برنامه فدرال نیروی کار ماهر کانادا (FSWP)

برنامه فدرال نیروی کار ماهر یا متخصص کانادا (Federal Skilled Worker Program FSWP:)، یکی از برنامه‌های مهاجرتی فدرال کانادا است که از طریق سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می‌شود. این برنامه، مخصوص متقاضیان مهاجرت کاری است که سابقه کاری در خارج از کشور کانادا دارند و می‌خواهند ویزای کار کانادا و اقامت دائم کانادا را به‌دست آورند. در ادامه این مقاله، موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام شما را با شرایط پذیرش مهاجر از طریق برنامه فدرال نیروی کار ماهر کانادا آشنا خواهد نمود.

نام و نام خانوادگی *
این فیلد را پر کنید
شماره موبایل *
این فیلد را پر کنید
  1. هلدینگ رسام
  2. وبلاگ
  3. برنامه فدرال نیروی کار ماهر کانادا (FSWP)

برنامه فدرال نیروی کار ماهر کانادا (FSWP)  چیست؟

این برنامه یکی از برنامه‌های مهاجرتی در سیستم اکسپرس اینتری کانادا است. افراد دارای سابقه کار در خارج از کشور کانادا که حداقل شرایط لازم را دارند، می‌توانند تحت این برنامه برای مهاجرت به کانادا اقدام کرده و اقامت دائم کانادا را بگیرند.

شاخص‌های ارزیابی در FSWP

  • سن
  • تحصیلات
  • تجربه کاری
  • داشتن جاب آفر معتبر
  • قابلیت سازگاری با فرهنگ، سنن و قوانین کشور کانادا

این موارد بخشی از یک سیستم امتیازدهی 100 رتبه‌ای هستند که در برنامه FSWP ارزیابی می‌شوند. کسانی که بتوانند امتیاز 67 از 100 را بیاورد، وارد مخزن (pool) سیستم اکسپرس اینتری خواهند شد. توجه داشته باشید که کسب این حداقل 67 امتیاز به این معنا نیست که شما دعوت‌نامه دریافت می‌کنید. بلکه شما فقط مجوز ورود به اکسپرس اینتری و قرار گرفتن در مخزن این سیستم را گرفته‌اید. بعد از ورود به مخزن سیستم اکسپرس اینتری، متقاضیان با سیستم امتیازدهی جامع که حداکثر 1200 امتیاز است، ارزیابی می‌شوند.

به‌طور کلی، بعد از ورود به مخزن اکسپرس اینتری، افرادی که بتوانند امتیاز بالای 450 بگیرند، شانس بالایی برای دریافت دعو‌ت‌نامه دارند. اگر امتیاز متقاضی پائین‌تر باشد، تنها در صورتی شانس دریافت دعوت‌نامه را خواهد داشت که نامزدی استانی بگیرد. با دریافت نامزدی استانی (provincial nominee)،‌ 600 امتیاز اضافی خواهید گرفت که برگ برنده شما برای دریافت دعوت‌نامه خواهد بود.

شاخص‌های ارزیابی نیروی کار ماهر کانادا

پیش‌نیازهای برنامه فدرال نیروی کار ماهر کانادا (FSWP)  

پیش‌نیازهایی که برای این برنامه در نظر گرفته شده‌اند به شرح زیر هستند:

سابقه‌ کاری

سابقه کاری یعنی شخص متقاضی باید تجربه کار در یکی از گروه‌های مشاغل کشورکانادا  (NOC) را داشته باشد:

  • شغل‌های مدیریتی (مهارت نوع 0)
  • شغل‌های حرفه‌ای (سطح مهارتی A)
  • شغل‌های فنی (سطح مهارتی B)

سابقه کاری متقاضی باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • تجربه کاری شما باید مطابق با همان شغلی باشد که در فرم نوشته‌اید. به بیان دیگر، سابقه کاری شما باید مطابق با همان NOC باشد که ذکر کرده‌اید.
  • این سابقه کاری مربوط به حداکثر ده سال قبل از درخواست شما باشد.
  • کار همراه با حقوق بوده باشد (کارآموزی و مشاغل داوطلبانه به‌حساب نمی‌آیند).
  • میزان سابقه کاری حداقل یک سال یا 1560 ساعت کار (30 ساعت در هفته) باشد.

دیگران می خوانند: تاسیس شعبه شرکت در کانادا

چند نکته مهم در ارتباط با سابقه کاری:

1- حداقل سابقه کاری برای شغلی که در نظر دارید، باید یک سال باشد که معادل ساعات کاری زیر است:

  • کار تمام وقت در یک شغل: 30 ساعت کار در هفته به مدت 12 ماه = یک سال کامل (1560 ساعت)
  • کار پاره‌وقت: 15 ساعت کار پاره‌وقت در هفته به مدت 24 ماه = دو سال پاره‌وقت = یک سال کامل (1560 ساعت)
  • کار تمام وقت در بیش از یک شغل: 30 ساعت کار در هفته به مدت 12 ماه در بیش از یک شغل = 1 سال کامل (1560 ساعت)

2- اگر کار پاره‌وقت شما کمتر از 15 ساعت در هفته است، مشکلی ندارد. اما باید به 1560 ساعت برسید تا یک سال کاری کامل شود. متقاضی می‌تواند بیش از یک شغل پاره‌وقت داشته باشد تا به 1560 ساعت موردنیاز برای ثبت‌نام در این برنامه برسد.

