مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری در کبک

افراد زیادی سالانه قصد مهاجرت به کشورهای پیشرفته دنیا ازجمله کانادا را دارند. استان کبک کانادا یکی از استان‌های مهاجرپذیر این کشور است که از روش‌های مختلفی مهاجر جذب می‌نماید. مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه ‌گذاری کبک و برنامه سرمایه‌گذاری کبک یکی از این روش‌ها می‌باشد. موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام اطلاعات مفیدی را درباره این روش مهاجرتی در این مقاله ارائه داده است.

نام و نام خانوادگی *
این فیلد را پر کنید
شماره موبایل *
این فیلد را پر کنید
  1. هلدینگ رسام
  2. وبلاگ
  3. مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری در کبک

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه سرمایه‌گذاری در کبک

برنامه سرمایه‌گذاری در کبک یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها برای سرمایه گذاری در کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا می‌باشد. برنامه سرمایه‌گذاری مهاجرتی استان کبک در حال حاضر تنها برنامه مهاجرتی در کانادا می‌باشد که به طور ویژه برای سرمایه‌گذاران خارجی طراحی شده است. سرمایه‌گذاران خارجی با دارایی حداقل دو میلیون دلار کانادا می‌توانند با ثبت‌نام از طریق برنامه سرمایه‌گذاری در کبک، برای اقامت دائم کانادا اقدام نمایند.

با توجه به اینکه استان کبک یک استان عمدتا فرانسوی زبان می‌باشد اما در روش سرمایه‌گذاری در کبک، داشتن تسلط به زبان فرانسوی یا انگلیسی برای فرد متقاضی الزامی نمی‌باشد.

نکته: کلیه متقاضیان اقامت دائم ازطریق برنامه مهاجرت کبک ملزم به نشان دادن درک ارزش‌های کبک هستند. این کار می‌تواند با گذراندن یک آزمون ارزش کبک یا گذراندن یک دوره در کبک انجام گردد.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک

معرفی برنامه سرمایه گذاری کبک

برنامه سرمایه‌ گذاری کبک (QIIP) یک برنامه مهاجرتی برای مهاجرت به کانادا می‌باشد که مخصوص سرمایه‌گذاران مهاجر طراحی‌شده است. سرمایه‌گذاران خارجی که دارایی خالصشان حداقل 2 میلیون دلار کانادا می‌باشد، اجازه این را دارند که برای سرمایه‌گذاری از طریق برنامه سرمایه‌ گذاری کبک ثبت‌نام کنند و واجدشرایط درخواست اقامت دائم کانادا شوند.

این برنامه یک برنامه سرمایه‌گذاری منفعل است. این امر به این معنی است که متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه ‌گذاری کبک صرفاً می‌تواند با سپرده‌گذاری کردن 1.2 میلیون دلار در یک سرمایه‌گذاری دولتی تضمین‌شده بدون نیاز به راه‌اندازی یک کسب‌وکار و مشارکت فعال در آن، اقدام به مهاجرت نماید. افرادی که از طریق برنامه سرمایه ‌گذاری کبک پذیرش می‌شوند، گواهی انتخاب کبک (CAQ) دریافت می‌کنند و بعد از می‌توانند درخواست اقامت دائم دهند.

سرمایه گذاری در کبک کانادا

با امضا کردن یک قرارداد سرمایه‌گذاری می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در کبک کانادا و سپس مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه ‌گذاری کبک اقدام نمایید. این امر به دو روش انجام می‌شود:

  • مبلغ 1200000 دلار کانادا در این استان سرمایه‌گذاری کنید. برای این منظور باید پول را به‌وسیله یک واسطه مالی که توسط ایالت کبک تائید شده است، سرمایه‌گذاری نمایید. طول مدت این سرمایه‌گذاری پنج سال است و بعد از اتمام دوره پنج‌ساله، کل مبلغ به شما عودت داده‌خواهد شد.
  • از یک موسسه مالی معتبر بخواهید که نسبت به پرداخت این سرمایه اقدام نماید. شما موظف هستید سود آن مبلغ را که 350000 دلار کانادایی است، به بانک بپردازید. لازم به ذکر است که در انتهای مدت پنج‌ساله، این پول به شما عودت داده نخواهد شد.

