تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی

تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی (برنامه intrant Canada) تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی طبق قوانین جدید سال 2021 امکان پذیر می‌باشد. طبق قوانین جدید اداره مهاجرت کانادا در صورتیکه توریست وارد شده به کانادا در یکی از موسسات آموزشی مورد تایید اداره مهاجرت کانادا ثبت نام نماید، امکان تغییر وضعیت او از حالت توریستی به دانشجویی وجود خواهد داشت. این فرصتی جدید برای آن دسته از متقاضیانی می‌باشد که با داشتن ویزای توریستی کانادا، قصد مهاجرت به کانادا را دارند. با تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی این امکان برای شما وجود خواهد داشت. تبدیل ویزای…
نام و نام خانوادگی *
این فیلد را پر کنید
شماره موبایل *
این فیلد را پر کنید
  1. هلدینگ رسام
  2. وبلاگ
  3. تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی

تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی

(برنامه intrant Canada)

تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی طبق قوانین جدید سال 2021 امکان پذیر می‌باشد. طبق قوانین جدید اداره مهاجرت کانادا در صورتیکه توریست وارد شده به کانادا در یکی از موسسات آموزشی مورد تایید اداره مهاجرت کانادا ثبت نام نماید، امکان تغییر وضعیت او از حالت توریستی به دانشجویی وجود خواهد داشت. این فرصتی جدید برای آن دسته از متقاضیانی می‌باشد که با داشتن ویزای توریستی کانادا، قصد مهاجرت به کانادا را دارند. با تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی این امکان برای شما وجود خواهد داشت.

تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی
تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی

هلدینگ رسام دارای نمایندگی اکثر کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادایی آمادگی خود را جهت اخذ ویزای توریستی کانادا و همچنین در مرحله بعدی ثبت نام دانشجو در کالج و اخذ ویزای تحصیلی و در ادامه اخذ اقامت دائم را اعلام می‌دارد، لازم به ذکر است که این روش دارای جزئیات زیادی بوده که نیاز به تجربه و دانش فنی و شناخت دقیق از مفاهیم حقوقی مهاجرت دارد.

اگر قصد اقدام برای تبدیل ویزای توریستی به دانشجویی را دارید حتما با مشاورین هلدینگ رسام تماس بگیرید.

ویزای تحصیلی کانادا
ویزای تحصیلی کانادا

ابتدا بهتر است با ویزای مولتیپل 5 ساله آشنا شوید:

ویزای توریستی یا ویزای مولتیپل کانادا یک ویزا با مدت اعتبار 5 سال می باشد که این مجوز را به دارندگان این ویزا می‌دهد که در این 5 سال به طور آزادانه و بدون محدودیت به کشور کانادا تردد داشته باشند و نیازی به تمدید هر ساله ندارند و درهر بار ورود 6 ماه می‌توانند در این کشور اقامت داشته باشند و پس از این 6 ماه باید کشور را ترک نموده و در صورت تمایل مجددا وارد این کشور شوند.

لازم به ذکر است که دراصل مدت اعتبار ویزای مولتیپل کانادا 10 سال است ولی با توجه به اعتبار گذرنامه ایرانی که 5 ساله می‌باشد اعتبار این ویزا نیز 5 سال است و تا یک ماه قبل از تاریخ انقضای گذرنامه اعتبار دارد.

طبق قوانین جدید اداره مهاجرت کانادا امکان تغییر ویزای توریستی کانادا (مولتیپل 5 ساله) به ویزای تحصیلی و اخذ اقامت دائم وجود دارد و اگر شخصی با ویزای توریستی وارد خاک کانادا شود و موفق به ثبت نام در یکی از موسسات آموزشی (کالج یا دانشگاه) معتبر مورد تایید اداره مهاجرت شود امکان تغییر وضعیت از ویزای توریستی به تحصیلی وجود دارد و چنانچه هدف از تحصیل، دریافت اقامت دائم باشد، با کسب سابقه تحصیل و کار در کانادا میتوان امتیاز اکسپرس انتری را دریافت کرد.

Study Permit
Study Permit

تاکید می‌کنیم که لفظ تبدیل در اینجا بدان معنی نیست که متقاضی با اقدامی قانونی و پر کردن فرمی خاص بتواند ویزای توریستی خود را به ویزای تحصیلی تبدیل کند. بلکه به این معنی خواهد بود که این افراد در ۲ مورد ویژه می‌توانند در زمان اقامت در کانادا با ویزای توریستی، برای ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنند.
این دو مورد عبارتند از:

  • نخست اینکه فرد متقاضی کمتر از ۱۸ سال باشد و برای تحصیل در مقطع دبستان، راهنمایی یا دبیرستان به کانادا اقدام کرده باشد.
  • دوم اینکه متقاضی موفق به اخذ پذیرش مشروط از یک مرکز آموزش عالی در کانادا بشود؛ در این مورد فرد می‌بایست یک درس پیش نیاز را در خاک کانادا بگذارند.

در سایر موارد حتی اگر فرد دارنده ویزای توریستی کانادا موفق به اخذ پذیرش در یکی از موسسات آموزش عالی کانادا شود، حتما می‌بایست درخواست خود برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا را به یک دفتر ویزای خارج از کانادا ارسال کند.

تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی کانادا
تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی کانادا

برنامه Intrant Canada

این برنامه مخصوص کسانی است که ویزای توریستی یا ویزیتوری کانادا را دارند، الان در کانادا هستند یا به کانادا رفته‌اند ولی الان در کانادا نیستند.

در برنامه intrant Canada، کسانی که ویزای توریستی یا همان ویزای ویزیتوری کانادا را دارند و علاقه‌مند هستند که آن را تبدیل به ویزای تحصیلی کنند، می‌توانند از این برنامه استفاده کنند.

علیرغم تعداد بالای قبولی از این روش و دریافت ویزای تحصیلی، پیچیدگی‌هایی در این برنامه وجود دارد که عدم اجرای درست این برنامه، منجر به رجیکتی پرونده می‌گردد.

افرادی که در کانادا حضور دارند، نمی توانند درخواستی برای اخذ permit بدهند، مگر اینکه دوره پیش نیاز یک دوره یا Course اصلی را در کانادا گذرانده باشند. طول این دوره پیش نیاز حتماً باید زیر 6 ماه باشد، چون اگر طول مدت پیش نیاز بالاتر از 6 ماه باشد، Permit به فرد تعلق نمی گیرد و شخص نمی تواند از این دوره برای دریافت پذیرش admission و در نهایت استفاده از برنامه intrant Canada استفاده کند.

در برنامه intrant Canada، برای دوره پیش نیاز حتما باید دوره زبان را برای course اصلی گذراند در غیر این صورت متقاضی eligible یا واجد شرایط لازم برای ورود به برنامه intrant Canada نیست.

برای این برنامه، با استفاده از کانال های ارتباطی که داریم، دوره زبان کوتاه تر با هزینه کمتر را به متقاضیان پیشنهاد می دهیم. به صورت معمول کالج ها به صورت 8 ماه با مبلغ 10 تا 12 هزار دلار، دوره های زبان را برگزار می کنند که با داشتن این روابط دوره 4 ماه با مبلغ 4 تا 5 هزار دلار را برای متقاضی شروع می‌کنیم.

محدودیتی از نظر سنی و یا کالج برای این دوره ها وجود ندارد و متقاضی می تواند با کمک مشاور کالج را انتخاب کند.

اخذ ویزای تحصیلی
اخذ ویزای تحصیلی

متقاضی با شرکت در برنامه intrant Canada و اخذ ویزای تحصیلی به مزایای به شرح زیر دست می یابد:

  • اجازه اقامت برای متقاضی به همراه کلیه افراد خانواده انجام می‌گردد.
  • فرد متقاضی اجازه تحصیل Study Permit دارد.
  • ویزای همسر با اجازه کار یا Work Permit  یا Open Work Permit صادر می‌گردد.
  • فرزندان می توانند از تحصیل رایگان استفاده کنند.
  • تحصیل در کشور کانادا باعث کسب امتیاز بیشتر در سیستم اکسپری اینتری می‌گردد.
  • همچنین افرادی که در کانادا تحصیل می کنند، شرایط بهتری را نسبت به افرادی که از ایران به صورت مستقیم برای پرونده های مهاجرتی کانادا یا سیستم اکسپرس اینتری اقدام می کنند، دارند.

دیگران میخوانند: ثبت شرکت در کانادا

ویژگیهای برنامه intrant Canada

برای این برنامه نیازی به داشتن مدرک زبان نیست. بعد از عقد قرارداد برای شما آزمون تعیین سطح زبان گذاشته و با توجه به شرایط و نظر شما برای یک رشته تحصیلی در یکی از کالج های تورنتو، ونکوور و یا شهرهای دیگر اپلای خواهیم کرد.

با توجه به سطحی که در آزمون کسب کرده اید و زبان مورد نیاز رشته اقدام شده در کالج، شما باید بین ۲ تا ۶ ماه کلاس زبان بگذرانید.

پس از اتمام دوره زبان، ادمیشن اولیه شما را به ادمیشن نهایی تغییر داده و سپس برای اخذ پرمیت اقدام خواهیم کرد.

Intrant Canada
Intrant Canada

مزایای برنامه

  • شانس اخذ ویزا در این سیستم بالاتر است.
  • هزینه‌های دوره زبان بسیار کمتر از کالج هاست.
  • آزمون تعیین سطح هفته ای یک بار برگزار می‌شود، پس تایمی از شما هدر نمی‌رود.
  • امکان شروع کلاس‌ها بلافاصله بعد از آزمون تعیین سطح و این یعنی نیاز نیست ماه‌ها صبر کنید تا کلاس زبان کالج شروع شود.
  • دوره‌های زبان در این سیستم بسیار کوتاه‌تر از کالج است.
  • برای ورک پرمیت همسر شما هم اقدام خواهیم کرد.
  • شرایط برای آنهایی مهیاست که نمیتوانند مدرک آیلتس بگیرند.

توجه کنید که در زمانی که شما مشغول گذراندن دوره زبان هستید پرمیت تحصیلی ندارید. پس اجازه کار هم نخواهید داشت. اما بعد از تبدیل پذیرش مشروط به نهایی اجازه کار خواهید داشت.

به این مطلب امتیاز دهید.
[کل: 0 میانگین: 0]

تماس و مشاوره رایگان

فرم مشاوره رایگان مهاجرت

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید

آخرین مقالات وبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

× مشاوره آنلاین