اقامت پرتغال با خرید ملک

اخذ اقامت از کشورهای اروپایی نظیر پرتغال دارای یک پروسه سریع و آسان است. از میان روش‌های مختلف مهاجرت به اروپا، مهاجرت از طریق یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری نظیر خرید ملک، برای علاقمندان به مهاجرت بسیار جالب به نظر می‌رسد. سرمایه‌گذاران از سرتاسر جهان می‌توانند با سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در پرتغال، به آرزوی دیرینه خود یعنی مهاجرت و اخذ اقامت دست یابند. خرید ملک و مستغلات در این کشور عضو شینگن روشی امن، عالی و مقرون به صرفه به شمار می‌رود. در ادامه این مطلب جذاب، موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام به بررسی شرایط مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک می‌پردازد.

نام و نام خانوادگی *
این فیلد را پر کنید
شماره موبایل *
این فیلد را پر کنید
  1. هلدینگ رسام
  2. وبلاگ
  3. اقامت پرتغال با خرید ملک

مهاجرت به پرتغال با خرید ملک

کشور پرتغال یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد که در جنوب غربی اروپا واقع شده است. پایتخت این کشور شهر لیسپون و زبان رسمی مردم این کشور پرتغالی و واحد پول این کشور یورو می باشد. پرتغال از یک سیستم سیاسی سالم و یک اقتصاد کاملا آزاد برخوردار می باشد. این کشور دارای استاندارد های بالای زندگی در اروپا می باشد. از جمله این ویژگی ها، استانداردهای بالای آموزشی و مراقبت های بهداشتی در این کشور می باشد. پرتغال به عنوان یک کشور مدیترانه ای، دارای یک فرهنگ غنی و متنوع و همچنین آب و هوای مدیترانه ای می باشد. این کشور واقع در غرب شبه جزیره ایبری می باشد که به دلیل تنوع مناظر و ثروت فرهنگی بسیار زیبا می باشد.

پرتغال با داشتن یک بازار املاک و مستغلات که به سرعت در حال رشد می باشد باعث گردیده بخش املاک در پرتغال دارای شرایط و موقعیت ایده آلی قرار داشته باشد. سرمایه گذاری های خارجی تقاضا برای املاک و مستغلات را در پرتغال بالا برده و به بازار املاک و بخش گردشگری اجازه می دهد تا رشد کنند. پرتغال با داشتن اقتصاد پایدار و عضویت در اتحادیه اروپا همچنان سرمایه گذاران را به سوی خود جذب می نماید.

یکی از امن‌ترین و راحت‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در کشورهای اروپایی از جمله پرتغال، خرید ملک است. همه متقاضیان و سرمایه‌گذاران کشورهای غیر اتحادیه اروپا می‌توانند به عنوان یک فرد تجاری، فعالیت سرمایه‌گذاری خود را در کشور پرتغال از طریق خرید ملک انجام دهند. ملک موردنظر از همان ابتدا به فرد سرمایه‌گذار تعلق می‌گیرد و همچنین وی می‌تواند با اجاره ملک خود به یک درآمدزایی ماهیانه دست پیدا کند.

اقامت پرتغال از طریق خرید ملک

متقاضیان برای مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک و دریافت اقامت پرتغال از طریق خرید ملک می‌بایست شرایط حضور فیزیکی به مدت یک هفته را برآورده کنند. متقاضیان پس از خرید ملک در پرتغال می‌توانند قبل از درخواست اقامت دائم برای برنامه ویزای طلایی اقدام نمایند. آنها با داشتن ویزای طلایی، می‌توانند اعضای خانواده خود از جمله همسر و فرزندان را با خود ببرند. در صورتی که شرایط حمایت از والدین را نیز داشته باشند، می‌توانند آنها را نیز به همراه خود ببرند. بنابراین اقامت پرتغال از طریق خرید ملک نه تنها برای فرد اصلی بلکه برای همسر، فرزندان و والدین نیز امکان‌پذیر است.

