اخذ ویزای استارتاپ فنلاند

کشور فنلاند، تنها کشور در شبه جزیره اسکاندیناوی است که عضو اتحادیه اروپا می باشد. شرایط اقتصادی حاکم بر کشور فنلاند بسیار با ثبات و قابل پیش بینی است. دولت فنلاند میزان مالیات بسیار پایینی برای کسب و کارها وضع نموده است و این امر موجب شده است که کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی مشتاق تجارت و سرمایه گذاری در کشور فنلاند باشند. نرخ مالیات بر کسب و کار در فنلاند تنها 20% است. نکته قابل توجه دیگر در رابطه با کارآفرینی و سرمایه گذاری درکشور فنلاند این است که علاوه بر نرخ پایین مالیات برای کسب و کارها، میزان بازگشت سرمایه و درآمد نیز در این کشور بسیار بالا می باشد.

اخذ ویزای استارتاپ فنلاند یکی از راه‌های مهاجرت به فنلاند است. این روش برای افرادی مناسب می‌باشد که قصد راه‌اندازی یک شرکت از طریق استارتاپ و توسعه سیستم استارتاپی این کشور را دارند. با استفاده از این روش می‌توان اقامت فنلاند  را نیز دریافت نمود. موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام در این مقاله به بررسی شرایط استارتاپ‌ها در کشور فنلاند، ویزای استارتاپ فنلاند و بررسی شرایط این ویزا از زوایای مختلف خواهد پرداخت.

نام و نام خانوادگی *
این فیلد را پر کنید
شماره موبایل *
این فیلد را پر کنید
  1. هلدینگ رسام
  2. وبلاگ
  3. اخذ ویزای استارتاپ فنلاند

استارتاپ در فنلاند

فنلاند یک محیط تجاری پایدار برای استارتاپ‌ها ارائه می‌دهد و بستری مناسب و عالی برای فناوری‌های جدید است. در فنلاند شما  همه‌چیزهایی را که نیاز دارید، ازجمله افراد با تحصیلات عالی و دانش فنی، زیرساخت‌های پایدار و بهترین دانش در فناوری‌های دیجیتال، دسترسی خواهید داشت. کشور فنلاند در سال‌های اخیر به‌طور فزاینده‌ای برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی جذاب ‌شده است. تعداد زیادی از شتاب‌دهنده‌ها، انکوباتورها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر، آماده سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های امیدوارکننده این کشور هستند. این موارد، اخذ ویزای استارتاپ فنلاند را جذاب‌تر کرده‌اند.

کشور فنلاند جامعه‌ای امن، باثبات و شفاف با سطح بوروکراسی پایین دارد. دولت، بودجه و خدماتی را برای شرکت‌های نوآورانه در مراحل اولیه ارائه می‌کند و از دانشگاه‌ها در تجاری‌سازی ایده‌هایشان حمایت می‌نماید. سرمایه‌گذاری‌های دولتی و خصوصی نیز در استارتاپ‌ها چندین سال می‌باشد که به‌طور پیوسته رشد کرده است. میانگین سرمایه‌گذاری در فنلاند در دو سال گذشته دو برابر شده است. به‌عنوان‌مثال، در سال 2020، دولت فنلاند با سرمایه 142 میلیون یورویی به استارتاپ‌ها کمک کرد.

این مطلب را از دست ندهید: ویزای استارتاپ فرانسه

شرایط استارتاپ در کشور فنلاند

هلسینکی، پایتخت کشور فنلاند، به‌عنوان مرکز استارتاپ شمال اروپا شناخته‌شده است. موقعیت این کشور در گوشه شمال شرقی اتحادیه اروپا، آن را به مکانی عالی برای شرکت‌هایی تبدیل می‌کند که به دنبال گسترش کار و تجارت خود به اروپا هستند، در حالی‌که چشمان خود را برای بازارهای آسیایی نیز باز نگه می‌دارند. بنابراین اخذ ویزای استارتاپ فنلاند می‌تواند شروعی برای ورود به این بازارهای جهانی باشد.

کنفرانس استارتاپ-سرمایه گذار Slush که در ماه نوامبر هرسال در هلسینکی برگزار می‌شود، دلیلی هیجان‌انگیز برای بازدید از هلسینکی است. این فستیوال کامل استارتاپی 20000 نفر از بیش از 100 کشور جهان را گرد هم می‌آورد. اخیراً این جشنواره به‌صورت مجازی با موفقیت برگزارشده است.

