اقامت تمکن مالی یونان

اقامت تمکن مالی یونان یکی از راه‌های دریافت اقامت این کشور است که با اخذ ویزای خود حمایتی یا Financial Independent Person (FIP) انجام می‌پذیرد. این روش که با نام تمکن مالی هم شناخته می‌شود، در کشورهای اروپایی یک روش رایج و نسبتا ساده برای مهاجرت است. یونان یکی از کشورهایی است که ساده‌ترین قوانین و شرایط را برای پذیرش مهاجر از این طریق دارد.

از این رو اقامت تمکن مالی یونان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار مورد توجه مهاجران است. در این مقاله از موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام به بررسی شرایط و مدارک لازم دریافت اقامت یونان از طریق تمکن مالی می‌پردازیم. پس اگر قصد دارید به یک کشور اروپایی مهاجرت کنید و به‌دنبال یک روش مهاجرتی آسان و سریع هستید این مطلب را از دست ندهید.

اقامت تمکن مالی یونان
نام و نام خانوادگی *
این فیلد را پر کنید
شماره موبایل *
این فیلد را پر کنید
  1. هلدینگ رسام
  2. وبلاگ
  3. اقامت تمکن مالی یونان

مهاجرت به یونان از طریق تمکن مالی

مناسب برای

صاحبان املاک

بازنشستگان

سپرده‌گذاران بانکی

دارندگان سهام

اقامت یونان از طریق تمکن مالی

همان‌طور که گفته شد، روش تمکن مالی یا خود حمایتی در یونان یک روش سریع برای اقامت در یونان است. این ویزا علاوه بر فرد متقاضی به سایر افراد خانواده وی هم تعلق می‌گیرد. در نتیجه اگر تمکن مالی شما در حدی است که کفاف زندگی اعضای خانواده‌تان را هم می‌دهد، می‌توانید به همراه خانواده مقیم یونان شوید. این نوع اقامت برای گروه‌های متقاضیان زیر مناسب است:

  • صاحبان املاک و مستغلات استیجاری
  • بازنشستگان
  • سپرده‌گذاران بانکی
  • دارندگان سهام و سرمایه‌گذاران بورس

این 4 دسته افراد به شرط کسب درامد ماهانه کافی از 4 منبع فوق می‌توانند برای اقامت تمکن مالی یونان اقدام کنند. به‌طورکلی اقدام برای اقامت تمکن مالی در کشورهای اروپایی نیاز به وجود یکی از منابع فوق دارد. به‌عنوان مثال اقامت تمکن مالی فرانسه هم از همین طریق ممکن است.

اخذ اقامت تمکن مالی یونان

مزایای اقامت تمکن مالی یونان

اصلی‌ترین مزیت این روش سادگی و سرعت دریافت ویزا است. در مجموع رسیدگی به پرونده اقامت یونان از طریق تمکن مالی حدود 3 تا 4 ماه زمان می‌برد. در نتیجه این روش بسیار زود نتیجه داده و نیازی به انتظار طولانی ندارد. در ادامه به تعدادی از دیگر مزایای این روش اشاره می‌کنیم:

عدم محدودیت سنی برای متقاضی

امکان تحصیل برای فرزندان

طولانی‌تر بودن زمان اقامت اولیه و همچنین زمان تمدید ثانویه (2 ساله و 3 ساله)

هموارشدن مسیر اخذ ویزای کشورهایی مثل انگلیس و امریکا و کانادا و… پس از دریافت اقامت تمکن مالی یونان

امکان سفر به کشورهای اتحادیه اروپا بدون نیاز به ویزا

معافیت از پرداخت مالیات به یونان

امکان افتتاح حساب بانکی برای فرد و خانواده و دریافت کردیت کارت

امکان برخورداری از بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی و پزشکی معتبر بین المللی

عدم نیاز به یادگیری زبان انگلیسی یا یونانی

عدم نیاز به حضور و زندگی در یونان

بعد از دریافت اقامت نیازی به اجاره ملک در کشور یونان نمی باشد

سریعترین و ساده ترین و ارزانترین روش اخذ اقامت در اتحادیه اروپا

بهره مندی از تمام امکانات شهروندی در اتحادیه اروپا

امکان استفاده از بیمه های پزشکی و درمانی معتبر در اروپا

عدم نیاز به سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت و خرید ملک در یونان و سایر هزینه‌های جانبی سرمایه‌گذاری

امکان ادامه تحصیل و کار در کشورهای اتریش و آلمان و… پس از اتمام تحصیل در یونان

شهروندان خارج از اتحادیه اروپا که قصد مهاجرت به یونان یا هر کشور اروپایی را داشته باشند، می‌توانند با اثبات تمکن مالی از طریق این برنامه اقدام کنند. در واقع متقاضیان باید وجود منابع مالی کافی برای گذران زندگی خود در 2 سال اقامت موقت را اثبات کنند.