اخذ پاسپورت پرتغال با خرید ملک

برای موفقیت در اخذ پاسپورت پرتغال با خرید ملک، افراد ابتدا باید اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند. متقاضیان پس از خرید ملک در پرتغال می‌بایست آن را به مدت پنج سال نگه دارند تا اقامت دائم این کشور به آنها اعطا شود. پس از آن و در صورت داشتن شرایط لازم مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک سرمایه‌گذاران می‌توانند برای پاسپورت پرتغال درخواست دهند. در این حالت افراد مجاز خواهند بود ملک خود را بدون اینکه اقامت دائم و یا پاسپورت آنها مختل شود، بفروشند.

کشور پرتغال عضو اتحادیه اروپا به شمار می‌رود. بنابراین افرادی که موفق به دریافت پاسپورت پرتغال از طریق خرید ملک می‌شوند، به عنوان شهروند اتحادیه اروپا اجازه کار، زندگی و تحصیل را در تمامی کشورهای اتحادیه اروپا دارند. پاسپورت کشور پرتغال دارای اعتبار بسیار زیادی است و به دارنده آن امکان سفر بدون ویزا به 186 کشور جهان را می‌دهد.

ویزای طلایی پرتغال یا گلدن ویزا

یکی از مشهورترین ویزاهای سرمایه‌گذاری در اروپا، ویزای طلایی پرتغال نام دارد. کشور پرتغال برنامه‌های سرمایه‌گذاری خود را در سطح بین‌المللی از سال 2012 گسترش داد. بر طبق این برنامه، متقاضیان می توانند با سرمایه‌گذاری به مبلغ 500 هزار یورو که در برخی موارد این رقم به 280 هزار یورو نیز کاهش می‌یابد، به همراه خانواده خود اجازه اقامت پرتغال و مهاجرت به پرتغال را دریافت نمایند. مدت اعتبار اقامت اولیه دو سال است و افراد می‌توانند هر دو سال یکبار آن را تمدید کنند.

با داشتن ویزای طلایی، متقاضیان می‌توانند در کشور پرتغال به زندگی و کار بپردازند. یکی از مزایای این ویزا، نداشتن شرط حضور فیزیکی در این کشور است. از جمله مزایای قابل توجه ویزای طلایی پرتغال، امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور می‌باشد. به این ترتیب که پس از پنج سال سرمایه‌گذاری به همراه داشتن ویزای طلایی، افراد قادر خواهند بود برای اخذ اقامت دائم و سپس تابعیت کشور پرتغال اقدام نمایند.

مزایای داشتن ویزای طلایی پرتغال

  • متقاضی اقامت در پرتغال با داشتن ویزای طلایی، امکان کار در پرتغال را بدست می آورد.
  • شما و فرزندانتان به سیستم آموزش رایگان در اروپا دسترسی دارید.
  • متقاضی برای گرفتن ویزای طلایی و تابعیت پرتغال نیازی به زندگی در پرتغال ندارد.
  • با گرفتن ویزای طلایی شما در سیستم مرکزی منطقه شینگن ثبت نام خواهید شد که بدون نیاز به ویزای اضافی پس از تایید درخواست شما توسط ( SEF) می توانید به تمام کشور های اروپایی وارد شوید.
  • شما می تواند در صورت تمایل و نیاز از مراقبت های بهداشتی بهره مند گردید.
  • شما می توانید برای بعضی از افراد وابسته به خانواده خود نیز، اقامت دائم پرتغال را دریافت نمایید.
  • شما می تواند بعد از 5 سال اقامت دائم پرتغال را کسب نمایید.

ویزای طلایی پرتغال به یک الگوی مطلق موفقیت برای سرمایه گذاران تبدیل شده است. در کنار یک سرمایه گذاری خوب، آینده ای پایدار برای متقاضی و خانواده به وجود می آورد. بسیاری از کشور های اروپایی دارای برنامه ویزای طلایی هستند و اخیراً دولت پرتغال این برنامه را تقویت کرده است.