 دیگران می خوانند: استارتاپ کانادا

ویزای استارتاپ فنلاند

ویزای استارتاپ فنلاند برای کارآفرینان بین‌المللی این امکان را فراهم می‌کند که در کشور فنلاند یک شرکت استارتاپی راه‌اندازی نمایند و به اکوسیستم استارتاپی فعال این کشور ملحق شوند. این مجوز برای افرادی صادر می‌گردد که از خارج از اتحادیه اروپا به کشور فنلاند می‌آیند و قصد دریافت اقامت فنلاند را دارند.

برنامه ویزای استارتاپ فنلاند با همکاری سازمان مهاجرت کشور فنلاند و سازمان تجارت فنلاند در آوریل سال 2018 راه‌اندازی شد و از آن‌ پس مورد استقبال قرار گرفت. اخذ ویزای استارتاپ فنلاند نیاز به دانش زبانی خاصی ندارد و اعتبار آن دوساله است.

اخذ ویزای استارتاپ فنلاند

طرح تجاری یا بیزینس پلن در ویزای استارتاپ فنلاند

طرح تجاری یا بیزینس پلن در اخذ ویزای استارتاپ فنلاند  به آن نیاز است، در واقع یک سند مکتوب و جامع می‌باشد. این سند درباره تعریف اهداف آن استارتاپ و چگونگی رسیدن به آن اهداف بحث می‌نماید. داشتن یک طرح تجاری، هم برای افراد خارج از شرکت و هم برای کارکنان شرکت مهم است. از بعد خارجی، یک طرح تجاری یا بیزینس پلن خوب می‌تواند به جذب سرمایه‌گذار و همین‌طور دریافت وام کمک نماید. از بعد داخلی هم این طرح باعث یکسان‌سازی عملکرد و رشد کارکنان خواهد بود. طرح تجاری یا بیزینس پلن را باید به‌صورت دوره‌ای بررسی، به‌روز و ارزیابی نمود تا مطمئن شد که آیا اهداف محقق شده‌اند یا نه.

طرح‌های تجاری خوب شامل موارد زیر هستند:

  • خلاصه اجرایی
  • توضیحات شرکت
  • محصولات و خدمات
  • برنامه بازاریابی
  • برنامه عملیاتی
  • استراتژی و تحلیل بازاریابی
  • مدیریت و سازمان
  • هزینه‌های راه‌اندازی و سرمایه‌گذاری
  • برنامه مالی
  • بودجه
  • ضمیمه‌ها

به‌طورکلی، یک طرح تجاری خوب در اخذ ویزای استارتاپ فنلاند  باید این خاصیت را داشته باشد که بتواند گردش میلیون یورویی ایجاد نماید و بر اقتصاد فنلاند تأثیرگذاری داشته باشد. این تأثیرگذاری می‌تواند هم در خصوص اشتغال‌زایی باشد و هم در فرآیند‌های مربوط به صادرات. این طرح را هم می‌توانید شخصاً بنویسید و هم می‌توانید از موسسه مهاجرتی و وکیل مهاجرت هلدینگ رسام کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: ویزای استارت آپ پرتغال

طرح تجاری یا بیزینس پلن در ویزای استارتاپ فنلاند

نحوه اخذ ویزای استارتاپ در فنلاند

برای اخذ ویزای استارتاپ فنلاند شرایط و ویژگی‌هایی لازم است. در صورت واجد شرایط بودن، این ویزا به فرد تعلق می‌گیرد. یکی از بهترین و مطمئن‌ترین روش‌ها برای اخذ این ویزا، استفاده از مشاوره‌های وکیل مهاجرتی یا یک موسسه مهاجرتی معتبر است. موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام می‌تواند شما را در این امر راهنمایی نماید. اما در حالت کلی، مراحل اخذ ویزای استارتاپ فنلاند  به‌صورت زیر است:

بیانیه واجد شرایط بودن از سازمان تجارت فنلاند

قبل از اینکه درخواست خود را جهت اخذ ویزای استارتاپ فنلاند به اداره مهاجرت ارسال نمایید، باید از سازمان تجارت فنلاند (Business Finland) بیانیه واجد شرایط بودن دریافت کنید. هیچ مهلت مشخصی برای ارسال درخواست وجود ندارد. Business Finland پس از بررسی موارد ارسال‌شده، یا یک بیانیه مثبت یا یک اعلان به‌صورت رمزگذاری‌شده به آدرس ایمیل متقاضی اصلی ارسال می‌نماید.