حال سؤالی که پیش می‌آید این است که کدام روش مناسب‌تر می‌باشد؟ درروش اول شما نیاز به سرمایه اولیه بالا دارید، ولی آن را از دست نمی‌دهید. ولی درروش دوم شما سرمایه اولیه کمی می‌خواهید، اما آن را از دست می‌دهید. انتخاب بین این روش‌ها به شرایط زندگی شما بستگی دارد. برای کمک بیشتر می‌توانید با موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام ارتباط برقرار کنید.

چه کسانی واجد شرایط استفاده از برنامه سرمایه‌گذاری در کبک می‌باشند؟

  1. متقاضی باید حداقل دارای سرمایه ای 2 میلیون دلار کانادا باشد.
  2. متقاضی باید حداقل 2 سال سابقه و تجربه مدیریتی در 5 سال  قبل از درخواست خود داشته باشد. که این تجربه باید مربوط به برنامه‌ریزی، مدیریت و کنترل منابع مالی، انسانی یا مادی باشد.
  3. متقاضی باید با یکی از واسطه‌های مالی شرکت کننده کبک توافق نامه سرمایه‌گذاری امضاء کنند.
  4. سرمایه‌گذاری غیرقابل برگشت 330 هزار دلاری کانادا در یکی از بانک های مورد تایید استان کبک

 

دیگران میخوانند: ثبت شعبه شرکت در کانادا

مراحل سرمایه گذاری کبک کانادا

مراحل سرمایه‌گذاری در برنامه سرمایه‌گذاری کبک به شرح زیر است:

  • فرآیند انتخاب
  • فرآیند پذیرش

 

فرایند انتخاب فرایندی در سطح استانی می‌باشد و فرایند پذیرش در سطح فدرال اعمال می‌شود. برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه ‌گذاری کبک فرد متقاضی باید همه شرایط انتخاب و پذیرش را دارا باشد.

در ابتدا فرد پس از تکمیل تمامی مدارک موردنیاز و پرداخت هزینه دولتی پرونده به‌صورت چک‌بانکی کانادایی و انجام مصاحبه، از دولت خود استان کبک تأییدیه و گواهینامه می‌گیرد. سپس وی باید از طرف دولت فدرال موردپذیرش قرار بگیرد. اگر موردپذیرش دولت فدرال قرار گرفت، برای اقامت دائم کانادا پذیرفته خواهد شد. می‌توانید از صفرتا صد این مراحل را با همراهی مشاوران خبره موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام طی کنید.

برنامه سرمایه گذاری در کبک

مزایای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری در کبک

  • برنامه سرمایه‌گذاری کبک به‌صورت غیرفعال است و نیازی به تأسیس تجارت و فعال بودن در آن نیست. در این برنامه نیازی به ارائه طرح تجاری یا بیزینس پلن هم وجود ندارد.
  • بسیاری از برنامه‌های این‌چنینی برای مهاجرت سرمایه‌گذاران تجاری، افراد را مجبور می‌کنند تا سهمیه و تعداد خاصی از مشاغل را در طول مدت یک بازه زمانی مشخص ایجاد نمایند. اما در برنامه سرمایه‌گذاری کبک این اجبار وجود ندارد.
  • در این برنامه از ابتدا وضعیت اقامت دائم کانادا را به متقاضی اعطا می‌نمایند. اعضای نزدیک خانواده متقاضی هم اقامت دائم دریافت می‌کنند و از تمام مزایای شهروندی مانند دسترسی به آموزش و مراقبت‌های بهداشتی همگانی بهره‌مند‌ می‌شوند.
  • دارایی‌های همسر فرد متقاضی نیز برای رسیدن به حدنصاب دارایی موردنیاز محاسبه می‌گردد.
  • اگر مدارک فرد کاملاً واضح و شفاف باشد، دیگر از انجام مصاحبه معاف می‌شود.
  • فرد متقاضی می‌تواند پس از مهاجرت به کانادا و استان کبک، بدون نیاز به ارائه گزارش عملکردش به دولت استانی کبک، کسب‌وکار کوچکی برای خود ایجاد نماید.