تمدید ویزای طلایی پرتغال

شرایط تمدید ویزای طلایی پرتغال بسیار ساده و راحت می باشد.

  • متقاضی و اعضای خانواده باید نشان دهند که برای مدت کوتاهی در پرتغال اقامت داشته اند. این زمان 7 روز در سال، یا 2 هفته در 2 سال می باشد.
  • متقاضی باشد نشان دهد که هنوز ملکی در پرتغال دارد و مالک آن ملک می باشد.
  • متقاضی باید ثابت نماید که به کشور پرتغال بدهی ندارد. که این کار توسط وکلا انجام می گردد.
  • متقاضی باشد مدارک معتبر، سند ازدواج و… را برای تمدید ارائه نماید.

پس از تایید، هزینه کارت اقامت پرداخت می شود و کارت ها به طور معمول طی 4 هفته صادر می گردند.

خرید ملک در پرتغال

خرید ملک در پرتغال با توجه به میزان بودجه‌ای که سرمایه‌گذار برای آن در نظر گرفته است، می‌تواند متنوع باشد. موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام در ادامه به شرح این موضوع پرداخته است:

  • متقاضی مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک می‌تواند ملک و مستغلات را به مبلغ 500 هزار یورو خرید کند. با این میزان سرمایه موقعیت ملک، نوع و حتی تعداد املاک خریداری‌شده اهمیتی ندارد.
  • در صورتی که سرمایه فرد برای خرید ملک 400 هزار یورو باشد، باید ملک در مناطق کم جمعیت پرتغال انتخاب شود.
  • در‌صورتی‌که متقاضیان قصد خرید یک ملک قدیمی در پرتغال با قدمت بالای 30 سال را داشته باشند، باید حداقل 350 هزار یورو سرمایه را برای اینکار در نظر بگیرند. ضمن اینکه لازم است ملک خریداری‌شده در حال بازسازی باشد.
  • در نهایت با داشتن 280 هزار یورو، متقاضی می‌تواند با خرید یک ملک قدیمی در حال بازسازی با قدمت بالای 30 سال و در مناطق کم جمعیت پرتغال، برای سرمایه‌گذاری و اخذ اقامت اقدام نماید.

خرید ملک در لیسبون

یکی از شهرهای محبوب برای خرید ملک در پرتغال شهر رنگارنگ لیسبون می‌باشد. قیمت ملک در پایتخت پرتغال یعنی لیسبون در دو سال اخیر به حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است. ولی با این وجود، متقاضیان مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک این شهر را به دلیل توریستی بودن و امکانات آن انتخاب می‌کنند. قیمت هر متر مربع ملک در شهر لیسبون حدود 3500 یورو و در اطراف شهر حدود  2000 یورو برآوردشده است. بهترین منطقه برای خرید ملک در شهر لیسبون منطقه کشکاش می‌باشد که به دلیل داشتن آرامش و امکانات آموزشی، موقعیت خوبی برای زندگی به شمار می‌رود.

خرید ملک در پورتو پرتغال

بعد از لیسبون، پورتو دومین شهر پرطرفدار برای زندگی و خرید ملک در پرتغال است. این شهر از نظر قیمت ملک، نسبت به لیسبون ارزان‌تر می‌باشد و همچنین شلوغی و ازدحام شهر لیسبون را ندارد. قیمت هر متر مربع ملک در مرکز شهر پورتو حدود 2000 یورو و در حومه و اطراف شهر حدود 1500 یورو برآورد می‌شود. متقاضیان مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک که قصد اجاره دادن ملک خود را دارند، بهتر است منطقه ریبیرا را برای خرید خانه در پورتو پرتغال انتخاب کنند. برای خرید ویلا و آپارتمان لاکچری هم منطقه فوزدودورو بهترین و البته گران‌ترین است. شهر ویلانوادوگایا در نزدیکی شهر پورتو نیز می‌تواند منطقه خوبی برای خرید خانه در پرتغال باشد.