ارسال درخواست به خدمات مهاجرت فنلاند

پس از دریافت بیانیه واجد شرایط بودن، دو ماه فرصت دارید تا درخواست اخذ ویزای استارتاپ فنلاند را به خدمات مهاجرت فنلاند ارسال نمایید. این بیانیه باید به‌صورت پیوست با درخواست اصلی ارسال گردد. در درخواست، باید منابع مالی کافی (حداقل 1000 یورو در ماه) برای هزینه‌های زندگی ذکر شود.

تأسیس شرکت در فنلاند

پس از اخذ ویزای استارتاپ فنلاند می‌توانید شرکت خودر را در فنلاند تأسیس نمایید. با تاسیس شرکت می‌توانید از تمامی خدمات اکوسیستم استارتاپ فنلاند بهره‌مند شوید.

تمدید مجوز

مجوز یک تجارت استارتاپی در فنلاند طبق شرایط خاصی قابل تمدید است و فرد باید سه ماه قبل از اتمام دوره اعتبار مجوز و ویزای استارتاپ، درخواست جدید را به اداره مهاجرت ارسال نماید. نیازی به اقدام دوباره برای گرفتن بیانیه واجدشرایط بودن نیست.

این مراحل باید با دقت خیلی زیادی طی شوند. برای راحت‌تر شدن این روند می‌توانید به موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام که یک موسسه مهاجرتی معتبر است، مراجعه نمایید.

دریافت ویزای استارت آپ فنلاند

مهاجرت به فنلاند از طریق ویزای استارتاپ

برای مهاجرت به فنلاند از طریق ویزای استارتاپ و گرفتن اقامت فنلاند از این طریق، افراد باید واجد شرایط خاصی باشند. آن‌ها باید تصمیم داشته باشند که کسب‌وکار خود را در این کشور راه‌اندازی نمایند و آن را توسعه دهند. سپس اقدام به گرفتن بیانیه واجد شرایط بودن می‌کنند و پس از اخذ آن، درخواست اقامت خود را به اداره مهاجرت ارسال می‌نمایند. این کارها می‌تواند توسط وکیل مهاجرت یا یکی از موسسه‌های مهاجرتی مانند موسسه‌ مهاجرتی هلدینگ رسام انجام گیرد.

مهاجرت به فنلاد با ویزای استارتاپ

ویزای استارت آپ فنلاند

اقامت کشور فنلاند از طریق Startup یاویزای استارت اپ کشور فنلاند مختص متقاضیانی می باشد که شهروند کشورهای خارج از اتحادیه اروپا هستند. به منظور ورود و اقامت در کشور فنلاند به عنوان کارآفرین در حوزه استارت اپ، در گام نخست متقاضی می بایست از سازمان تجارت فنلاند تاییدیه دریافت نماید. این تاییدیه پس از بررسی طرح تجاری و همچنین کسب اطمینان از داشتن منابع مالی کافی برای زندگی در فنلاند و سرمایه مورد نیاز برای تاسیس شرکت از سوی سازمان تجارت کشور فنلاند صادر می گردد. لازم به ذکر است که اعلام مبلغ نهایی سرمایه شرکت استارت اپ در ابتدای ثبت درخواست الزامی نمی باشد اما در طول پروسه رسیدگی به پرونده میزان سرمایه باید مشخص گردد. اعتبار مجوز اقامت اولیه از طریق استارت اپ به مدت 2 سال می باشد. تمدید این اقامت منوط به پیشرفت و موفقیت فعالیت های شرکت تاسیس شده می باشد.

دیگران می خوانند: ویزای استارتاپ دانمارک

مزایای کارآفرینی و سرمایه گذاری از طریق استارت آپ در کشور فنلاند

  • دریافت اقامت فنلاند برای متقاضی و خانواده
  • دریافت اقامت اروپا برای متقاضی و خانواده
  • امکان دریافت اقامت دائم فنلاند برای متقاضی و خانواده
  • امکان دریافت پاسپورت فنلاند برای متقاضی و خانواده
  • برخورداری از زیرساخت های بسیار مناسب و قابل اعتماد
  • سهولت دسترسی به بازارهای اروپا و جهان
  • میزان فساد اقتصادی بسیار پایین
  • برخورداری از تحصیلات رایگان
  • بهره مندی از مزایای مختلف بیمه و نظام پزشکی کشور فنلاند
  • نرخ مالیات پایین بر کسب و کارها
  • میزان درآمد و بازگشت سرمایه بالا

به این مطلب امتیاز دهید.
[کل: 0 میانگین: 0]

تماس و مشاوره رایگان

فرم مشاوره رایگان مهاجرت

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید

آخرین مقالات وبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

× مشاوره آنلاین