  • عدم نیاز به تسلط کامل به زبان فرانسه و انگلیسی
  • انجام مصاحبه در کمتر از یکسال
  • متقاضی نیاز به تحصیلات دانشگاهی ندارد.
  • متقاضی دارای شرایط و محدوده سنی نمی‌باشد.
  • متقاضی ملزم نمی‌باشد که بعد از اخذ اقامت فقط در استان کبک زندگی نماید.
  • متقاضی نیاز به ارائه مدارک متعدد و بیشمار ندارد.
  • متقاضی تعهدی به ایجاد شغل و بیزینس ندارد.
  • متقاضی می‌تواند بدون دغدغه در کانادا به عنوان یک شهروند دائم زندگی کند.

 

مزایای سرمایه گذاری در کبک

شرایط سرمایه گذاری در کبک

برای اینکه برای برنامه سرمایه‌گذاری کبک واجد شرایط باشید، شرایط زیر باید محرز شوند:

  • متقاضی و همسرش جمعاً باید دارایی خالص حداقل 2,000,000 دلار کانادا داشته باشند. این سرمایه هم می‌تواند متعلق به متقاضی باشد هم می‌تواند متعلق به همسر او باشد. همچنین هم می‌تواند به‌صورت پول نقد باشد هم به‌صورت سهام، ملک و غیره.
  • متقاضی باید یک سرمایه‌گذاری پنج‌ساله به مبلغ 1,200,000 دلار کانادا را باInvestissement Québec – Immigrants Investisseurs Inc داشته باشد.
  • متقاضی باید حداقل دو سال تجربه مدیریتی داشته‌باشد که در پنج سال قبل از درخواست خود به دست آورده است. این تجربه باید از طریق برنامه‌ریزی، مدیریت و کنترل منابع مالی، انسانی یا مادی کسب‌شده باشد و شامل دوره‌های کارآموزی و غیره نمی‌شود.
  • متقاضی باید قصد اقامت در کبک را داشته باشد، نه استان دیگری در کانادا.
  • متقاضی باید با یک واسطه مالی (مانند یک کارگزار یا یک شرکت معتمد) که برای شرکت در برنامه سرمایه‌گذار مجوز دارد، قرارداد سرمایه‌گذاری امضا کند.
  • متقاضی باید در مدت تعیین‌شده، دوره‌های ارزش‌های دموکراتیک و ارزش‌های کبک را ببیند و گواهی دریافت نماید. اگر اعضای خانواده متقاضی هم به کبک مهاجرت می‌کنند، آن‌ها هم باید این گواهی را اخذ نمایند.
  • باید بدانید که درخواست شما بر اساس عوامل دیگری مانند سن، تحصیلات و مهارت‌های زبانی نیز ارزیابی خواهد شد. بر اساس جدول امتیازدهی، امتیاز هر فرد به دست خواهد آمد. برای مهاجرت نیاز به کسب حداقل امتیاز مربوطه است.
  • در مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه ‌گذاری کبک ارزیابی دارایی‌ها و اموال توسط کارشناس رسمی انجام می‌شود و باید با نریتیوی که از سوی متقاضی ارسال‌شده است، همخوانی داشته باشد. در صورت مغایرت، اجازه اقامت به متقاضی داده نمی‌شود. چون این مسئله، امری بسیار حساس و دقیق است، توصیه می‌شود از مشاوره تخصصی مشاوران موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام کمک بگیرید.