قیمت ملک در پرتغال

یکی از موارد که در مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک باید به آن توجه نمایید، قیمت ملک می‌باشد. موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام قیمت ملک در پرتغال و در سه شهر لیسبون، پورتو و آلمادا را در ادامه شرح داده‌ است:

  • اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر لیسبون معادل 872 یورو است
  • اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر لیسبون معادل 1689 یورو است.
  • یک متر مربع ملک در مرکز شهر لیسبون معادل 3500 یورو و در اطراف شهر معادل 2000 یورو است.
  • قیمت یک ویلای 600 متری 950000 یورو است.
  • اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر پورتو معادل 684 یورو است.
  • اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر پورتو معادل 1272 یورو است.
  • قیمت یک متر مربع ملک در مرکز شهر پورتو معادل 2000 یورو و در خارج شهر معادل 1500 یورو است.
  • قیمت یک دستگاه ویلای مدرن با امکانات در شهر پورتو معادل 400000 یورو است.
  • اجاره آپارتمان یک خوابه و سه خوابه در مرکز شهر آلمادا به ترتیب معادل 520 و 830 یورو است.
  • قیمت یک متر مربع ملک در مرکز و اطراف شهر آلمادا به ترتیب معادل 1000 و 500 یورو است.
  • قیمت یک ویلای 180 متری در آلمادا معادل 260000 یورو است.
  • قیمت یک ویلای 281 متری در آلمادا معادل 598000 است.

 

مزایای دریافت اقامت پرتغال از طریق خرید ملک

مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک مزایای بسیار متعددی برای افراد دارد. این مزایا شامل موارد زیر هستند:

  • عدم نیاز به حضور فیزیکی بیش از یک هفته در سال
  • امکان تمدید مدت ویزا
  • امکان اقامت، زندگی و تحصیل در پرتغال در طول مدت ویزا
  • امکان سفر به کشورهای حوزه شینگن بدون نیاز به ویزا
  • امکان دریافت اقامت دائم پس از پنج سال و امکان اخذ پاسپورت پس از شش سال اقامت در پرتغال
  • امکان همراه بردن خانواده

 

هزینه‌های لازم برای اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک

افزون بر هزینه خرید ملک، متقاضی مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک می‌بایست هزینه‌های دیگری نیز بپردازد. موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام در ادامه به شرح آنها می‌پردازد:

  • هزینه اصلی خرید ملک که از 280000 یورو شروع می‌شود.
  • مالیات مربوط به انتقال ملک و حق تمبر
  • هزینه‌های مربوط به اخذ ویزای طلایی 5336 یورو
  • هزینه‌های تمدید ویزای طلایی که هر دو سال یکبار با 50 درصد از نرخ اولیه انجام می‌گردد.
  • هزینه رسیدگی به درخواست برای متقاضی اصلی معادل 5339 یورو و برای هرکدام از همراهان 833 یورو است.
  • متقاضی همچنین باید هزینه‌‌ای بابت حق وکیل در نظر بگیرد.

 

اخذ شهروندی پرتغال

به طور کلی، برای اخذ شهروندی پرتغال فرد باید بیش از پنج سال اقامت را در این کشور به صورت موقت بگذراند. پس از این پنج سال و درصورت رعایت کلیه قوانین شهروندی و همچنین قبولی در آزمون زبان پرتغالی، افراد می‌توانند شهروندی این کشور را اخذ نمایند. بهترین روش برای اخذ شهروندی پرتغال، مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک در این کشور است که با مزایایی که به همراه دارد، می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای مهاجرت به یکی از کشورهای حوزه اتحادیه اروپا باشد.

 جمع‌بندی

مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری است. این روش می‌تواند در کنار تامین امکانات لازم برای کار و تحصیل، سود زیادی هم برای متقاضیان به همراه داشته باشد. افراد می‌توانند در طول پنج سال، از درآمد حاصل از اجاره ملک بهره ببرند و پس از دریافت اقامت دائم، با فروش ملک، سرمایه اصلی خود را به همراه سود آن دریافت کنند.