منابع مالی قابل قبول برای این روش شامل اجاره املاک و مستغلات، سود سپرده بانکی یا سهام شرکت، سود سرمایه‌گذاری در بورس و حقوق بازنشستگی می‌شود. درواقع این روش برای افرادی مناسب است که به‌لحاظ مالی کاملا مستقل بوده و سرمایه‌دار محسوب می‌شوند. به‌طوریکه نیازی به کارکردن در یونان و یا کشور خود ندارند و قصد دارند با سود سرمایه خود در یک کشور اروپایی زندگی کنند.

پس اگر برای شغل و درآمد به دولت یونان وابسته نیستید این روش مناسب شماست. چراکه بعد از دریافت اقامت تمکن مالی یونان اجازه کار در این کشور را ندارید. این روش مراحل اداری بسیار ساده‌تری از سایر روش‌ها دارد و نیازی به سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت و خرید ملک در یونان و… ندارد.

تمکن مالی لازم برای اقامت یونان

افرادی که علاقه مند به اخذ اقامت از روش تمکن مالی (خود حمایتی) کشور یونان هستند بایستی مبلغی حدود 20 هزار یورو در حساب خود داشته باشند.

علاوه بر این مبلغ برای مهاجرت از روش تمکن مالی یونان بایستی اثبات کنند که دارای درآمدی ثابت تقریباً حدود ماهی 2 هزار یورو می­ باشند. این مبالغ بستگی به تعداد اعضای خانواده دارد. تنها شرط دریافت این اقامت درآمد فوق می باشد و برای متقاضی و اعضای خانواده اقامت دو ساله یونان صادر می شود. از دیگر مزایای این اقامت عدم نیاز به حضور در کشور یونان می باشد. با این اقامت می توانید در یونان ثبت شرکت نموده و با آن به تجارت در اتحادیه اروپا مشغول شوید. همچنین می توانید از خدمات درمانی و تحصیلی یونان به صورت رایگان استفاده نمایید. اقامت ابتدایی بصورت دو ساله می باشد. بعد از گذشت دو سال، سه ساله تمدید می گردد.

در این روش نیازی به زندگی در کشور یونان ندارید، به سرمایه­ گذاری نیازی نمی باشد، نیازی به تاسیس شرکت ندارید، نیازی نیست که مالیات بپردازید، نیازی نیست که بیمه­ های گران­ قیمت داشته باشید. از تمام حقوق اقامتی نظیر تحصیل رایگان برای فرزندان بهره­ مند می­ شوید. این روش اخذ اقامت هزینه های زیادی نخواهید داشت. تنها هزینه ­ایی که بایستی برای این کار پرداخت نمایید بار اول است. صرف نظر از این هزینه، هزینه­ های دیگری نخواهید داشت و به آسانی اقامت را دریافت می­ کنید.

بیشتر بخوانید: مهاجرت به کانادا

مدارک لازم برای اقامت تمکن مالی یونان

متقاضیان واجد شرایط با ارائه مدارک زیر می‌توانند در سفارت یونان حضور یافته و با دریافت ویزای D به یونان مهاجرت کرده و در آن‌جا کارت اقامت اروپا و Bluepaper دریافت کنند. اقامت تمکن مالی یونان ابتدا اعتبار موقت 2 ساله دارد و پس از اتمام اعتبار هم مجددا به‌صورت 3 ساله تمدید می‌شود. بعد از گذشت 5 سال از اقامت موقت در یونان می‌توانید اقامت دائم دریافت کنید. درضمن 2 سال پس از دریافت اقامت دائم هم شما واجد شرایط دریافت پاسپورت و شهروندی یونان هستید و می‌توانید برای آن اقدام کنید.

مدارک دال بر تمکن مالی:

شامل مدارکی مبنی بر وجود املاک و سرمایه‌ها یا اثبات بازنشستگی و مدارک بانکی دال بر دریافت سود ماهانه از این منابع یا فیش دریافتی حقوق بازنشستگی می‌شود. جزئیات این مدارک در ادامه آورده شده‌اند:

  • گواهی تمکن مالی از بانک
  • فیش حقوقی بازنشستگان به‌همراه ترجمه رسمی
  • اسناد مالکیت املاک و اجاره‌نامه و پرینت بانکی دریافت اجاره ماهانه به‌همراه ترجمه رسمی
  • مدارک و دفترچه حساب سپرده بانکی و فیش دریافت سود ماهانه به‌همراه ترجمه رسمی
  • مدارک سرمایه‌گذاری در بورس یا مالکیت سهام شرکت‌ها و پرینت دریافت سود ماهانه به‌همراه ترجمه رسمی