به طور کلی متقاضیان اخذ اقامت دائم کانادا ازروش سرمایه‌گذاری در کبک براساس عوامل زیر ارزیابی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند:

  • سطح تحصیلات / زمینه‌های آموزش
  • تجربه در مدیریت
  • سن
  • مهارت زبان در فرانسه یا انگلیسی
  • اقامت و خانواده در کبک
  • توافق‌نامه سرمایه‌گذاری

حداقل نمره قبولی 40 امتیاز می‌باشد. در عین حال نمره فعالیت‌ها و شرایط مورد نیاز 10 امتیاز و 25 امتیاز هم برای تجربه مدیریت و سرمایه‌گذاری مالی باید توسط متقاضی باید کسب گردد. حداکثر امتیاز در دسترس 49 امتیاز برای متقاضیان دارای همسر یا بدون همسر می‌باشد. داوطلبانی که حداقل تجربه لازم را برای تجربه مدیریت و سرمایه‌گذاری مالی برآورده کنند، برای کسب نمره قبولی 40 فقط به 5 امتیاز اضافی نیاز دارند. در این حال اگر متقاضی فقط دارای یکی از شرایط زیر باشد در ارزیابی قبول می‌گردد.

  • داشتن دیپلم فنی
  • داشتن مدرک دانشگاهی

که در این صورت کاندیداها ممکن است پس ار بررسی درخواست، به مصاحبه دعوت شوند.

مهمترین مزایای سرمایه‌گذاری در کبک و اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه‌گذاری در این استان

  • سرمایه‌گذاری بدون ریسک: مبلغی 1,200,000 دلار کانادا که توسط متقاضی سرمایه‌گذاری شده است و توسط دولت کبک تضمین شده است پس از 5 سال به طور کامل به متقاضی برگردانده می‌شود.
  • سرمایه‌گذاری منفعل: هیچ نقش مدیریتی فعال پس از انجام سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذار لازم نیست.
  • وجود خانواده در برنامه: کلیه اعضای خانواده (همسر، فرزندان) در برنامه سرمایه‌گذاری حضور دارند و دارای وضعیتی مشابه متقاضی می‌باشند.
  • مزایای اقامت دائم: بهره‌مندی از تمام مزایای اجتماعی و رفاهی کانادایی‌ها (مراقبت‌های بهداشت جهانی، آموزش عمومی رایگان، دسترسی به دانشگاه‌های جهانی و غیره)

ویزای سرمایه گذاری کبک کانادا

ویزای سرمایه‌گذاری کبک کانادا به افرادی اعطا می‌شود که قصد مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری کبک و اقامت در استان کبک دارند و می‌خواهند توسط سرمایه‌گذاری در این استان هم به توسعه اقتصادی کمک کنند هم زندگی‌ خود را در یک کشور پیشرفته ادامه دهند.

فرد متقاضی بعد از اینکه درخواستش برای سرمایه‌گذاری در این استان از طریق برنامه سرمایه‌گذاری کبک قبول شد، باید گواهینامه پذیرش کبک دریافت نماید. وی از طریق ارائه این گواهینامه می‌تواند تقاضای اقامت دائم کانادا دهد. برای گرفتن اقامت دائم، غیر از شرایط عمومی، نیازی به داشتن شرایط اختصاصی‌ نیست.

جمع‌بندی

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری کبک یکی از روش‌های کسب اقامت دائم کانادا است. این روش مختص افرادی می‌باشد که در این استان سرمایه‌گذاری می‌کنند و قصد دارند زندگی بهتری را برای خود و خانواده‌شان رقم ‌زنند. موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام شما را برای رسیدن به این هدف یاری می‌نماید. برای ارتباط با مشاورین ما می توانید از طریق شماره های موجود در سایت تماس گرفته و یا با پیج اینستاگرام هلدینگ رسام در ارتباط باشید.

به این مطلب امتیاز دهید.
[کل: 0 میانگین: 0]

تماس و مشاوره رایگان

فرم مشاوره رایگان مهاجرت

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید

آخرین مقالات وبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

× مشاوره آنلاین