برای مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک کافی است فرد سرمایه‌گذار ملکی به ارزش حداقل 280000 یورو خریداری نماید. با خرید خانه در پرتغال، فرد سرمایه‌گذار اجازه کار و تحصیل نیز پیدا می‌کند. همچنین اجازه همراه بردن خانواده نیز از این طریق وجود دارد. با خرید خانه در پرتغال، متقاضیان مهاجرت می‌توانند پس از دریافت اقامت دائم، ملک خود را بفروشند و سرمایه اصلی خود را به همراه سود بازگردانند.

به این مطلب امتیاز دهید.
[کل: 0 میانگین: 0]

تماس و مشاوره رایگان

فرم مشاوره رایگان مهاجرت

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید

آخرین مقالات وبلاگ

18 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • ممنون
    مبلغ اولیه خرید ملک رو میگید لطفا

    پاسخ
  • مسعود فراهانی
    1 می 2022 5:24 ب.ظ

    سلام برای خرید ملک در پرتغال و گرفتن اقامت از این طریق باید مبلغ پول خرید ملک کمتر از ۲۸۰ یورو نباشه اگر میزان پول کمتر باشه میشه؟

    پاسخ
    • مدیریت تایید دیدگاه ها
      5 می 2022 12:55 ب.ظ

      درود، خرید ملک امکانپذیر است اما برای دریافت اقامت کافی نیست

      پاسخ
  • شیما شریعت زاده
    6 می 2022 12:09 ق.ظ

    دورد خدمت موسسه رسام میشه بگید کدوم قسمت پرتغال برای خرید ملک مبلغ کمتری رو میخواد

    پاسخ
    • مدیریت تایید دیدگاه ها
      16 می 2022 12:09 ب.ظ

      سلام، لطفا با کارشناسان دفتر تهران در تماس باشید.

      پاسخ
  • قاسم محمدی
    7 می 2022 7:37 ب.ظ

    اگر زودتر بتونیم تو کشور پرتغال ملک بخریم پس زودتر هم میتونیم شهروند رو هم اخذ کنیم دیگه درسته

    پاسخ
  • سروش شاهنقی
    11 می 2022 12:28 ب.ظ

    سلام مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک بهتر است یا از طریق تمکن مالی شما کدام مورد را پیشنهاد میدهید

    پاسخ
    • مدیریت تایید دیدگاه ها
      16 می 2022 11:46 ق.ظ

      هر دو روش خوب هستند. ابتدا می بایست شرایط شما بررسی گردد.

      پاسخ
  • سیمین پاکدشت
    15 می 2022 3:52 ب.ظ

    برای اقامت گرفتن پرتغال از طریق خرید ملک اول باید ملک خریداری بشه تا اون کشور بتونه به ما اقامت بده

    پاسخ
  • حمیدی پویان
    27 می 2022 2:02 ب.ظ

    سلام ممنون بابت اطلاعاتتون میخواستم برای ویزای طلایی پرتغال اقدام کنم ولی نمیدونم چه شرایطی باید داشته باشم

    پاسخ
    • مدیریت تایید دیدگاه ها
      30 می 2022 2:26 ب.ظ

      سلام، لطفا برای دریافت مشاوره و بررسی شرایط خود با دفتر تهران در تماس باشید

      پاسخ
  • محدثه اعتمادی
    29 می 2022 1:40 ب.ظ

    مهاجرت به پرتغال از طریق ملک خیلی کار خوبیه به خصوص که کشور پرتغال هم جای خوبیه از نظر مالی اوکی باشی گزینه عالی هستش

    پاسخ
  • هانیه مرشدی
    31 می 2022 12:40 ب.ظ

    مزایایی اقامت پرتغال از طریق ملک خیلی خوبه به نظرم از طریق ملک خیلی بهتره اقامت گرفتن

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

× مشاوره آنلاین