرانی ابتدا به مرکز دسترسی یعنی (SAP) در بانک مرکزی متصل شوند. سپس از طریق شبکه سوییفت می‌توانند برای بانک‌های موجود در کشورهای دیگر، پول انتقال دهند. به‌طور کلی باید گفت که با استفاده از کد سوئیفت، امکان انجام معاملات، تراکنش‌ها و مبادلات مالی سریع‌تر، مطمئن‌تر و کم هزینه‌تر شده است.

کد آی بن (IBAN) چیست؟

یکی دیگر از کدهای مهمی که متقاضی افتتاح حساب بانکی بین ‌المللی در خارج از کشور می‌بایست با آن آشنا شود، آی بن به معنی شماره حساب بین‌المللی و مخفف (International Bank account Number) است. این کد متشکل از 34 کاراکتر می‌باشد که به صورت عددی و حرفی در کنار هم قرار گرفته‌اند. این کاراکترها نشان‌دهنده کشوری که در آن حساب بانکی افتتاح‌شده، بانک مقصد و شماره حساب شخصی که حساب بانکی بین‌المللی به نام وی بازشده است، هستند. امکان انتقال پول و حتی حواله با استفاده از کد آی بن وجود دارد و انجام این امور بسیار راحت و سریع صورت می‌گیرد. در حال حاضر حدود 50 کشور جهان دارای کد آی بن هستند و آن را به مشتریان ارائه می‌دهند.

•	کد آی بن (IBAN) چیست؟

جمع‌بندی

افتتاح حساب بانکی در خارج از کشور می‌تواند هم فیزیکی و هم مجازی باشد. در هر دو صورت، داشتن این حساب مزایا و امتیازات بی‌شماری برای دارنده آن به همراه دارد. افتتاح حساب بانکی بین‌المللی در کشورهای اروپایی و آمریکایی، به دلیل پیشرفته بودن کشورهای آن منطقه بیشتر است. به‌طور کلی، می‌توان گفت که افتتاح حساب بانکی بین‌المللی در خارج برای همه افرادی که با کشورهای خارجی به طرق مختلف ارتباط دارند، حائز اهمیت است. کارشناسان و مشاوران موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام در تمامی مراحل افتتاح این حساب می‌تواند شما را یاری نماید.

به این مطلب امتیاز دهید.
[کل: 1 میانگین: 5]

تماس و مشاوره رایگان

فرم مشاوره رایگان مهاجرت

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید

آخرین مقالات وبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

× مشاوره آنلاین