مدارک هویتی فرد و خانواده شامل:

  • کارت شناسایی و شناسنامه همه اعضای خانواده
  • سه قطعه عکس جدید همه اعضای خانواده
  • پاسپورت با حداقل 30 ماه اعتبار
  • سند ازدواج

سایر مدارک:

  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • بیمه‌نامه مسافرتی 90 روزه
  • فیش پرداختی 60 یورویی برای بررسی پرونده

مدارک لازم برای اقامت تمکن مالی یونان

شرایط لازم برای اقامت یونان از طریق تمکن مالی

مهم‌ترین شرط این روش اثبات حداقل درآمد ماهانه از منابع مالی و سرمایه فرد درکشور مبدا و بی‌نیازی از شغل در کشور مقصد یا هرجای دیگر است. این حداقل درآمد برای کشورهای مختلف متفاوت است. با توجه به هزینه‌های زندگی در یونان حداقل درامد ماهانه لازم برای اثبات تمکن مالی به شرح زیر است:

  • برای خود فرد 2000 یورو
  • برای همسر 20% (400 یورو)
  • برای هر فرزند زیر 18 سال 15% (300 یورو)

شرط دیگر برای دریافت اقامت تمکن مالی یونان، ایجاد یک حساب سپرده برای تضمین مخارج 2 ساله اقامت موقت شماست. این حساب باید با توجه به حداقل ماهانه هزینه‌های 24 ماه آینده شما را پوشش دهد. یعنی:

  • برای خود شما 48000 یورو
  • برای همسر شما 9600 یورو
  • برای هر فرزندتان 7200 یورو

اگر واجد شرایط فوق باشید، می‌توانید به‌راحتی برای اقامت یونان درخواست داده و در زمان کوتاهی کارت اقامت خود و خانواده‌تان را دریافت کنید. اقامت تمکن مالی اسپانیا و سایر کشورهای اروپایی شرایط سخت‌گیرانه‎تری نسبت به یونان دارند.

اخذ اقامت تمکن مالی یونان توسط هلدینگ مهاجرتی رسام

تسلط به شرایط و قوانین روز مهاجرتی برای حصول نتیجه مطلوب، الزامی است. بنابرین برای دریافت اقامت تمکن مالی یونان بهتر است قبل از هر اقدامی از مشاورین خبره و با تجربه ما کمک بگیرید. در این مقاله سعی کردیم به اختصار شرایط و مزایای این روش مهاجرتی را بررسی کنیم. استفاده از خدمات موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام در تکمیل مدارک و بالابردن شانس قبولی پرونده کمک بزرگی به شما می‌کند.

برای کسب اطلاعات کامل در رابطه با اقامت یونان از طریق تمکن مالی شما می‌توانید با کارشناسان ما در هلدینگ رسام تماس گرفته و یا از طریق اینستاگرام هلدینگ رسام با ما در ارتباط باشید.

به این مطلب امتیاز دهید.
[کل: 1 میانگین: 5]

تماس و مشاوره رایگان

فرم مشاوره رایگان مهاجرت

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید

آخرین مقالات وبلاگ

4 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • عبدالرضا حیدری
    3 ژانویه 2019 11:14 ب.ظ

    با سلام اینجانب کارمند رسمی وزارت نفت می باشم و ماهیانه حقوق اینجانب چیزی در حدود 2000 یورو می باشد….. از آن جایی که تمکن مالی فراخور یونان را دارم آیا می توانم از طریق خود حمایتی اقامت یونان رو اخذ کنم

    پاسخ
    • مدیریت تایید دیدگاه ها
      8 دسامبر 2022 11:33 ق.ظ

      باسلام لطفا شماره تماس خودتان را بگذارید، برای مشاوره کارشناسان ما باهاتون تماس خواهند گرفت

      پاسخ
  • سعید عربلو
    28 آوریل 2021 10:15 ب.ظ

    سلام
    اطلاعت درباره خود حمایتی یونان میخواستم

    پاسخ
    • مدیریت تایید دیدگاه ها
      12 می 2021 1:42 ب.ظ

      درود دوست عزیز؛ اقامت خود حمایتی برای اشخاصی که در ایران درآمدهای غیرفعال و غیر وابسته به شغل دارند بسیار مناسب هست. جهت اطلاعات تکمیلی مشاوران ما در خدمتتون هستند تا تمامی سوالات شما را پاسخ دهند.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

× مشاوره آنلاین