3- ساعات کاری بیشتر از 30 ساعت در هفته به‌حساب نمی‌آیند.

4- تجربه کاری در حین تحصیل برای این برنامه به‌حساب آورده می‌شود، اما باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • همراه با پرداخت حقوق یا پورسانت باشد.
  • پیوسته باشد.
  • به حد 1560 ساعت موردنیاز برای برنامه FSWP برسد.
  • در بازه 10 سال قبل از درخواست باشد.
  • متعلق به NOCهای 0، A و B باشد.

سایر پیش‌نیازها

  • مدرک زبان انگلیسی معادل CLB7 یا فرانسه NCLC7 یا بالاتر در همه مهارت‌های زبانی (نوشتن، خواندن، صحبت کردن، گوش دادن). برای زبان انگلیسی، CBL7 معادل IELTS6 است. توجه داشته باشید که اعتبار مدرک زبان شما نهایتاً دو سال است. در زمان اقدام برای اقامت دائم نباید اعتبار مدرک شما گذشته باشد.
  • مدرک تحصیلی دیپلم به بالا (هم مدرک دیپلم و هم مدرک دانشگاهی شما باید توسط WES یا سازمان‌های تائیدشده دیگر ارزشیابی و معادل‌سازی شوند). افرادی که مدرک تحصیلی از مؤسسات آموزش عالی کانادا دارند نیز می‌توانند در FSWP شرکت کنند. مدرک این افراد نیازی به معادل‌سازی WES یا مشابه آن ندارد.
  • تمکن مالی کافی برای تامین هزینه‌های خود و خانواده در زمان اقامت در کانادا.
  • نداشتن سابقه کیفری، بیماری‌هایی که برای سلامت عمومی خطرناک است و غیره.

برنامه نیروی کار ماهر کانادا

نکات مهم در ارتباط با پیش‌نیازهای برنامه فدرال نیروی کار ماهر کانادا (FSWP

علاوه بر ارزیابی مدارک WES، متقاضیان می‌توانند معادل‌سازی مدارک خود را از طریق سازمان‌های خدمات ارزیابی مدارک بین‌المللی کانادا (ICAS)، خدمات آموزشی تطبیقی (CES) مدرسه مطالعات پیوسته دانشگاه تورنتو، خدمات ارزیابی مدارک تحصیلی بین‌المللی (IQAS) و سامانه خدمات ارزیابی تحصیلی بین‌المللی (ICES) ارزیابی و معادل‌سازی کنند. سازمان WES از کیفیت و سرعت بالاتری در این زمینه برخوردار است.

تنها در صورتی نیازی به ارائه اسناد تمکن مالی ندارید که یا در حال حاضر به‌صورت قانونی در کانادا مشغول به‌کار باشید یا از یک کارفرمای معتبر کانادایی جاب آفر دریافت کرده باشید.

محل کار و زندگی در برنامه فدرال نیروی کار ماهر کانادا (FSWP)  

افرادی که از این طریق موفق به دریافت اقامت دائم کانادا شده‌اند، می‌توانند در هر استان یا قلمرویی به‌جز استان کبک، زندگی و کار کنند. اما افرادی که قرارداد کاری با یک کارفرما در یک استان یا قلمر مشخص دارند، در صورت ذکر در قرارداد باید در همان استان یا قلمرو ساکن شوند. همچنین اگر از طریق نامزدی استانی اقامت گرفته‌اید، باید در همان استان یا قلمرویی که از سوی آن انتخاب شده‌اید، ساکن شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام تماس حاصل فرمایید.

جمع‌بندی

در این مقاله، برنامه فدرال نیروی کار ماهر کانادا (FSWP) که یکی از برنامه‌های مهاجرتی فدرال اکسپرس اینتری است، معرفی شد. برای ورود به اکسپرس اینتری از طریق این برنامه باید حداقل یک سال سابقه کار در NOCهای 0، A و B داشته باشید. موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام می‌تواند شما را در تمامی مراحل این برنامه مهاجرتی کانادا یاری نماید.

برای ارتباط با مشاورین ما می توانید از طریق پیج اینستاگرام هلدینگ رسام اقدام کرده و یا از طریق شماره های موجود در سایت با ما تماس بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید.
[کل: 1 میانگین: 5]

تماس و مشاوره رایگان

فرم مشاوره رایگان مهاجرت

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید

آخرین مقالات وبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

× مشاوره آنلاین